s-lelie
door s-lelie Sep 3, 2014 om 23:43
Computers & telefonie

Online werving loterij

Hallo,

een paar dagen geleden ben ik telefonisch benadert door een loterij. De naam weet ik niet meer, dat is dus al een van mijn problemen. Ze kwamen met het verhaal dat ik 6 maanden geleden ergens aan mee had gedaan en dat ik 75 loten had gewonnen. Ik mocht eenmalig mee spelen. Als ik de loten had ontvangen dan kon ik daarna meteen een mail terg doen als ik wilde stoppen. Ik heb dus mijn rekeningnummer door gegeven omdat ze het gewonnen geld er op konden storten.

Nu ben ik iemand die niet makkelijk nee zegt. Geen idee waarom maar op een of andere manier kan ik dat niet. M

Maar goed. Ik heb dus geen loten ontvangen en ik kan de loterij ook niet contacten omdat ik niet weet wie het was. nu ben ik dus bang dat er over een maand geld wordt afgeschreven door deze loterij. Hebben zij daar recht op en kan ik dit geld terug boeken? Ik heb niks op zwart wit staan dus het lijkt mij niet, maar ik weet het niet zeker.

Wie o wie kan mij helpen. De naam van de loterij had euro er in zitten maar het is niet euro jackpot die heb ik namelijk al gemaild.

Vriedelijke groet, s-lelie

7551 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2014 om 00:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

hallo s-lelie, dat kan toch niet echt waar zijn wat je schrijft? Je weet de naam niet meer, je zou ergens aan meegedaan hebben en 75 loten gewonnen hebben?? En daar bovenop geef je dan je rekening nummer door? Hoe naïef kan iemand zijn? Nou, hou je bankrekening goed in de gaten en storneer als het word afgeschreven. Euro loterij kan veel zijn. Google even, misschien krijg je de klik met wie/welke Euro loterij je gesproken hebt. Dan zo vlug als mogelijk annuleren, die hap.

door 1953 - Sep 4, 2014 om 03:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Aha onze Nigeriaanse criminele organisatie is weer op een andere wijze de weg ingeslagen om geld afhandig te maken.

Gewonnen geld op 'op hun eigen bankrekening' konden storten (of plunderen)! De vraag is dan hebben zij een machtiging van de bank om gelden van uw bankrekening te innen? Storneren! En de rode kaart naar uw bank o.i.d.

diumenge
door diumenge - Sep 4, 2014 om 08:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard is dit zo fout als het maar kan zijn, maar het is natuurlijk best mogelijk dat je de loten en hopelijk wat meer informatie nog ontvangt. Het was pas een paar dagen geleden dat ze belde tenslotte.

Maar... je hebt geen machtiging afgegeven zo te lezen, dus elke incasso die ze doen is onterecht. Die incasso gaat met 99% zekerheid komen. Bij loterijen kan je meestal niet storneren. Dus als het geld wordt afgeschreven contact opnemen met je bank en een MOI-procedure starten.

Klik om meer te lezen over de MOI-procedure.

czar
door czar - Sep 4, 2014 om 11:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=s-lelie schreef op woensdag 3 sep 2014, 23:43]
een paar dagen geleden ben ik telefonisch benadert door een loterij. De naam weet ik niet meer

De naam doet er helemaal niet toe, al was het de staatsloterij.
Iedereen kan toch bellen en een verhaaltje vertellen. Misschien was het de groenteboer wel :-)

mahadma
door mahadma - Sep 4, 2014 om 12:55
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als je twijfelt, niet inhalen. Dus aan de telefoon, als het je goed klinkt, in het meest positieve geval, laat ze informatie sturen naar je email adres. Of vraag het tel nr waarop je terug kunt bellen. Of leg gewoon neer, zonder informatie over jezelf te geven. Noem nooit je rekeningnummer!!!

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2014 om 13:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, waar is dan in je link te lezen dat je bij loterijen (meestal) niet kan storneren? Nou ben ik slechte lezer maar kan het niet vinden.

diumenge
door diumenge - Sep 4, 2014 om 13:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat staat niet in de link. Maar bij loterijen maakt men (vrijwel) altijd gebruik van eenmalige, niet storneerbare machtigingen.

ta
door taurusstier5 - Sep 5, 2014 om 13:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste s-lelie,
Ga naar jouw bank filiaal en laat in een gesprek weten dat ze enkel automatisch mogen incasseren indien er een machtiging is afgegeven.....

En let op: ''Als iets te mooi is om waar te zijn....met andere woorden laat je nooit leiden door HEBZUCHT...!''

taurusstier5

mahadma
door mahadma - Sep 5, 2014 om 14:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als er een lezer is die het rekening nummer weet van deze lieden, kan je dat op voorhand bij je bank laten blokkeren.

audb
door audb - Sep 5, 2014 om 15:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een paar dagen geleden maar wanneer is dat precies geweest?
Als het NA 1 augustus dit jaar is geweest dan is het afgeven van een telefonische machtiging niet eens meer mogelijk.
De nieuwe regels zijn op 1 Augustus in gegaan maar zelfs dan nog heeft u het recht op 7 dagen bedenktijd.
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/geld-terugboeken-makkelijker-dankzij-nieuwe-incassoregels

wi
door willem333 - Sep 5, 2014 om 16:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer hier maar eens, zit in het buitenland.

service@eu-jack.com

ELC
0900-400 20 70 (op werkdagen van 11 tot 14 uur bereikbaar) ELC is een productnaam van KMS Kooperations- und Marketing Service AG gevestigd op de Zürcherstr.202, CH-9014 St.Gallen Zwitserland. CHE-103.227.138 service@eu-jack.com , www.eu-jack.com

Deze maken gebruik van dit soort "aanbiedingen".

Succes.

ja
door jaymie - Sep 6, 2014 om 19:57
20 Antwoorden / 9 Vragen

een paar dagen geleden ben ik ook gebeld met hetzelfde rare verhaal
ik zei echter dat ik geen belangstelling had en niet in "gratis geloofde"
de dame aan de andere kant sprak niet echt voor 100 % Nederlands en stelde steeds dezelfde vragen waarop je eigenlijk met JA moest beantwoorden,aan dat spelletje deed ik dus niet mee
ze werd toch wel wat agressief omdat ik nergens met ja op antwoorden
bv " u krijgt gratis 75 loten en u hoeft er niets voor te doen daar zegt u toch wel ja op of "wilt u geen gratis loten hebben enz.
ik heb het gesprek maar beëindigd
en ik heb geen gegevens door gegeven,maar ze wist wel de naam van mijn man

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2014 om 20:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jaymie schreef op zaterdag 6 sep 2014, 19:57]

maar ze wist wel de naam van mijn man

Misschien heeft uw man dan een eerder telefoontje opgenomen en wel "ja, ik wil" gezegd? ;-)

mahadma
door mahadma - Sep 6, 2014 om 20:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Tenormin,

de Vraagsteller heeft in ieder geval ( mijn man ) ooi gezegd: "ja, ik wil" ..................
(lol)

ja
door jaymie - Sep 7, 2014 om 09:18
20 Antwoorden / 9 Vragen

:-) :-)
mijn man schuift die telefoontjes altijd door,zegt daar moet je de vrouw voor hebben ;-)
maar alle gekheid op een stokje
ze zijn dus weer bezig met praktijken waar ongetwijfeld veel mensen de dupe van worden,ondanks de vele aandacht die Kassa & Radar en andere consumentenprogramma's eraan hebben besteed (jammer)

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2014 om 10:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met die nieuwe regels (zie ook de eerdere link van audb) zijn dit soort praktijken als het goed is dus niet meer mogelijk. Hopelijk stoppen ze dan ook met bellen als het toch kansloos is, maarja ze zullen wel weer iets nieuws vinden...

ma
door marv - Oct 28, 2014 om 15:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi S-lelie, we zijn nu een kleine 2 maanden verder. hoe is het afgelopen?
nog een keer mail gehad. is er automatisch incasso geweest?
ik vraag dit omdat ik ook deze telefoontjes heb gehad

bi
door birmaan1957 - Nov 4, 2014 om 18:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vanmiddag ook gebeld met idem verhaal als Lelie..
Afgewimpeld, ik hoop dat het gelukt is..
Dus allen let op!
Euroloterij.

ch
door chantiday - Jan 5, 2015 om 14:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi S-lelie hoe is dit afgelopen ?
een vriendin van mij heeft van de week hetzelfde gehad namlijk

gr chantiday