johnnes
door johnnes Jul 18, 2015 om 09:03
Voeding & gezondheid

Ongewenste post

Wat kan ik nog doen na herhaaldelijk te hebben duidelijk gemaakt aan Beter Horen dat ik geen post van hun wens. Heb nog nooit iets met hun van doen gehad, maar krijg toch geadresseerde post van hun in mijn brievenbus. Hoe ze aan mijn gegevens komen is me een raadsel. Ze hadden beloofd mij uit hun systeem te halen, maar ik krijg nog steeds post van hen.

4634 25 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2015 om 09:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees hier (klik) over het recht van verzet en wat je kan doen.

ge
door gerboe - Jul 18, 2015 om 09:49
806 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een keer contact opnemen zou ik zeggen. Wellicht dat ze horen dan in luisteren om kunnen zetten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2015 om 10:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Johannes,
Al retour afzender geprobeerd?
Vr,gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2015 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johnnes,

Geadresseerde reclame en folders stoppen

Geadresseerde reclame (‘direct mail’) staat op uw naam en wordt meestal door de postbode bij u bezorgd. Ook reclame met uw adres erop en gericht ‘aan alle bewoners’ is geadresseerde reclame. U kunt zich hiervoor gratis afmelden bij Postfilter. Bij Postfilter kunt u ook aangeven dat u reclame van bepaalde soorten bedrijven (sectoren) wel wilt blijven ontvangen. Bijvoorbeeld van loterijen of energiebedrijven.

Bedrijven waarvan u klant bent of bent geweest mogen u wel geadresseerde reclame blijven sturen. Wilt u deze reclame niet meer ontvangen, dan kunt u dit bij het bedrijf zelf melden. Daarmee maakt u gebruik van uw ‘recht van verzet’.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Jul 18, 2015 om 10:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In de prullenbak gooien is het minste werk.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2015 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 18 jul 2015, 10:43]In de prullenbak gooien is het minste werk.

+1

hansje klein
door hansje klein - Jul 18, 2015 om 13:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 18 jul 2015, 10:43]In de prullenbak gooien is het minste werk.

Ik gooi zoiets in 'een verzameldoos oud papier voor de muziekvereniging' en krijg er zelfs nog een heel goed gevoel bij.......

holstein
door holstein - Jul 18, 2015 om 13:28
922 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, dat is de handel in adressen en gegevens en als je daar een keer in zit kom je er moeilijk weer uit.

hutch
door hutch - Jul 18, 2015 om 15:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Johnnes,

u heeft hen al eens verzocht die rommel niet meer toe te zenden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Mogelijk dat het een poosje duurt voordat u uit hun verzamelbak bent gehaald.

Mocht het toch aanhouden, zijn er al een aantal goede suggesties gegeven.

Zelf heb ik een wat minder sociale oplossing, maar die wel voor 99% helpt, indien u zo'n winkel in de buurt heeft:
een volgende keer die (niet gewenste) post op een doos plakken, waarin u een stapel oud papier doet. Vervolgens gaat u naar die winkel (als u toevallig in de buurt bent) en zet u die doos op de toonbank met de opmerking dat, als u nogmaals wat toegezonden wordt, u weer een doos met oud papier brengt echter die dan opent en de gehele inhoud over de toonbank gooit. Dan met een glimlach en een vriendelijke groet weer weglopen.

Raad eens hoe snel die ongewenste toezending is afgelopen......

Fijn weekend verder, gr. Hutch

mahadma
door mahadma - Jul 18, 2015 om 17:06
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Je moet het willen, maar ik stuur die postzooi terug met: "Persoon overleden", werkt gegarandeerd, nooit geen last meer, maar ik kan me voorstellen als iemand het grof vindt.

jo
door jorisw - Jul 18, 2015 om 21:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat anderen ook zeggen: gewoon niet druk om maken en bij het oud papier gooien. Hier een account aanmaken en de vraag stellen kost al meer moeite dan het gewoon weggooien.

fl
door flessebon - Jul 18, 2015 om 21:54
418 Antwoorden / 7 Vragen

Weggooien lost het niet op en dat was ook niet de vraag van johnnes.
Het is wachten op de webcare van Beter Horen. U kunt Uw klacht ook op Klacht.nl plaatsen. In april hebben ze nog een klant met een probleem geholpen.

macwouter
door macwouter - Jul 18, 2015 om 22:09
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beter Horen is net zo,n flutzaak als Specsavers brutaal en agressief. Ze goochelen met prijzen en het ziekenfonds zodat je het zelf niet meer snapt, uiteindelijk ben je nog duur uit.

door 1953 - Jul 19, 2015 om 00:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U zou het onder noemer 'Oost-Indisch Doof' kunnen kwalificeren.

