ma
door massimo75 Sep 2, 2014 om 20:07
Huishouden & energie

Oneerlijke verkoop

Ik heb vanaf een punt gaaf toonzaal model Fauteuil genaamd Ernie een soortgelijke nieuw besteld van de winkel Piet Klerkx te Purmerend en heb er één gekregen met een plek op de rugleuning wat volgens de servicemonteur van de winkel binnen de norm valt. Nu hebben zij mij een andere b-model met plooien op de zitting aangeboden wat niet in de buurt komt van een stoel die je voor nieuwprijs uit de fabriek kan verwachten.
Op een aangetekende brief van gang van zaken en schrijvend dat ik mijn geld terug wil, krijg ik geen schriftelijk reactie op terug. Wat zou u mij adviseren?

597 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 20:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


Heeft u dat B-model met plooien op de zitting aangenomen of geweigerd?
Staat die nu bij u thuis?

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2014 om 20:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt naar de Geschillencommissie wonen gaan, daar is Klerx bij aangesloten. Het is niet duidelijk of u de stoel met de plek nog heeft. In ieder geval hoeft u geen lelijke vervanger te accepteren. Waarom krijg u dat puntgave showmodel eigenlijk niet? U kunt dat voorstellen. Dan kunnen zij die stoel met de plek in de showroom neerzetten, die is immers acceptabel volgens Klerx.

Maak zoveel mogelijk foto's, van de stoel in de showroom en van de andere twee stoelen.

Voor de geschillencommissie wonen klik HIER

Lees goed de brochure door!

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan kunt u die ook inschakelen.

(ik ga er vanuit dat u er Klerx niet meer uitkomt)

ma
door massimo75 - Sep 2, 2014 om 20:55
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb telefonisch een afspraak gemaakt met de chef- servicemonteur om een onderhandeling te maken met het toonzaal-model die ik in de eerste instantie gezien heb in de winkel.
Bij afspraak met de bedrijfsleider van de Piet Klerkx te Purmerend bleek dat zij de stoel hadden verruild, en de prijs wat ik voorstelde over de Fauteuil waar het om ging was ging was geen oor na. Dus ik zit nog thuis met de eerste Fauteuil die ik thuisbezorgt heb gekregen.

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 21:54
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=massimo75 schreef op dinsdag 2 sep 2014, 20:55]Dus ik zit nog thuis met de eerste Fauteuil die ik thuisbezorgt heb gekregen.

U heeft dat B-model met die plooien dus geweigerd.
Dat heeft u prima gedaan, gewoon niet met rommel genoegen nemen.

U dient nu eerst Piet Klerkx duidelijk te maken dat de geleverde stoel niet goed is. Dat heeft u eigenlijk al gedaan. U dient Piet Klerkx een redelijke termijn te geven de geleverde stoel te herstellen of er eentje te leveren die wel goed is. U kunt niet, zoals u heeft gedaan, meteen uw geld terug eisen.
Blijft Piet Klerkx moeilijk doen en blijven ze alleen maar B-modellen en rommel aanbieden, dan kunt u wel uw geld terug vorderen.
Daarvoor begint u een geschil bij de Geschillencommissie, zoals @Zoekster al heeft aangegeven.
Alvast foto's maken voor bewijs is dan heel verstandig.

LET wel op dat u op tijd uw zaak bij de Geschillencommissie neerlegt.

user123
door user123 - Sep 3, 2014 om 23:53
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dit is een stoel van 379,- welke bestaat uit 1 hoes. Dan kunnen soms plooitjes ontstaan die je niet kunt wegwerken als stoffeerder (uit China)...

http://www.pietklerkx.nl/007018000801000/fauteuil-fauteuil-ernie-wit.html

Het is handwerk en kleine afwijkingen moet u ook accepteren.

Voor te grote afwijkingen kunt u naar de geschillencommissie.

user123
door user123 - Sep 3, 2014 om 23:54
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0



Hier een klikbare link

user123
door user123 - Sep 3, 2014 om 23:55
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0



Werkt lekker zo'n url....

Poging 3

user123
door user123 - Sep 3, 2014 om 23:56
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik ga weer naar de tros :-)

19
door 1953 - Sep 4, 2014 om 03:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=user123 schreef op woensdag 3 sep 2014, 23:55]

Werkt lekker zo'n url....

Poging 3


Zal je even een handje helpen met die link Fauteuil Ernie!

user123
door user123 - Sep 5, 2014 om 23:53
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank je !

19
door 1953 - Sep 6, 2014 om 05:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Vroeger had je nog (lokale) winkels waarbij service in hun vaandel stond.

Piet Klerkx - en noem ze nog maar op - zijn allemaal een onderdeel van een (inter)nationale holdings die alleen maar belust zijn op de verkoopstroom met fikse winsten en die over lijken - in dit geval werkgelegenheid - gaan en niet schromen een vestiging die verlieslijdend is te sluiten uit winstoogmerk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,

In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.

Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.

Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta ... Lees meer