jo
door johanna50 May 31, 2012 om 23:05
Huishouden & energie

Onderhoud verwarmingsketel

Is er weleens onderzoek gedaan naar de kwaliteit van onderhoudsmonteurs cq organisaties van verwarmingsapparatuur? Ik zie een monteur in sneltreinvaart 4 tot 5 onderdelen uitnemen en constateren dat die allemaal vervangen moeten worden. Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wijsmaken. Rekening: 255 euro. Tja...

1950 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 31, 2012 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het is een vakman, maar het zal wel iemand zijn die niet zoveel er van af weet en dus gewoon net zolang iets vervangen tot dat de boel weer draait.En dan gewoon de rest laat zitten er zit tenslotte winst op de apperaatuur.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op donderdag 31 mei 2012, 23:27: Of het is een vakman, maar het zal wel iemand zijn die niet zoveel er van af weet en dus gewoon net zolang iets vervangen tot dat de boel weer draait.En dan gewoon de rest laat zitten er zit tenslotte winst op de apperaatuur.

Waar slaat dat nu weer op? Was je er bij of zo? Heb je de vraag überhaupt wel begrepen?

Het uitnemen van onderdelen in een verwarminsketel kan in sneltreinvaart. Een aantal onderdelen is makkelijk uit te nemen om te reinigen.

Dat die monteur je alles wijs kan maken is geen reden om er niet naar te vragen. Je gaat nu gelijk uit van kwade trouw, terwijl het heel goed mogelijk is dat het inderdaad nodig was. Je hebt toch gewoon een onderhoudscontract, of laat je steeds willekeurig iemand langs komen.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat heb ik ook gezien bij monteur CV ketels, alles gaat inderdaad in sneltreinvaart, in- en uithalen van onderdelen etc. Alleen 1 ding verschilt bij mij: ik heb een huurflat, dus die rekening gaat naar de Woningbouw. Hoewel al die kosten natuurlijk verrekend zitten in de huur maar dat valt niet op, terwijl u het zelf moet betalen. Of er ooit onderzoek is gedaan naar kwaliteit van onderhoudmonteurs, ik zou het niet weten. Misschien iets voor het komende seizoen voor u om voor te leggen aan de KASSA redactie? Lijkt u dat iets scroll dan naar onderaan de pagina en druk op de contact knop en leg deze vraag daar voor. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 1 jun 2012, 00:16: Tja, dat heb ik ook gezien bij monteur CV ketels, alles gaat inderdaad in sneltreinvaart, in- en uithalen van onderdelen etc. Alleen 1 ding verschilt bij mij: ik heb een huurflat, dus die rekening gaat naar de Woningbouw. Hoewel al die kosten natuurlijk verrekend zitten in de huur maar dat valt niet op, terwijl u het zelf moet betalen. Of er ooit onderzoek is gedaan naar kwaliteit van onderhoudmonteurs, ik zou het niet weten. Misschien iets voor het komende seizoen voor u om voor te leggen aan de KASSA redactie? Lijkt u dat iets scroll dan naar onderaan de pagina en druk op de contact knop en leg deze vraag daar voor. Succes.

Bedankt voor dit inzicht in jouw leven. Eindelijk kan ik rustig slapen nu ik weet dat jij huurt en wat er niet allemaal in jouw huur verrekend wordt.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

johanna50 schreef op donderdag 31 mei 2012, 23:05: Is er weleens onderzoek gedaan naar de kwaliteit van onderhoudsmonteurs cq organisaties van verwarmingsapparatuur? Ik zie een monteur in sneltreinvaart 4 tot 5 onderdelen uitnemen en constateren dat die allemaal vervangen moeten worden. Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wijsmaken. Rekening: 255 euro. Tja...

Als het, in principe, alleen onderhoud is dan mag de monteur dit niet zomaar doen. Onder onderhoud wordt verstaan "periodiek schoonmaken" .

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met de manier waarop de onderhoudsmonteur werkt is goed. Ik neem aan dat mijn woningbouwvereniging niet zit te wachten op mogelijk onnodig hoge rekeningen.

Sommige bedrijven als Feenstra staan niet zo goed aangeschreven bij de consument die hier mee leest gezien het aantal klachten.

tenormin schreef op vrijdag 1 jun 2012, 00:16: Tja, dat heb ik ook gezien bij monteur CV ketels, alles gaat inderdaad in sneltreinvaart, in- en uithalen van onderdelen etc. Alleen 1 ding verschilt bij mij: ik heb een huurflat, dus die rekening gaat naar de Woningbouw. Hoewel al die kosten natuurlijk verrekend zitten in de huur maar dat valt niet op, terwijl u het zelf moet betalen. Of er ooit onderzoek is gedaan naar kwaliteit van onderhoudmonteurs, ik zou het niet weten. Misschien iets voor het komende seizoen voor u om voor te leggen aan de KASSA redactie? Lijkt u dat iets scroll dan naar onderaan de pagina en druk op de contact knop en leg deze vraag daar voor. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is lastig als je er geen verstand van hebt. Welke verwarmingseigenaar trouwens wel?

Probeer de volgende keer eens het volgende vooraf.

Zeg: Als er onderdelen vervangen moeten worden, dan wil ik die kapotte onderdelen hebben en precies gespecificeerd op de rekening hebben. Een kennis van mij gebruikt goede en kapotte onderdelen als lesmateriaal in de opleiding tot verwarmingsmonteur om de leerlingen testen uit te laten voeren.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Johanna,
Wat tegenwoordig veel wordt gebruikt in (nieuwere) cv ketels, bv Atag Q-serie, Bosch compact, Nefit Proline, Remeha Calenta zijn sericesets.
Deze sets bevatten veelal pakkingen en afdichtingen zoals branderpakking, condensbakpakkingen en bij Remeha Calenta zelfs een brandertje.
De kosten hiervan zijn redelijk te noemen, meestal een bedrag ergens tussen de 20 tot 40 euro en worden vanaf het 3e levensjaar toegepast.

Wat mij als installateur vaak verbaasd dat er door veel mensen commentaar op word gegeven dat een ketel gemiddeld 20 euro per jaar kost aan onderdelen terwijl uw auto gemiddeld 200 euro per jaar aan onderdelen kost en hier heel lakoniek over wordt gedaan......... als uw auto niet wil starten en men op de fiets door weer en wind moet dan ben je in iedersgeval verzekerd van een lekkere warme douche ;-)

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

cvtechnieker schreef op dinsdag 5 jun 2012, 21:52:
Wat mij als installateur vaak verbaasd dat er door veel mensen commentaar op word gegeven dat een ketel gemiddeld 20 euro per jaar kost aan onderdelen terwijl uw auto gemiddeld 200 euro per jaar aan onderdelen kost en hier heel lakoniek over wordt gedaa

Leuke vergelijking, alleen heb je voor de prijs van 10x een nieuwe ketel nog geen nieuwe auto, dus je vergelijking gaat een beetje mank.