Enfin dergelijke mailing verdwijnt, bij mij althans, direct bij het oudpapier.

"Hè wat vervelend nu voor u dat u overkwam".

door 1953 - Jul 19, 2015 om 00:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 18 jul 2015, 22:09]Beter Horen is net zo,n flutzaak als Specsavers brutaal en agressief. Ze goochelen met prijzen en het ziekenfonds zodat je het zelf niet meer snapt, uiteindelijk ben je nog duur uit.

Geldt (of gold) dat ook voor de Brildivisie van Specsavers?

costnix
door costnix - Jul 19, 2015 om 10:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon retoursturen met een baksteen eraan.

@1953
De Brildivisie ziet het probleem niet :-)

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 19, 2015 om 18:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij KPN is dat ook al zo'n gedoe met post voor de oud bewoners, moet je verplicht 'n brief sturen met jouw complete naw gegevens (wat ze daar mee te zoeken hebben geen idee) dan willen ze er pas naar kijken (dacht het toch never nooit niet). Na 7 jaar telefonisch, per contactformulier en fax klagen + retour sturen was ik het zat, heb het telefoonboek eraan vast geniet, toen ging blijkbaar pas het lampje aan bij KPN en sturen ze niets meer.

costnix
door costnix - Jul 19, 2015 om 19:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel
Ah, de papieren baksteen truc ;-)

van leyden
door van leyden - Jul 19, 2015 om 19:35
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Krijg regelmatig ongewenste post, helaas geadresseerd dus dan mag het.
Is een trend, gebeurt steeds vaker.

De linke reclamejongens hebben het lek ontdekt>>> "aan de bewoners van"....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2015 om 23:14
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een drastische: de ongewenste post retour zenden in een grotere enveloppe met een baksteen erin en melding: ongewenst.

door 1953 - Jul 20, 2015 om 01:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zondag 19 jul 2015, 18:17]Bij KPN is dat ook al zo'n gedoe met post voor de oud bewoners, moet je verplicht 'n brief sturen met jouw complete naw gegevens (wat ze daar mee te zoeken hebben geen idee) dan willen ze er pas naar kijken (dacht het toch never nooit niet). Na 7 jaar telefonisch, per contactformulier en fax klagen + retour sturen was ik het zat, heb het telefoonboek eraan vast geniet, toen ging blijkbaar pas het lampje aan bij KPN en sturen ze niets meer.

Dan nog maar te zwijgen over de gerichte post aan een dierbare zaliger, in liefdevolle herinnering, pijnlijk!

re
door red1 - Jul 20, 2015 om 11:45
329 Antwoorden / 1 Vragen

heeft die firma een antwoordnumme r?? dan is het makkelijk " neem een grote doos , stop die vol met rommel en een paar stenen . stuur die naar dat adres !!

be
door benedictus - Jul 20, 2015 om 13:46
24 Antwoorden / 28 Vragen

Ik kreeg wel eens veel keren post van één of andere instelling
waar ik geen band mee wilde onderhouden.
Ik schreef hun niet het overleden zijn, wat Mahadma schreef,
maar het volgende:

J.H. Benedictus is verhuisd
naar Herengracht 31234 ,
Postcode 12345 AC Amsterdam,

Dat was het adres waar vandaan de brieven werden verstuurd.
Daar had ik dan nooit meer last van.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 20, 2015 om 14:00
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Jeetje Benedictus dat is een goeie die zal ik onthouden.
Vr,gr.

be
door benedictus - Jul 20, 2015 om 15:16
24 Antwoorden / 28 Vragen

Ik wil met een bepaalde instelling geen contact onderhouden.
Maar ze sturen me toch steeds brieven toe.
Dat laat ik ophouden door het volgende:

Het adres van die instelling is bijvoorbeeld:

ABCDE, Herengracht 12345, 2222AB Amsterdam

Dan stuur ik hun een brief met als inhoud:

Jules Benedictus is verhuisd naar:
ABCDE, Herengracht 12345, 2222AB Amsterdam

Dan houdt de brievenstroom op en het bericht is wat minder zwaar dan
de aankondiging van een overlijden, zoals Mahadma beschreef.