tw
door twist of taste Mar 4, 2015 om 15:31
Computers & telefonie

Onderhoud brandblusser

onze brandblusser is voor onderhoud meegenomen
er is nooit iets mee gebeurd
nu krijg ik een factuur van een kapotte schroefdraad na het opnieuw bijvullen
mijn vraag is hoort dat bij hun of moet ik dat betalen het is bij het onderhoudsbedrijf gebeurd

1458 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo twist of taste,

Moeilijk te beoordelen.
Bij controle/onderhoud bleek schroefdraad kapot te zijn.
En wat daar de oorzaak van is geweest????
Is gerepareerd/vervangen.
Dus een factuur,

mahadma
door mahadma - Mar 4, 2015 om 15:41
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk dat het er van begin af aan, zonder dat u het wist, al zo geweest. Feit is wel dat ALS u de brandblusser nodig heeft, dat hij het ook doet en goed. Bent u verplicht een blusser in huis te hebben?

me
door mein33 - Mar 4, 2015 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Twist of taste,

Dit is een consumenten forum en u bent hier nu zakelijk met een vraag over een brandblusser die u verplicht in uw winkel of bedrijf moet hebben.
Voor zakelijke geschillen moet u elders zijn.

di
door digioma - Mar 4, 2015 om 19:16
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mein33, het hoeft toch geen "zakelijke" blusser te zijn?
Hier in de gang bij de trap hangt een grote blusser van een bekend "Voetbal" merk.
Hebben we daar hangen i.v.m. open haard en ook dicht bij de keuken.
Geen poederblusser, want daar heb je een hoop ellende van als je die ooit gebruikt.
Kun je gerust als particulier laten nakijken.

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2015 om 23:59
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Een brandblusser "lijkt" of "geeft" wel een veilig gevoel maar die apparaten moeten natuurlijk wel "up-to-date" blijven werken, dus hebben wel onderhoud nodig. Vooral de schuimblusser. Als het dus nooit gebruikt hoefde te worden, heel fijn, kost onderhoud van het apparaat ook geld, maar veel en veel minder dan als u wel brand zo hebben gehad. Kortom: m.i. komen de kosten wel voor uw rekening.

door 1953 - Mar 5, 2015 om 02:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u het heeft over 'bijvullen' van de brandblusser - als ploegleidster BHV weet ik het e.e.a. wel daarvan - dat betekent dus dat die brandblusser is gebruikt. Het kan wel zo zijn, ligt aan wat die '020'blandblusser behelst: poederblusser, schuimblusser of CO²-blusser à x kilo/liter?

Meest voor de handliggend is dat in de loop der tijd de druk(patroon), al dan niet ziend op de aanwezige manometer, is teruggelopen.

Onderhoudscontract met de firma '020'? Had u beter aangedaan om dan een nieuwe brandblusser, schuimblusser, aan te schaffen? Schuimblusser 6 liter levert relatief weinig schade op en is dan ook voor de meeste branden te gebruiken, zelfs elektrische brand.

Poederblusser wordt tegenwoordig nog weinig gebruikt, relatief meerschade veroorzakend door de zouten in de poeder die bij een autobrand de motor daarmee verruïneerd.

CO²-blusser laat praktisch geen schades na en is slechts in gesloten ruimtes en bij beginnende brand te gebruiken als verstikkende werking en koeling van de sneeuw (-75º C of 201,4º K).

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2015 om 11:37
7360 Antwoorden / 14 Vragen

@1953 schreef. Als u het heeft over 'bijvullen' van de brandblusser - als ploegleidster BHV weet ik het e.e.a. wel daarvan - dat betekent dus dat die brandblusser is gebruikt.

Sorry hoor maar als BHV'r behoort u te weten dat deze apparaten periodieke kontrole moeten hebben. En dan behoeven ze niet gebruikt te zijn.

Meest voor de handliggend is dat in de loop der tijd de druk(patroon), al dan niet ziend op de aanwezige manometer, is teruggelopen.

Dit is de reden voor periodieke controle.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men hoeft een brandblusser natuurlijk helemaal niet "zakelijk" te hebben. Op dit moment staan er bij mij twee in de gang die gekeurd moeten worden.

Maar wat betreft die kapotte schroefdraad? Dat onderhoudsbedrijf heeft hem toch opengemaakt, dus zou haast zeggen, dat zij iets kapot gemaakt moeten hebben.

costnix
door costnix - Mar 5, 2015 om 12:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vergeet niet om de software van uw brandblusser bij te werken :-)

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2015 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:42]Vergeet niet om de software van uw brandblusser bij te werken :-)

OT
LOL (dat heb je met plaatsing in bovenstaande Categorie).

door 1953 - Mar 6, 2015 om 02:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerbera schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:37]@1953 schreef. Als u het heeft over 'bijvullen' van de brandblusser - als ploegleidster BHV weet ik het e.e.a. wel daarvan - dat betekent dus dat die brandblusser is gebruikt.

Sorry hoor maar als BHV'r behoort u te weten dat deze apparaten periodieke kontrole moeten hebben. En dan behoeven ze niet gebruikt te zijn.

Meest voor de handliggend is dat in de loop der tijd de druk(patroon), al dan niet ziend op de aanwezige manometer, is teruggelopen.

Dit is de reden voor periodieke controle.

Bedrijfsmatig!