helediepezucht
door helediepezucht Oct 17, 2014 om 15:20
Computers & telefonie

Online.nl (T-Mobile) maakt er administratief ook een potje van

Ik ging maar eens inloggen op mijn online.nl en zag tot mijn verbazing dat ik een nota van bijna 60 euro had terwijl ik het eerste jaar maar 12,95 zou betalen voor internet en bellen. Ze hebben gewoon even een aansluittarief in rekening gebracht van 29,95 terwijl dit niet zou gebeuren. Tevens rekenen ze niet maar 9 cent per nationaal telefoongesprek (inmiddels 10) maar ze laten gewoon de tijdsteller lopen waardoor ik veel hogere belkosten heb dan verwacht. De klantenservice heeft mij wat betreft de aansluitkosten gelijk gegeven en ze zeggen dat dat door een systeemfout komt (pfffffff wat een ***smoes) en dat ze het met mijn volgende nota's gaan verrekenen. Daar ben ik het niet mee eens want nu loop ik rente mis en zij profiteren hiervan. Mijn vraag over de gesprekskosten ontwijken ze nu al drie keer. Hoe kan het toch dat er in dit geciviliseerde land dit soort oplichttrucen mogelijk zijn, opta?, politiek? Je moet zo ontzettend oplettend als consument, en grote bedrijven kunnen maar fout na fout blijven maken. Ik dacht dat omdat dit een Duits bedrijf is een en ander vlekkeloos zou verlopen, maar helaas, er is niet 1 provider die echt netjes en eerlijk handelt meer in dit land. Kan ik Online.nl dwingen om het te veel afgeschreven bedrag per direct terug te laten storten?

340 6 Rapporteer

fl
door flessebon - Oct 17, 2014 om 15:42
418 Antwoorden / 7 Vragen

Is sind een tijdje niet meer van T-Mobile maar van de CDS group (Canal Digitaal).

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2014 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo helediepezucht,

Die hele diepe zucht moest ik ook slaken toen ik dit las: .....want nu loop ik rente mis en zij profiteren hiervan.....
Dat zal wel om een enorm bedrag aan niet genoten rente gaan! ;-)

.... maar ze laten gewoon de tijdsteller lopen ....
Hoe zo? Je betaalt gewoon de gebelde minuten (+ het starttarief).
Dat is overal zo.

Waar maak je je druk om.
Je hebt natuurlijk wel volkomen gelijk wat die aansluitkosten betreft.
En ja, helaas worden er wel eens fouten gemaakt en moet je dus zaken zelf in de gaten houden.

Met vr.gr.

ekiem
door ekiem - Oct 17, 2014 om 16:47
676 Antwoorden / 100 Vragen

Het blijft je eigen verantwoordelijkheid om de boel in de gaten te houden. En als je een Onbeperkt Bellen Altijd abonnement neemt dan kun je die teller lekker laten lopen. Geen start tarief, geen belminuten.
En inderdaad, je betaalt ervoor maar als je 300 minuten per maand belt dan heb je het er al uit.

Ekiem

helediepezucht
door helediepezucht - Oct 17, 2014 om 19:10
11 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn frustratie heb ik zaken duidelijk niet goed naar jullie gecommuniceerd. Het gaat mij niet om die fractie van centen, maar om het principe. Zou mooi zijn als een bedrijf eens zegt weet je wat, betaal maar over een paar maanden zonder rente. Ze zijn wel degelijk van T-Mobile. Ze adverteren met: eerste jaar Internet+Bellen voor maar €12,95 daarna €29,95. Bellen voor 0 cent naar nationale nummers (en ergens klein starttarief van 9 cent). Nu staat er 10 cent, maar ze rekenen gewoon tijdsduur zie ik op de factuur.

Kijk zelf maar even als ik nog steeds onduidelijk overkom:

https://www.online.nl/internet-bellen/internet-bellen/extra/

Pfff ik zie het al, ze hebben alles ineens aangepast en nu achter extra pakketten gestopt en inderdaad ook alweer verkocht want het zat toen ik het afsloot echt in Duitsland en viel het onder T-Mobile, nu: Online.nl® is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A.

Nou ja, snelheid is wel ok voor over koper, beetje dom van mij om ook bellen te bestellen. Heel veel dank voor alle antwoorden, xxx

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2014 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Één maand rente over € 29,95. Zeg dat u 1,5% rente krijgt op een spaarrekening, dan is dat per jaar, € 0,45, dus voor die maand bijna € 0,04.

U kunt natuurlijk een kort geding aanspannen hiervoor. ;-)

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2014 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar toen u dat afsloot, hebt u toch een contract gehad, dus daar moeten de afspraken, ook over dat gratis bellen, instaan.