sk
door skirduul Mar 31, 2014 om 14:33
Elektronica & tv

Onderhoud grill heteluchtoven

Ik gebruik de grill van de oven erg weinig, schoonmaken vergeet ik.nu gebruikte ik hem kortgeleden en sloeg de stop door.Ik denk dat de gril vuil is, hoe maak ik die schoon? ik weet het niet.kan ik het schuren met een Brillo sponsje?Wie kan me tips geven? alvast bedankt.Skirduul

605 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2014 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo skirduul,

Denk niet dat kortsluiting ontstaat door een vuile grill......
Schoonmaken met een schuursponsje? Niet doen!
Haal een bus ovenreiniger.
Klik hier.

Suc6

crewmember
door crewmember - Mar 31, 2014 om 17:25
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Een oven gebruikt erg veel stroom (zeker de gril) als je een zwakke stop hebt en deze tegelijk aanzet met een vaatwasser of fohn ofzo dan kan de stop ook doorslaan.
Een normaal huis heeft vaak een 16 Ampere zekering en kan makkelijk 2 of 3 zware apparaten (16*230=3860W) naast elkaar aan hebben staan. Maar op bijvoorbeeld een camping of vakantiehuisje is dit vaak anders.
Een zware oven gebruikt al gauw 2000 tot 3600W. Je snapt dat in dat 2e geval je echt niks anders ernaast op dezelfde groep(stop) aan kan hebben staan.

Wat verbruikt je oven:
Als je het wattage dat achterop je oven staat deelt door 230 (voltage uit je stopcontact) dan heb je het minimale amperage dat de stop moet aankunnen (staat op de stop) voor alleen dit apparaat.