le
door lence Jul 22, 2014 om 21:33
Geldzaken & recht

Onduidelijke incasso

Onduidelijke automatische incasso!!
Ik heb een abonnement bij het NHD (Noord Hollands Dagblad). Nu heb ik een automatische incasso gehad waar wel veel nummers op staan, maar niet welke maanden of kwartaal het betreft. Ik heb het NHD gebeld, en die vertelde dat het voor het 3e kwartaal was. Ik wil dat echter graag vermeld hebben zodat ik mijn afschrijvingen kan controleren (voorheen vermelde het NHD dit wel). Moet je zomaar accepteren dat er een ongespecificeerd bedrag wordt afgeschreven? Bij de supermarkt krijg ik toch ook een specificatie van wat ik koop.
Wat kan je daar aandoen?
Abonnement opzeggen ligt natuurlijk voor de hand.

480 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 22, 2014 om 21:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan waarschijnlijk zien in je eerdere afschrijvingen welke bedragen voor welke periode's geweest zijn.

Maar ik zou de boekhouding gewoon even bellen/mailen met een specificatie verzoek. Met eventueel een "stok achter de deur" met een termijn van 14 dagen. En opzeggen kan inderdaad ook, geen slecht idee.

gerbera
door gerbera - Jul 22, 2014 om 22:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bij de omschrijving behoren ze te vermelden waar de incasso betrekking op heeft. Het moet niet zo zijn dat u zelf moet informeren waarvoor deze incasso is. Misschien helpt een keer storneren, komen ze vanzelf wel bij u.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zijn al die nummers dan niet de data waar het abonnement betrekking op heeft?

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2014 om 22:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Neem aan dat u dit kan nakijken bij internetbankieren. Er moet een periode bij staan, dus in uw geval derde kwartaal. Staat dat er niet op maken ze toch een "foutje". Heb zelf een maandabonnement waar duidelijk de (vooraf) te betalen periode staat. Dus maar even pushen dat NHD, want zo hoort het niet.

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2014 om 22:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

dat NDB dit aanpast...etc. Sorry!

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2014 om 22:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mamma mia ..NHD, zal de redactie verzoeken mijn afkortingen weg te halen. Hij is fijn.

door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft tenminste betaald, de automatische incasso is geslaagd.

U kunt tenminste aantonen dat het is betaald.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2014 om 16:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 jul 2014, 22:47]Maar zijn al die nummers dan niet de data waar het abonnement betrekking op heeft? Normaal overzicht van een incasso is, Naam incassant, Omschrijving, Kenmerk, IBAN nr incassant, Mandaat (is het nummer van de machtiging) en Crediteurnummer. Je ziet dus het barst van de nummers maar bij de omschrijving hoort duidelijk te staan waar de incasso betrekking op heeft.