Onrechtmatig geld incasseren
Ik heb mijn t-mobile tel.abonnement in augustus verlengt bij t mobile shop.
Ik ontdek dat erop mijn bankrek. onterecht geld is geïnt door ace voor de afsluiting van een toestelverzekering waarvan ik helemaal geen weet van heb. Ik heb verhaal gehaald bij ace en die wil mijn verzekering beëindigen per 11/10. Maar dat wil ik niet. Ik heb nooit een verzekering gevraagd en niet afgesloten , dus ook niet beëindigen vind ik. Wat kan ik hiertegen doen?
Ik neem aan dat Ace dat geld apart incasseert? Dan is het simpel, als u zeker weet geen verzekering te hebben afgesloten, laat u die incasso's storneren.
Stuur Ace een mail dat u geen verzekering hebt afgesloten en dus ook geen toestemming hebt gegeven tot automatische incasso.
Als zij daar anders over denken, moeten ze de bewijzen maar overleggen.
U hebt tot 56 dagen de tijd om die incasso simpel te storneren. Is de incasso van vóór die periode dan moet u bij uw bank een melding maken van onterechte incasso en dan haalt de bank het terug.
Bij het ingaan van dit abonnement wordt standaard een verzekering afgesloten. U dient deze binnen 10 werkdagen op te zeggen indien u er geen gebruik van wilt maken. Dit zou eigenlijk met u in de telefoon winkel gecommuniceerd moeten zijn.
@jantje7
Standaard een verzekering bij een abonnement? En zelf moeten opzeggen als je dat niet wil? Dat kan natuurlijk niet.
@tijger1
Vond het ook een zeer rare constructie. Zelf wel meegemaakt bij mijn kleindochter. Alleen al om die rede direct opgezegd.
Deze koppelverkoop met een negatieve optie hoef je dus niet te accepteren. Gewoon storneren dat geld.
@@@,
Van de site van T-Mobile:
Verzekering afsluiten
Je kunt in combinatie met een abonnement met toestel direct een verzekering afsluiten, of tot 14 dagen daarna in onze T-Mobile Shop. Daarna vervalt deze optie en valt het toestel onder de reparatievoorwaarden van T-Mobile.
De verkoper heeft er gewoon 'per ongeluk' een verzekering bij afgesloten.
Reactie van T-Mobile; "kan gebeuren, wij doen hier verder helemaal niets mee"
Of u heeft het zelf aangevinkt of ze hebben het inmiddels veranderd, want nu kun je een verzekering toevoegen bij T-mobile. Het zit niet bij aanvang al in je contract.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer