le
door lence Jul 22, 2014 om 21:33
Geldzaken & recht

Onduidelijke incasso

Onduidelijke automatische incasso!!
Ik heb een abonnement bij het NHD (Noord Hollands Dagblad). Nu heb ik een automatische incasso gehad waar wel veel nummers op staan, maar niet welke maanden of kwartaal het betreft. Ik heb het NHD gebeld, en die vertelde dat het voor het 3e kwartaal was. Ik wil dat echter graag vermeld hebben zodat ik mijn afschrijvingen kan controleren (voorheen vermelde het NHD dit wel). Moet je zomaar accepteren dat er een ongespecificeerd bedrag wordt afgeschreven? Bij de supermarkt krijg ik toch ook een specificatie van wat ik koop.
Wat kan je daar aandoen?
Abonnement opzeggen ligt natuurlijk voor de hand.

480 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jul 22, 2014 om 21:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Je kan waarschijnlijk zien in je eerdere afschrijvingen welke bedragen voor welke periode's geweest zijn.

Maar ik zou de boekhouding gewoon even bellen/mailen met een specificatie verzoek. Met eventueel een "stok achter de deur" met een termijn van 14 dagen. En opzeggen kan inderdaad ook, geen slecht idee.

gerbera
door gerbera - Jul 22, 2014 om 22:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

Bij de omschrijving behoren ze te vermelden waar de incasso betrekking op heeft. Het moet niet zo zijn dat u zelf moet informeren waarvoor deze incasso is. Misschien helpt een keer storneren, komen ze vanzelf wel bij u.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar zijn al die nummers dan niet de data waar het abonnement betrekking op heeft?

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2014 om 22:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Neem aan dat u dit kan nakijken bij internetbankieren. Er moet een periode bij staan, dus in uw geval derde kwartaal. Staat dat er niet op maken ze toch een "foutje". Heb zelf een maandabonnement waar duidelijk de (vooraf) te betalen periode staat. Dus maar even pushen dat NHD, want zo hoort het niet.

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2014 om 22:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

dat NDB dit aanpast...etc. Sorry!

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2014 om 22:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Mamma mia ..NHD, zal de redactie verzoeken mijn afkortingen weg te halen. Hij is fijn.

19
door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

U heeft tenminste betaald, de automatische incasso is geslaagd.

U kunt tenminste aantonen dat het is betaald.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2014 om 16:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 jul 2014, 22:47]Maar zijn al die nummers dan niet de data waar het abonnement betrekking op heeft? Normaal overzicht van een incasso is, Naam incassant, Omschrijving, Kenmerk, IBAN nr incassant, Mandaat (is het nummer van de machtiging) en Crediteurnummer. Je ziet dus het barst van de nummers maar bij de omschrijving hoort duidelijk te staan waar de incasso betrekking op heeft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer