ne
door neelam Sep 18, 2014 om 12:52
Garantie & verzekeringen

Onrechtmatig geld incasseren

Ik heb mijn t-mobile tel.abonnement in augustus verlengt bij t mobile shop.
Ik ontdek dat erop mijn bankrek. onterecht geld is geïnt door ace voor de afsluiting van een toestelverzekering waarvan ik helemaal geen weet van heb. Ik heb verhaal gehaald bij ace en die wil mijn verzekering beëindigen per 11/10. Maar dat wil ik niet. Ik heb nooit een verzekering gevraagd en niet afgesloten , dus ook niet beëindigen vind ik. Wat kan ik hiertegen doen?

732 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2014 om 13:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kunt u in uw contract en bank afschriften terugvinden dat u ooit een verzekering heeft afgesloten? Laat Ace bewijzen dat u een verzekering heeft afgesloten.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat Ace dat geld apart incasseert? Dan is het simpel, als u zeker weet geen verzekering te hebben afgesloten, laat u die incasso's storneren.

Stuur Ace een mail dat u geen verzekering hebt afgesloten en dus ook geen toestemming hebt gegeven tot automatische incasso.

Als zij daar anders over denken, moeten ze de bewijzen maar overleggen.

U hebt tot 56 dagen de tijd om die incasso simpel te storneren. Is de incasso van vóór die periode dan moet u bij uw bank een melding maken van onterechte incasso en dan haalt de bank het terug.

jantje7
door jantje7 - Sep 18, 2014 om 14:27
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Bij het ingaan van dit abonnement wordt standaard een verzekering afgesloten. U dient deze binnen 10 werkdagen op te zeggen indien u er geen gebruik van wilt maken. Dit zou eigenlijk met u in de telefoon winkel gecommuniceerd moeten zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 15:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jantje7

Standaard een verzekering bij een abonnement? En zelf moeten opzeggen als je dat niet wil? Dat kan natuurlijk niet.

jantje7
door jantje7 - Sep 18, 2014 om 15:13
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@tijger1

Vond het ook een zeer rare constructie. Zelf wel meegemaakt bij mijn kleindochter. Alleen al om die rede direct opgezegd.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Deze koppelverkoop met een negatieve optie hoef je dus niet te accepteren. Gewoon storneren dat geld.

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2014 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,
Van de site van T-Mobile:

Verzekering afsluiten

Je kunt in combinatie met een abonnement met toestel direct een verzekering afsluiten, of tot 14 dagen daarna in onze T-Mobile Shop. Daarna vervalt deze optie en valt het toestel onder de reparatievoorwaarden van T-Mobile.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 18, 2014 om 18:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De verkoper heeft er gewoon 'per ongeluk' een verzekering bij afgesloten.

Reactie van T-Mobile; "kan gebeuren, wij doen hier verder helemaal niets mee"

zoekster
door zoekster - Sep 18, 2014 om 19:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Of u heeft het zelf aangevinkt of ze hebben het inmiddels veranderd, want nu kun je een verzekering toevoegen bij T-mobile. Het zit niet bij aanvang al in je contract.