jx
door jxerot Oct 6, 2014 om 12:37
Computers & telefonie

Online aankoop prijs daalt binnen 1 week 100 euro

Dag,

Ik heb bij Alternate een maand geleden een grafische kaart besteld voor het bedrag van € 444,-. Deze kaart is netjes geleverd en werk prima. Maar na een week besloot ik weer op de website te kijken en kwam ik er achter dat de kaart nog maar € 344,- kost.

Ik heb het bedrijf gebeld om te vragen wat hier de regeling in is en of er een tegemoetkoming kan komen van bijvoorbeeld 50 euro. Dit was niet mogelijk want ze werken met dag prijzen (en proberen daarnaast zo slecht mogelijk aan hun klantvriendelijkheid te werken). Toen vroeg ik aan de beste klantenservice meneer of ik de kaart dan niet terug kan sturen want het viel ten slotte nog binnen de twee weken aanschafprijs. Dit was mogelijk en zo kon ik mijn geld terug krijgen en opnieuw de nieuwe kaart kopen voor het lagere bedrag.

Omdat ik helaas de kaart echt nodig heb heb ik hier geen gebruik van gemaakt maar wat is normaal de manier van werken? Ik voel me toch wel lichtelijk opgelicht en vindt het erg vreemd dat zo'n groot bedrijf zicht op deze manier opstelt tegen over zijn klanten.

Al met al niet meer bestellen bij Alternate.

3345 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 12:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of voortaan wachten met aankopen? U hebt het recht hem terug te sturen, maar geen recht op een korting.

jx
door jxerot - Oct 6, 2014 om 12:43
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe is het mogelijk om te weten dat de kaart binnen 1 week € 100,- euro goedkoper wordt?

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2014 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jxerot,

.....Ik voel me toch wel lichtelijk opgelicht ......
Heeft niets met 'oplichting' van doen.
Tja, inderdaad: dagprijzen.
Het had dus ook zomaar duurder kunnen zijn!
Daarbij heb je er zelf voor gekozen om de kaart niet terug te sturen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat weet u ook niet, maar het is voor de gemoedsrust niet verstandig na een aankoop te gaan kijken wat iets kost.

Komt vaak genoeg voor, maar als hij duurder geworden was, had u ook niet gevraagd of u de helft van het verschil moest bijbetalen.;-)

jx
door jxerot - Oct 6, 2014 om 13:03
5 Antwoorden / 2 Vragen

Weet niet op het een "speciale" service is van mediamarkt maar als je daar terug komt met het bonnetje weten ze je altijd goed te helpen en krijg je je product voor dat nieuwe aankoop bedrag. Misschien te verwend geworden door dit soort systemen maar had minimaal verwacht dat ze wat moeite erin zouden steken.

Bedankt voor alle reacties.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2014 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jxerot,

.....Weet niet op het een "speciale" service is van mediamarkt maar als je daar terug komt met het bonnetje weten ze je altijd goed te helpen en krijg je je product voor dat nieuwe aankoop bedrag......
Meestal lezen we hier toch andere geluiden over Mediamarkt!
Goed voor jou dat je positieve ervaringen hebt.

mahadma
door mahadma - Oct 6, 2014 om 14:04
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Zelf heb ik ook een keer gebruik gemaakt van de 14 dagen prijsgarantie bij mm, moeiteloos.

Maar dat terzijde, er zijn heel veel artikelen die dagprijzen hebben, zo ook het artikel van de TS. Maar je gaat toch ook niet klagen als je vandaag benzine tank het is morgen goedkoper? Daarom heten het nu eenmaal Dagprijzen.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 6, 2014 om 21:22
152 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt natuurlijk ook NU de nieuwe kaart bestellen voor het lagere bedrag. Zodra je die binnen hebt (Alternate bezorgt meestal binnen twee werkdagen), stuur je de nieuwe kaart retour, maar dan met de oude afleverbon.

Dan krijg je de 444 euro terug, maar hoef je niets te (de)monteren.

En dan niet gaan kijken bij Alternate of de prijzen toevallig nog verder gedaald zijn!!!

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2014 om 21:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dan komen de serienummers niet overeen...

pi
door pieterwolters - Oct 6, 2014 om 21:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bij dit soort producten dalen de prijzen nu eenmaal tijdens de lifecycle. En zeker in deze prijsklasse zullen de absolute dalingen fors zijn. Wat zou dan wel een geschikt moment zijn om de prijs te laten dalen?

jx
door jxerot - Oct 7, 2014 om 10:29
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het serienummer probleem liep ik ook tegen aan.

@pieterwolters het gaat niet om het moment van de prijs daling maar om de regeling die ze willen treffen. Het verschil willen ze niet binnen twee weken van aankoop datum terug geven maar het product mag wel terug gestuurd worden binnen twee weken. Ik vindt dit gewoon een rare manier van werken, Een product van 444,- is dan terug gestuurd en zij kunnen deze (vindt ik) niet meer verkopen als nieuw. pure verspilling van het product, geld en moeite dus. Helaas schijnt dit de enige manier te zijn om toch nog het prijs verschil terug te kunnen krijgen.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jxerot

U loopt niet tegen een probleem aan als u de juiste terugstuurt. U hebt iets gekocht voor een prijs wat u het artikel waard vond. Dus niet mieren over de verlaging.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 11:28
11519 Antwoorden / 51 Vragen

OT

Als het nu na aankoop € 100 duurder was geworden, zou de gemiddelde consument dan de winkelier benaderen hoeveel er bijbetaald moet worden? Misschien is het een idee om een termijn van 14 dagen in te bouwen tweezijdig werkend, wordt het artikel goedkoper gaat er een voordeel naar de klant retour, maar als het artikel duurder wordt betaalt de klant het verschil bij?

Maar dat zal niet gebeuren.

jx
door jxerot - Oct 7, 2014 om 13:52
5 Antwoorden / 2 Vragen

Alternate heeft mij uit eindelijk goed geholpen en heeft contact opgenomen om alles op een nette wijze af te handelen. Ik blijf het een gek systeem vinden, Dagprijzen + twee weken bedenktijd. Dit werkt voor beide partijen elkaar tegen.

gompy2
door gompy2 - Oct 7, 2014 om 14:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jxerot schreef op dinsdag 7 okt 2014, 13:52]Alternate heeft mij uit eindelijk goed geholpen en heeft contact opgenomen om alles op een nette wijze af te handelen. Ik blijf het een gek systeem vinden, Dagprijzen + twee weken bedenktijd. Dit werkt voor beide partijen elkaar tegen.
Congrats.

Op zich is het niet raar, het gaat in eerste instantie om het kunnen aanbieden van de laagste prijs, dat zijn de lokkertjes, en daarmee "beconcurreren" ze elkaar.
Die twee weken bedenktijd is een wet en geldt voor elke webshop.
In eerste instantie zullen ze uitgaan van verkopen.

Maar andersom kan ook, als de concurrent omhoog gaat gaan anderen mee.
En als je net op tijd iets gekocht hebt voor een veel lagere prijs ben je spekkoper

Koel/vriescombinatie van Beco binnen 12 uur, verhoogd met ruim 30%.
's Ochtends op de site van BCC, 299 Euro, 's avonds 410 Euro.
Klik -> Hier

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, ook weer opgelost. Bedankt voor het terugmelden.