he
door henkvandenburg Oct 14, 2014 om 13:14
Computers & telefonie

Onheuse behandeling

Ik ben 10 jaar abonnee van Canaldigitaal. Ik had twee smartcards voor de kamer en voor de keuken. In november 2012 kwam er aan aanbieding dat ik voor € 5,00 extra en een schotel met decoder voor twee jaar in bruikleen, HD ontvangst kon krijgen. Dat bestel ik. De schotel en decoder ontvangen ( maar er zat geen smartcard bij ) Toen heb ik mijn ( kamer ) smartcard bij een dealer laten opwaarderen ( niet die van de keuken , want die TV is niet HD ready )
Daarna kreeg ik vreemde afschrijvingen van mijn bankrekening. Ik stuur een brief met vragen daarover , maar na 6 weken geen reactie. Dus maar weer geschreven en toen kwam de aap uit de mouw.
Ten eerste was de keuken kaart ook opgewaardeerd ,wat ik niet wilde ,( € 5,00 ) per maand. Heb in meerdere brieven vermeld , is nooit ( herhaal nooit ) op gereageerd.
Ten tweede was voor mij een derde kaart geregistreerd , en dat koste ( € 16,96 per maand )Dat is nu € 17,95 voor een kaart die ik niet ontvangen had
In diverse brieven vermeld dat ik hem niet had , en dat ik maar twee kaarten wilde. Pas in het najaar vroeg men welke kaarten ik wilde , wat ik daarvoor al diverse keren vermeld heb. Blijkbaar lezen ze de brieven niet goed. Maar na diverse correspondentie over en weer besloot Canaldigitaal de zaak af te sluiten. ze gaan er niet meer op in.
Verder wil ik vermelden dat ik als klant bijzonder kwaad ben omdat de klantenservice ( dienstbaarheid naar de klant ???? ) zeer te kort is geschoten .Door dat ze verschillende keren brieven of E-mails niet beantwoorden of vragen in andere brieven niet beantwoorden.
Terwijl als ze in het begin even met een ( betalende ) klant flexibel en begripvol waren opgetreden ,ze het probleem zo opgelost zouden kunnen hebben. Maar nee, starre tunnelvisie. Dit conflict heeft zo lang geduurd omdat ik de ijdele hoop had dat dit op een bevredigende wijze onderling opgelost had kunnen worden.Maar nee.
P.S dit probleem heeft me ongeveer € 600,00 gekost.

Met groeten ,

[edit redactie]

329 1 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De klantenservice van Canal Digitaal is een ramp en u bent ook veel te lang te soepel geweest. U had veel eerder het teveel in rekening gebrachte moeten storneren.

In ieder geval in Nederland, hoe dat in Belgie zit, weet ik niet.

Als men voor € 5,00 zenders in HD wilt ontvangen, hoeft daar geen andere kaart voor te komen. De bestaande kaart wordt intern opgewaardeerd.