ma
door mariannes Oct 20, 2015 om 11:19
Voeding & gezondheid

Ongevraagd betaald advies

In de apotheek waar ik een kuurtje voor mijn zieke man kwam halen. Werd ik geholpen door een aardige assistente die mij bij het overhandigen van het medicijn erop wees dat mijn man nu even moest stoppen met een ander medicijn omdat de combinatie van beide medicijnen niet goed was. Ik bedankte haar voor het advies en ging huiswaarts. Nu krijg ik een rekening voor dit ongevraagd advies van ruim zes euro. Is dit normaal. Er wordt van te voren niet gezegd dat dit geld kost. En je kunt daarom ook niet weigeren. En verder is het toch de taak van de deskundige om de klant te informeren over eventuele bijwerkingen? Er wort toch een product verkocht? Moet ik de rekening dus wel of niet betalen?

5039 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 20, 2015 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is normaal en de rekening zal betaald moeten worden. Omdat dit bij half Nederland vragen op roept, wordt deze 6,- euro vanaf 1/1 niet meer apart vermeld op de factuur, maar verrekend in de medicijnprijs, zoals eerder ook het geval was.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2015 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meer info hierover KLIK

ve
door verwijderd - Oct 20, 2015 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na 1-1-2016 zal de vraag worden: "Waarom moet ik de eerste keer, dat ik medicijnen ontvang, 6 Euro meer betalen?"

ve
door verwijderd - Oct 20, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op dinsdag 20 okt 2015, 14:02: Na 1-1-2016 zal de vraag worden: "Waarom moet ik de eerste keer, dat ik medicijnen ontvang, 6 Euro meer betalen?"

Die 6 Euro worden dan onzichtbaar verrekend, zoals het vroeger ging.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2015 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroegâh was het het ziekenfonds, dus alles gratis, lees inclusief, toen kwam het "betere?" stelsel. Men vond de medicatie duur, dus € 10 medicatie en € 6 voor de apotheker werd als € 16 berekend. Toen moest alles 'doorzichtig worden', dus kreeg men een rekening van € 10 medicatie en € 6 voor de apotheker. Nu klaagt iedereen al vele keren, ook op dit forum, waar die € 6 voor zijn. Dus per 1-1-2016 wordt het weer één prijs, € 16 voor de medicatie. Mark my words, volgend jaar krijgen we de vragen in plaats van 'waar zijn die € 6 voor' in de vorm van 'de medicijnen zijn duur geworden' ............... dus kijkend in mijn kristallen bol: in 2017 wordt alles weer 'doorzichtig'......... Begin nu maar weer aan het begin te lezen .......

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dan heb ik wat grappigs meegemaakt. Ik kreeg 2 pillen en moest ze zelf betalen en ik kreeg nu ook geen uitleg omdat ze die € 6 dan ook niet krijgen. Deze 2 kosten n.l. 12 eurocent.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantien schreef op woensdag 21 okt 2015, 14:00: Ja dan heb ik wat grappigs meegemaakt. Ik kreeg 2 pillen en moest ze zelf betalen en ik kreeg nu ook geen uitleg omdat ze die € 6 dan ook niet krijgen. Deze 2 kosten n.l. 12 eurocent.

Waren die pillen wel op recept van de arts?

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mariannes,

Wat info: klik

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantien schreef op woensdag 21 okt 2015, 14:18: sjappie vraagt:Waren die pillen wel op recept van de arts?
Ja dat zijn ze en de naam is: Bisacodyl PCH 5mg tabl MSR.
Ik moet 3 nov. een onderzoek ondergaan en daar zijn ze voor.

Bedankt voor uw antwoord.Ik vond de pillen goedkoop, vandaar mijn vraag.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft die 6 euro voor z.g. advies voor een medicijn en die in 2016 niet zichtbaar meer is, kan je de apotheker welk een beetje ongelukkig maken.
Ik heb met mijn apotheek afgesproken dat als ik een medicijn af kom halen en ze mij advies willen geven, dat ik dat dan wel in een aparte ruimte wil. Zodat andere mensen in de apotheek het kunnen volgen. De apotheek van mij is daar niet blij mee.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het verdwijnen van allerlei onduidelijke cadeautjes door fabrikanten van medicijnen hebben de apothekers nogal wat douceurtjes verloren. Via KNMP hebben ze een slimme zet gedaan en krijgen nu via de wet voor het minste of geringste weer een vergoeding nu van 6 euro en 1 eurocent. Die arme ziel maar betalen en hij in een villa van jewelste. Volgens de apotheker: handel is handel, nietwaar. Zolang ik - de apotheker - het maar vergoed krijg. Dit is inderdaad mijn ervaring !!

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi toch weer. Eerst tig jaar de consument bewust te maken van medicatie.
Heeft geen moer effect, want de o zo mondige patiënt leest nooit de polis. En oeverlooslange uitleg, tot het moment dat ze merken dat uitlegging GELD kost.

En als de mondige consument zijn/haar zin niet krijgt gaan ze de zaak saboteren. Dus willen een spreekkamer ter beschikking te krijgen. Want de vraag of je 1 of 2 paracetamolletje moet nemen of niet...

En in januari krijgen we weer de klaagzangen dat de medicijnen duurder zijn geworden

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet voor medicijnen die ik al jaren slik iedere keer € 6,41 meet betalen voor uitleg, terwijl ik geen uitleg krijg.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zo jammer dat iedereen de apotheek weer de schuld geeft terwijl het zorgverzekeraars de schuldigen zijn Wat uw geval betreft is het maar goed dat u zo'n oplettende apothekersassistente heeft Een slechte arts die u niet geïnformeerd heeft Ik denk dat u niet wilt weten wat voor risico u had kunnen lopen als u beide medicijnen tegelijk had gebruikt
Jammer dat u niet de vraag gesteld heeft waarom de artsen soms zo slecht opletten

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Apotheker-assistentes in mijn buurt zijn erg grof in hun omgang en al 'n paar keer ook over geklaagd
Ook de wachttijd is 'n ramp om pillen te halen...Heb op andere plaatsen betere ervaringen gehad...
Wel schandalig dat men steeds ruim € 6 durven te vragen als men 't spul gaat halen die best ook noodzakelijk kunnen zijn...Dus mensen met 'n heel kleine beurs zijn er steeds de dupe van...

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zal zichtbaar of onzichtbaar maar absoluut zeker die € 6 betalen, keuze heb je niet.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kwam een tubetje zalf halen op recept. mijn 6 euro advies kreeg ik van een leerling die zelfs de computer nog niet kon bedienen . ze zei letterlijk: "na gebruik moet u de handen wassen"
bingo ,6 euri voor de apoptheker. en de zorg maar duurder worden

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerste uitgifte van elk medicijn dan ook, wordt door de apotheker € 6,00 berekend aan de klant. Is wettig gewettigd. Enige troost, per 1 januari 2016 wordt die kosten afgeschaft.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enige troost, per 1 januari 2016 wordt die kosten afgeschaft.

Nee, waarde 1953, die worden niet meer genoemd, die worden meteen boven de medicijnprijs gezet ..... inclusief dus. Je ontkomt er niet aan.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover mij bekend worden de kosten niet meer apart gerekend maar bij de prijs van het medicijn inbegrepen. Je betaalt het dus toch.