Oneerlijke verkoop
Ik heb vanaf een punt gaaf toonzaal model Fauteuil genaamd Ernie een soortgelijke nieuw besteld van de winkel Piet Klerkx te Purmerend en heb er één gekregen met een plek op de rugleuning wat volgens de servicemonteur van de winkel binnen de norm valt. Nu hebben zij mij een andere b-model met plooien op de zitting aangeboden wat niet in de buurt komt van een stoel die je voor nieuwprijs uit de fabriek kan verwachten.
Op een aangetekende brief van gang van zaken en schrijvend dat ik mijn geld terug wil, krijg ik geen schriftelijk reactie op terug. Wat zou u mij adviseren?
U kunt naar de Geschillencommissie wonen gaan, daar is Klerx bij aangesloten. Het is niet duidelijk of u de stoel met de plek nog heeft. In ieder geval hoeft u geen lelijke vervanger te accepteren. Waarom krijg u dat puntgave showmodel eigenlijk niet? U kunt dat voorstellen. Dan kunnen zij die stoel met de plek in de showroom neerzetten, die is immers acceptabel volgens Klerx.
Maak zoveel mogelijk foto's, van de stoel in de showroom en van de andere twee stoelen.
Voor de geschillencommissie wonen klik HIER
Lees goed de brochure door!
Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan kunt u die ook inschakelen.
(ik ga er vanuit dat u er Klerx niet meer uitkomt)
Ik heb telefonisch een afspraak gemaakt met de chef- servicemonteur om een onderhandeling te maken met het toonzaal-model die ik in de eerste instantie gezien heb in de winkel.
Bij afspraak met de bedrijfsleider van de Piet Klerkx te Purmerend bleek dat zij de stoel hadden verruild, en de prijs wat ik voorstelde over de Fauteuil waar het om ging was ging was geen oor na. Dus ik zit nog thuis met de eerste Fauteuil die ik thuisbezorgt heb gekregen.
[quote=massimo75 schreef op dinsdag 2 sep 2014, 20:55]Dus ik zit nog thuis met de eerste Fauteuil die ik thuisbezorgt heb gekregen.
U heeft dat B-model met die plooien dus geweigerd.
Dat heeft u prima gedaan, gewoon niet met rommel genoegen nemen.
U dient nu eerst Piet Klerkx duidelijk te maken dat de geleverde stoel niet goed is. Dat heeft u eigenlijk al gedaan. U dient Piet Klerkx een redelijke termijn te geven de geleverde stoel te herstellen of er eentje te leveren die wel goed is. U kunt niet, zoals u heeft gedaan, meteen uw geld terug eisen.
Blijft Piet Klerkx moeilijk doen en blijven ze alleen maar B-modellen en rommel aanbieden, dan kunt u wel uw geld terug vorderen.
Daarvoor begint u een geschil bij de Geschillencommissie, zoals @Zoekster al heeft aangegeven.
Alvast foto's maken voor bewijs is dan heel verstandig.
LET wel op dat u op tijd uw zaak bij de Geschillencommissie neerlegt.
Dit is een stoel van 379,- welke bestaat uit 1 hoes. Dan kunnen soms plooitjes ontstaan die je niet kunt wegwerken als stoffeerder (uit China)...
http://www.pietklerkx.nl/007018000801000/fauteuil-fauteuil-ernie-wit.html
Het is handwerk en kleine afwijkingen moet u ook accepteren.
Voor te grote afwijkingen kunt u naar de geschillencommissie.
[quote=user123 schreef op woensdag 3 sep 2014, 23:55]
Werkt lekker zo'n url....
Poging 3
Zal je even een handje helpen met die link Fauteuil Ernie!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer