Online werving loterij
Hallo,
een paar dagen geleden ben ik telefonisch benadert door een loterij. De naam weet ik niet meer, dat is dus al een van mijn problemen. Ze kwamen met het verhaal dat ik 6 maanden geleden ergens aan mee had gedaan en dat ik 75 loten had gewonnen. Ik mocht eenmalig mee spelen. Als ik de loten had ontvangen dan kon ik daarna meteen een mail terg doen als ik wilde stoppen. Ik heb dus mijn rekeningnummer door gegeven omdat ze het gewonnen geld er op konden storten.
Nu ben ik iemand die niet makkelijk nee zegt. Geen idee waarom maar op een of andere manier kan ik dat niet. M
Maar goed. Ik heb dus geen loten ontvangen en ik kan de loterij ook niet contacten omdat ik niet weet wie het was. nu ben ik dus bang dat er over een maand geld wordt afgeschreven door deze loterij. Hebben zij daar recht op en kan ik dit geld terug boeken? Ik heb niks op zwart wit staan dus het lijkt mij niet, maar ik weet het niet zeker.
Wie o wie kan mij helpen. De naam van de loterij had euro er in zitten maar het is niet euro jackpot die heb ik namelijk al gemaild.
Vriedelijke groet, s-lelie
hallo s-lelie, dat kan toch niet echt waar zijn wat je schrijft? Je weet de naam niet meer, je zou ergens aan meegedaan hebben en 75 loten gewonnen hebben?? En daar bovenop geef je dan je rekening nummer door? Hoe naïef kan iemand zijn? Nou, hou je bankrekening goed in de gaten en storneer als het word afgeschreven. Euro loterij kan veel zijn. Google even, misschien krijg je de klik met wie/welke Euro loterij je gesproken hebt. Dan zo vlug als mogelijk annuleren, die hap.
Aha onze Nigeriaanse criminele organisatie is weer op een andere wijze de weg ingeslagen om geld afhandig te maken.
Gewonnen geld op 'op hun eigen bankrekening' konden storten (of plunderen)! De vraag is dan hebben zij een machtiging van de bank om gelden van uw bankrekening te innen? Storneren! En de rode kaart naar uw bank o.i.d.
Uiteraard is dit zo fout als het maar kan zijn, maar het is natuurlijk best mogelijk dat je de loten en hopelijk wat meer informatie nog ontvangt. Het was pas een paar dagen geleden dat ze belde tenslotte.
Maar... je hebt geen machtiging afgegeven zo te lezen, dus elke incasso die ze doen is onterecht. Die incasso gaat met 99% zekerheid komen. Bij loterijen kan je meestal niet storneren. Dus als het geld wordt afgeschreven contact opnemen met je bank en een MOI-procedure starten.
Klik om meer te lezen over de MOI-procedure.
[quote=s-lelie schreef op woensdag 3 sep 2014, 23:43]
een paar dagen geleden ben ik telefonisch benadert door een loterij. De naam weet ik niet meer
De naam doet er helemaal niet toe, al was het de staatsloterij.
Iedereen kan toch bellen en een verhaaltje vertellen. Misschien was het de groenteboer wel :-)
Als je twijfelt, niet inhalen. Dus aan de telefoon, als het je goed klinkt, in het meest positieve geval, laat ze informatie sturen naar je email adres. Of vraag het tel nr waarop je terug kunt bellen. Of leg gewoon neer, zonder informatie over jezelf te geven. Noem nooit je rekeningnummer!!!
@diumenge, waar is dan in je link te lezen dat je bij loterijen (meestal) niet kan storneren? Nou ben ik slechte lezer maar kan het niet vinden.
Dat staat niet in de link. Maar bij loterijen maakt men (vrijwel) altijd gebruik van eenmalige, niet storneerbare machtigingen.
Beste s-lelie,
Ga naar jouw bank filiaal en laat in een gesprek weten dat ze enkel automatisch mogen incasseren indien er een machtiging is afgegeven.....
En let op: ''Als iets te mooi is om waar te zijn....met andere woorden laat je nooit leiden door HEBZUCHT...!''
taurusstier5
Als er een lezer is die het rekening nummer weet van deze lieden, kan je dat op voorhand bij je bank laten blokkeren.
Een paar dagen geleden maar wanneer is dat precies geweest?
Als het NA 1 augustus dit jaar is geweest dan is het afgeven van een telefonische machtiging niet eens meer mogelijk.
De nieuwe regels zijn op 1 Augustus in gegaan maar zelfs dan nog heeft u het recht op 7 dagen bedenktijd.
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/geld-terugboeken-makkelijker-dankzij-nieuwe-incassoregels
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer