Online winkelen/ retouren
Goedemiddag,
Op 25 september heb ik bij www.steunkousenspecialist.nl (Mooy en de Goede) een bestelling geplaatst en deze enkele dagen later ontvangen. Helaas zijn de kousen de verkeerde maat en graag zou ik deze willen omruilen voor de juiste maat. Bij de bestelling in zat geen retour formulier. Al 11x eerder heb ik hierover geprobeerd contact op te nemen via het contactformulier van diezelfde site. Het contactformulier is ook de enige manier om in contact te kunnen komen met de verkoper. Op de site staat ook een telefoon nummer maar als ik deze bel wordt er niet opgenomen, geen voicemail. Maar zelfs na meerdere keren het contact formulier te hebben ingevuld geen antwoord gekregen...
Nu heb ik ondertussen al meer dan 2 maanden artikelen in huis waarvoor ik veel geld heb betaald maar niks mee kan. Voor mij is €83,80 een groot bedrag dat ik kwijt ben aan de producten die ik voor medische redenen nodig heb. Zoals u kunt begrijpen is de nood hoog om de juiste kousen in ontvangst te kunnen nemen.
Dank u wel,
Hoe gaat het retourneren in z’n werk?
Artikelen kunnen onder bepaalde voorwaarden worden geretourneerd. Neem contact met ons op om uw product te retourneren.
Ik kan mij voorstellen dat steunkousen onder het begrip hygiënische artikelen vallen en dat die dus niet terugstuurbaar zijn, maar ik ga verder zoeken.
Ze lopen in elk geval achter met de algemene voorwaarden:
Artikel 8 - Herroepingsrecht bij levering van producten
1. De klant heeft bij de aankoop van producten gedurende zeven dagen vanaf de dag van ontvangst van het product door of namens de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden.
7 Dagen al al enige tijd 14 dagen.
Maar punt 8 slash 4. Om hygiënische redenen geldt op producten die op de huid gedragen worden zoals kousen, sokken en braces het herroepingsrecht niet. geeft duidelijkheid. U mag inderdaad geen (steun)kousen terugsturen. Zoals ik al dacht.
Dwingende wetgeving gaat boven de algemene voorwaarden.
Het herroepingsrecht is ook van toepassing op hygiënische artikelen. De uitzondering is hygiënische artikelen [u]waarvan de verzegeling is verbroken[/u]. Een niet onbelangrijk detail. Het gevolg is namelijk dat hygiënische producten die onverzegeld worden aangeboden of waarvan de verzegeling niet is verbroken ook terug genomen moeten worden.
Dankjewel Alfatrion,
dat is in dit geval dan duidelijk, de kousen waren te klein, dus gepast, dus uit de verpakking geweest, dus helaas niet retour mogelijk. Ik neem aan dat "men" geen niet-verzegelde steunkousen zou accepteren. (Helaas zijn de kousen de verkeerde maat en graag zou ik deze willen omruilen voor de juiste maat.)
[quote=mahadma schreef op vrijdag 20 nov 2015, 23:56]Dankjewel Alfatrion,
dat is in dit geval dan duidelijk, de kousen waren te klein, dus gepast, dus uit de verpakking geweest, dus helaas niet retour mogelijk. Ik neem aan dat "men" geen niet-verzegelde steunkousen zou accepteren. (Helaas zijn de kousen de verkeerde maat en graag zou ik deze willen omruilen voor de juiste maat.)
Er staat toch niet in de topic dat de steunkousen in een verzegelde verpakking zaten? Ze mogen dus niet in een doosje dat gewoon open kan. Verzegelen is niet een gewone verpakking. Daar zitten kousen vaak in.
Je maakt te veel aannames.
1. Een verpakking is niet zomaar gelijk te stellen met een verzegeling. Blisterverpakking wel, kartonnendoos niet.
2. Dat de kousen te klaren waren impliceert niet dat ze dus gedragen waren.
Het kan ook dat TS per abuis een verkeerde maat heeft besteld en daar pas bij ontvangst achter is gekomen.
Dan zal de vraagsteller kunnen vertellen of ze gepast zijn, en hoe ze verpakt zaten bij aankomst.
Ik kan me voorstellen dat dit soort kousen toch wel minimaal in een fatsoen afgesloten dichtgesealde verpakking zal zijn ontvangen. Maar dat in maar een gedachte.
@ammke, is best wel moeilijk om te 'bewijzen' welke maat steunkousen u heeft besteld, maar om nu direct steunkousen onder hygiënisch artikel te laten vallen? Hoe anders kan men dan dit soort artikelen op juistheid/maat controleren? Bij een 'onderbroek' o.i.d. kan ik me er wel iets bij voorstellen; steunkousen zijn hartstikke duur, kan men als bedrijf wel enige souplesse tonen. Ik lees in uw klacht niet hoe het is verzonden, met of zonder verzegeling; ook niet wat in hun voorwaarden staat. Is in ieder geval een "goede les" voor U, en een dure: schaf ze voortaan in een hulpwinkel aan. Daar wordt ook een juist en goed advies gegeven.
Beste ammke,
dit is wat consuwijzer schrijft over het kopen op afstand, klik hier.
De 14 dagen bedenktijd zijn al lang voorbij. Als u kunt bewijzen dat u binnen die 14 dagen al heeft aangegeven dat u de steunkousen kunt retourneren zou dat mooi zijn.
Of de steunkousen in een verzegelde verpakking zaten (en nog steeds zitten) weet ik niet. Ook weet ik niet of u binnen de wettelijke bedenktijd (14 dagen) al heeft aangegeven de steunkousen retour te willen sturen (en dat aan kunt tonen).
Als ik u was zou ik contact opnemen met consuwijzer. Met alle details die u dan kunt geven zullen zij u verder kunnen helpen verwacht ik. Voor de contactgegevens van consuwijzer, klik hier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer