pe
door peterenjeannie Jan 20, 2015 om 19:55
Computers & telefonie

Onderzoekkosten betalen in de garantieperiode

Geachte heren
Het gaat over een denon reciever
Die heb ter reparatie aangeboden bij denon in Elst in de garantieperiode
Zij hebben geen defect kunnen vinden
Daarom hebben zij 45 euro in rekening gebracht (onderzoekkosten)
Mijn vraag is : mogen zij onderzoekkosten in rekening brengen in de garantieperiode ?
Met vriendelijke groet
P F H M de rooij

671 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2015 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo peterenjeannie,

.....Geachte heren....
Er zijn ook dames op dit forum. ;-)

Waarom heb je de reciever ter reparatie aangeboden?
Werkt die nu wel (weer) zoals het moet?
Er is dus blijkbaar géén reparatie uitgevoerd omdat er géén defect gevonden is.
Ze hebben dus werk gedaan wat blijkbaar niet nodig was en daarom brengen ze onderzoekskosten in rekening.

Met vr.gr.


mahadma
door mahadma - Jan 20, 2015 om 20:21
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Bij een garantie reparatie waarbij geen defect wordt gevonden is het redelijk en normaal dat er onderzoekkosten berekend worden. Zal best ergens in de voorwaarden staan.

ja
door janf43 - Jan 20, 2015 om 20:42
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij een garantieclaim is de dealer (verkoper) het eerste aanspreekpunt. Bent u rechtstreeks naar Denon gegaan?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 20, 2015 om 23:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Arbeid kost geld en als daar niets gevonden en alles normaal werkt dan zal u toch moeten betalen.

19
door 1953 - Jan 21, 2015 om 03:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

U had de defecte receiver, binnen de wettelijke garantieperiode, bij de verkopende partij moeten aanbieden als garantieaanspraak. Verkopende partij is de eerstaangewezen met de herstelplicht.

Dat u direct daarvoor naar Denon zelf ging, was niet de geëigende weg in dezen geweest.

Was u naar verkopende partij geweest, dan had men u geen kosten mogen aanrekenen, dus kosteloze reparatie.

crewmember
door crewmember - Jan 21, 2015 om 11:15
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=1953 schreef op woensdag 21 jan 2015, 03:40]U had de defecte receiver, binnen de wettelijke garantieperiode, bij de verkopende partij moeten aanbieden als garantieaanspraak. Verkopende partij is de eerstaangewezen met de herstelplicht.

Dat u direct daarvoor naar Denon zelf ging, was niet de geëigende weg in dezen geweest.

Was u naar verkopende partij geweest, dan had men u geen kosten mogen aanrekenen, dus kosteloze reparatie.

Volgens mij moet je te TS nog eens lezen.

Wat was volgens U het euvel aan de reciever?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer