jr
door jrhagen Oct 18, 2014 om 23:03
Geldzaken & recht

Online adresboek banken

Welke instantie is benaderd om het adresboek probleem met online banking te onderzoeken? Neemt Kassa het initiatief?

662 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2014 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ging het daarover niet in de uitzending?

door 1953 - Oct 19, 2014 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Welke instantie is benaderd om het adresboek probleem met online banking te onderzoeken? Neemt Kassa het initiatief?" Nam ...het initiatief!

Mijn adresboek is volledig gewist.

door 1953 - Oct 19, 2014 om 04:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Adresboek

Vanaf 1 augustus 2014 kunt u voor betalingen alleen nog het IBAN gebruiken en niet meer het huidige rekeningnummer. Wij hebben de rekeningnummers in uw adresboek alvast voor u omgezet naar IBAN. Voert u bij een overschrijving een rekeningnummer in dat niet in uw adresboek staat, dan wordt deze tot 1 augustus 2014 automatisch omgezet naar een IBAN. Wij adviseren u om dit IBAN direct op te slaan in uw adresboek."

Volgen ING bent u niet (eind)verantwoordelijk voor de juistheid en de inhoud van het adresboek.

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2014 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 04:43]

Volgen ING bent u niet (eind)verantwoordelijk voor de juistheid en de inhoud van het adresboek.

En waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Dat staat m.i. nergens vermeld.
Lijkt me ook onzinnig: ING kan niet zien wat jij allemaal met je adresboek uithaalt!

pi
door pieterwolters - Oct 19, 2014 om 10:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zal leuk worden: ik vul een verkeerd nummer in, en ik kan ING aansprakelijkheid stellen. Past overigens wel bij de huidige mentaliteit om vooral zelf niet verantwoordelijk ergens voor te willen zijn.

laaglander
door laaglander - Oct 19, 2014 om 11:01
473 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een probleem met het zien van het probleem.

Wanneer je het nog niet gedaan hebt (wat stom is want ze hebben gezegd dat de nr's gewijzigd waren) je adresboek controleren op de juistheid van de nr's.
Nr's die je niet kunt controleren, verwijderen.
klaar probleem opgelost?

Laaglander

jr
door jrhagen - Oct 19, 2014 om 11:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onaangekondigd aanpassen van iemands persoonlijke data vind ik niet correct.

Ik begrijp dat geen van de genoemde banken wilden 'aanschuiven'. Maar een lid van de 2e kamer of de consumentenbond, om enige voorbeelden te noemen, miste ik ook in het programma. En met name dat aspect is gewoonlijk de toegevoegde waarde van Kassa.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2014 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Rare reactie van een ban de gedupeerden. Ze had 500 euro overgemaakt naar haar dochter en gaat achteraf twijfelen... Krijgt ze het geld netjes terug van de ontvanger, die een opmerking maakt 'voortaan beter opletten', is ze daar verontwaardigd over. Alsof de persoon die het teruggestort de rest van het verhaal weet. Wees blij dat je je geld terug hebt!

Inderdaad, zoals pieterwolters ook stelt, lijkt het wel of niemand meer eigen verantwoordelijk wenst te nemen. We zijn hier te lang in de wetten gelegd allemaal.

door 1953 - Oct 19, 2014 om 14:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 19 okt 2014, 10:32][quote=1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 04:43]

Volgen ING bent u niet (eind)verantwoordelijk voor de juistheid en de inhoud van het adresboek.

En waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Dat staat m.i. nergens vermeld.
Lijkt me ook onzinnig: ING kan niet zien wat jij allemaal met je adresboek uithaalt!

Haalde het vanuit mijn ING-adresboek, daar staat de tekst voornoemd. Succes bij het zoeken.

door 1953 - Oct 19, 2014 om 14:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 19 okt 2014, 10:32][quote=1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 04:43]

Volgen ING bent u niet (eind)verantwoordelijk voor de juistheid en de inhoud van het adresboek.

En waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Dat staat m.i. nergens vermeld.
Lijkt me ook onzinnig: ING kan niet zien wat jij allemaal met je adresboek uithaalt!

Zal het nog even in Jip & Janneke-taal weergeven.

ING geeft niet aan dat u (eind)verantwoordelijk bent voor de eventuele foutieve vermelding van een IBAN-nummer na het omzetten van de oude bankrekeningnummers naar IBAN-nummers door ING als service verleend.

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2014 om 15:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 14:58]

Zal het nog even in Jip & Janneke-taal weergeven.

ING geeft niet aan dat u (eind)verantwoordelijk bent voor de eventuele foutieve vermelding van een IBAN-nummer na het omzetten van de oude bankrekeningnummers naar IBAN-nummers door ING als service verleend.

Heb je niet opgelet, (brutaal trouwens, uw antwoord: zal het in Jip en Janneke taal weergeven: de ING acht zich niet aansprakelijk (meer).

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2014 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Ik vind uw taalgebruik meestal op Jip en Janneke niveau. Meestal geen touw aan vast te knopen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 20, 2014 om 00:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij mij is alles keurig omgezet naar de nieuwe code. Zelf alles wel door mij gecontroleerd.

door 1953 - Oct 20, 2014 om 02:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De inhoud van het adresboek was binnen vijf minuten gebeurd de ca. 50 adressen wissen.