ne
door neelam Sep 18, 2014 om 12:52
Garantie & verzekeringen

Onrechtmatig geld incasseren

Ik heb mijn t-mobile tel.abonnement in augustus verlengt bij t mobile shop.
Ik ontdek dat erop mijn bankrek. onterecht geld is geïnt door ace voor de afsluiting van een toestelverzekering waarvan ik helemaal geen weet van heb. Ik heb verhaal gehaald bij ace en die wil mijn verzekering beëindigen per 11/10. Maar dat wil ik niet. Ik heb nooit een verzekering gevraagd en niet afgesloten , dus ook niet beëindigen vind ik. Wat kan ik hiertegen doen?

732 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2014 om 13:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Kunt u in uw contract en bank afschriften terugvinden dat u ooit een verzekering heeft afgesloten? Laat Ace bewijzen dat u een verzekering heeft afgesloten.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik neem aan dat Ace dat geld apart incasseert? Dan is het simpel, als u zeker weet geen verzekering te hebben afgesloten, laat u die incasso's storneren.

Stuur Ace een mail dat u geen verzekering hebt afgesloten en dus ook geen toestemming hebt gegeven tot automatische incasso.

Als zij daar anders over denken, moeten ze de bewijzen maar overleggen.

U hebt tot 56 dagen de tijd om die incasso simpel te storneren. Is de incasso van vóór die periode dan moet u bij uw bank een melding maken van onterechte incasso en dan haalt de bank het terug.

jantje7
door jantje7 - Sep 18, 2014 om 14:27
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Bij het ingaan van dit abonnement wordt standaard een verzekering afgesloten. U dient deze binnen 10 werkdagen op te zeggen indien u er geen gebruik van wilt maken. Dit zou eigenlijk met u in de telefoon winkel gecommuniceerd moeten zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 15:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@jantje7

Standaard een verzekering bij een abonnement? En zelf moeten opzeggen als je dat niet wil? Dat kan natuurlijk niet.

jantje7
door jantje7 - Sep 18, 2014 om 15:13
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

@tijger1

Vond het ook een zeer rare constructie. Zelf wel meegemaakt bij mijn kleindochter. Alleen al om die rede direct opgezegd.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Deze koppelverkoop met een negatieve optie hoef je dus niet te accepteren. Gewoon storneren dat geld.

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2014 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@@@,
Van de site van T-Mobile:

Verzekering afsluiten

Je kunt in combinatie met een abonnement met toestel direct een verzekering afsluiten, of tot 14 dagen daarna in onze T-Mobile Shop. Daarna vervalt deze optie en valt het toestel onder de reparatievoorwaarden van T-Mobile.


lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 18, 2014 om 18:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

De verkoper heeft er gewoon 'per ongeluk' een verzekering bij afgesloten.

Reactie van T-Mobile; "kan gebeuren, wij doen hier verder helemaal niets mee"

zoekster
door zoekster - Sep 18, 2014 om 19:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Of u heeft het zelf aangevinkt of ze hebben het inmiddels veranderd, want nu kun je een verzekering toevoegen bij T-mobile. Het zit niet bij aanvang al in je contract.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer