ja
door jasper584 Aug 22, 2014 om 14:14
Geldzaken & recht

Onterecht bekeurd

Beste kassa.
Ik ben op vakantie geweest naar Turkije en bij thuiskomst op eindhoven airport werd ik meegenomen samen met mijn vriendin.
Ze wouden onze spullen controleren en vroegen of we iets aan te geven hadden.
We zijden dat we sigaretten hadden gekocht en moesten daarna onze spullen laten controleren.
Ik heb aangegeven dat ik een tasje had met daarin de sigarreten van de moeder van mijn vriendin en een fles wisky.
Toen ze onze koffers doorzochten vonden ze 2 sloffen sigaretten.
Hij zij dat ik er dus 1 teveel had.
Ik heb aangeboden om de moeder te halen en haar te laten bevestigen dat de sigarreten van haar waren.
Dat kon niet zij die en ik moest 90 euro betalen.
Ik heb gevraagd aan iemand anders van de douane waarom 90 euro te moete betalen.
Hij zij mij dat dat was omdat ik 2 sloffen teveel had terwijl het er maar 1 was.
ik heb dit gezegd en ze hebben opnieuw gecontroleerd.
En er was inderdaad 1 slof teveel dus moest ik 45 euro betalen.
ook tegen hem heb ik toen gezegd dat die andere slof niet van mij was en van de moeder van mijn vriendin was die net buiten de kamer stond te wachten.
ook hij negerden dit en ik heb 45 euro moeten betalen.
wat kan ik nu doen is er nog een manier om me geld terug te krijgen.

2646 2 Rapporteer

ro
door ron530 - Aug 22, 2014 om 14:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Alle tasjes koffers en degelijke die u met u mee draagt vallen onder uw verantwoordelijkheid. Als de moeder van uw vriendin die tas zelf had gedragen dan had u geen invoerrechten over die slof sigaretten hoeven te betalen. De douane kent smoezen genoeg van reizigers dus in deze trappen ze niet in.

mahadma
door mahadma - Aug 22, 2014 om 14:47
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U bent en blijft persoonlijk voor de volle 100% verantwoordelijk voor alle goederen die u op moment van invoeren in NL bij u heeft en wilt meenemen/invoeren. Het waren geen drugs, maar àls het drugs van een ander geweest zouden zijn, had u méér als een boete betaald. De douane heeft gelijk. wat kan ik nu doen is er nog een manier om me geld terug te krijgen. U kunt niets doen en het geld kunt u hooguit bij de persoon claimen/proberen te claimen voor wie u het meenam.