ma
door marijke317 Mar 19, 2010 om 12:58
Geldzaken & recht

Ongevraagde hoge telefoonrekening door servicenummer

Hallo,

Ook ik kom tot mijn schrik erachter dat er al maanden gebeld is naar twee service nummers.

Ik lees dat dit bij meerdere gebeurd is. Bij mij wordt het echter van mijn vaste telefoonnummer afgehaald.
Ik heb een al in een abonnement bij Ziggo. Ik heb hun gebeld, maar wisten niets van dit probleem, en weten nog niet of ze mij kunnen helpen. ze zullen nu een onderzoek gaan doen en binnen 5 dagen een bericht terugsturen. Ik heb echter geen vertrouwen dat dit goed komt. ze gaan nu wel mijn 0900 tel blokeren.
Ik heb twee zonen die call of duty online spelen? heeft dit er mee te maken?

En wat ik nergens lees....Hoe kan ik ervan af komen. Ik kan geen smsje sturen...dat gaat niet via mijn vaste telefoonnummer?

Graag advies, want ik vind het zo'n de om maandelijks zo'n 50 euro of meer te moeten betalen aan een nummer wat ik zelf nooit draai en niet weet waar het voor is?

met vriendelijke groet

Marijke

5244 4 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 19, 2010 om 13:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Klik op hier

( http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/consumentenzaken/post-internet-en-telefonie/telefonie/hoe-wordt-misbruik-van-0900-nummers-tegengegaan.html)

U kunt uw provider verzoeken deze nummers te blokkeren. Alleen KPN is verplicht dit te doen.

U zou info over callofduty kunnen stellen:
supportatcallofduty.com
Heeft u uw zoons al gevraagd of zij deze nummers bellen?

birdies
door birdies - Mar 19, 2010 om 13:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt deze vraag ook gesteld bij TrosRadar, als je daar alle bijdragen goed had door gelezen, had je dit gevonden:

.......Net heeft mij iemand dat nummer proberen aan te smeren! Ik speel zelf een computer spel genaamd Call of Duty 2. Waar je eigen servers hebt en hij begon met praten over dat ik dat nummer moest bellen en dat ik een code kreeg en dan zou ik die code aan hem moeten doorgeven waarop, hij dan de server zou activeren!.......

Je moet dus inderdaad bij je zoons zijn.

erik008
door erik008 - Mar 19, 2010 om 14:00
1401 Antwoorden / 25 Vragen
jo
door joskee - Jun 25, 2010 om 19:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of u er nog wat aan heeft,

de 09000400349 word veel gebruikt op internet spellen (criminal games bijvoorbeeld)
meestal gebruik door eurobellen.

http://eurobellen.nl/helpcode.php
hier kunt u uw telefoon nummer invoeren waarna u direct kunt zien welke "producten er zijn gekocht"