ma
door marga ganzevles Jun 2, 2014 om 13:31
Vrije tijd & tuin

Onterecht geïnde contributie fit for free

In september 2011 heb ik een mail gekregen van de afdeling debiteuren van deze sportschool. Deze mail heb ik beantwoord. In die mail heb ik aangegeven dat ik mijn lidmaatschap al schriftelijk had opgezegd en nogmaals opzegde.
Nu zegt de sportschool dat dat niet zo is, omdat er in het onderwerp "no reply" stond. Mag dit?
Ze hebben tot nu toe de contributie van mijn rekening afgeschreven en dreigen met een incassobureau

1075 6 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 2, 2014 om 13:47
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als er in een emailadres noreplay@ staat, dan worden de berichten die naar dat emailadres gestuurd worden niet gelezen.
Dit staat meestal ook in de email die vanaf dat emailadres verstuurd worden.

Mag dit? Waarom zou het niet mogen?
Het bedrijf wil alleen email via bepaalde emailadressen of via een formulier op de website.

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2014 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marga ganzefles,

Op een 'no reply'-mail kun je niet reageren! Dat staat er niet voor niets. Je had dus op een andere manier moeten reageren EN om een bevestiging van je opzegging moeten vragen.

Je gaat NU pas reageren? En dat sinds 2011? Lijkt me wel wat laat.
En in al die tijd is er wel steeds contributie afgeschreven?
En je hebt NIET meer gesport?
Waarom dreigen ze dan NU met een incassobureau?
Omdat je de betaling nu stopgezet hebt?
Al met al een beetje een raar verhaal.

Zou m'n verlies maar nemen en alsnog opzeggen zoals het in de Voorwaarden staat:

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Je kunt je lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen. Stuur je opzegbrief naar Postbus 128, 2350 AC LEIDERDORP of lever deze in aan de balie van een Fit For Free vestiging. Alleen leden die het lidmaatschap via de officiële website van Fit For Free zijn aangegaan, hebben tevens de mogelijkheid om ook via deze website op te zeggen. Klik hier om dit opzegformulier online in te vullen.

Wordt het abonnement stilzwijgend met een jaar verlengd?
Nee. Je tekent een jaarcontract, maar je abonnement is na het verlopen van dat jaar maandelijks opzegbaar.

Ik heb mijn abonnement opgezegd maar er wordt nog steeds € 2,95 van mijn rekening afgeschreven?
Dit komt omdat je dan jouw Fit For Free leden/voordeelpas nog niet hebt ingeleverd. Daarom kun je dus nog altijd bij honderden bedrijven van kortingen profiteren. Wanneer je jouw pasje inlevert bij jouw Fit For Free vestiging, zullen de incasso’s worden stopgezet en krijg je tevens inleverbewijs mee.

Met vr.gr.

ma
door marga ganzevles - Jun 2, 2014 om 14:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

het was geen no reply mail adres en stond ook niet als zodanig aangegeven. In het onderwerp stond kennelijk "no reply"..

forever-nl
door forever-nl - Jun 2, 2014 om 14:26
400 Antwoorden / 11 Vragen

Tsjah ik zou bij een schriftelijke opzegging van een abonnement altijd even vragen om een schriftelijke bevestiging ervan. Is die tijdspeling er niet dan is het mogelijk verstandig de brief aangetekend te versturen. Nu staat u behoorlijk met lege handen, iedereen kan stellen tijdig opgezegd te hebben middels een brief, maar als de andere partij dan claimt die niet ontvangen te hebben ontstaat er een welles/nietes spelletje. De opties zijn dan: Volharden met het risico dat de andere partij dit ook doet en er uiteindelijk een dagvaarding op de mat ligt waarbij de kosten heel erg hoog kunnen oplopen of u juist in het gelijk wordt gesteld, of openstaande bedragen betalen tot de eerst mogelijke opzegdatum. Nog een derde optie (misschien de beste), in overleg treden en een redelijke oplossing zoeken die voor beide partijen aanvaardbaar is. Dit laatste vergroot ook de kans op succes mocht het alsnog uit de hand lopen terwijl u wel kunt aantonen er alles aan gedaan te hebben dit te voorkomen. De keus is uiteraard aan u, net als de optie om het in ieder geval in het vervolg anders aan te gaan pakken.

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2014 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marga ganzevles schreef op maandag 2 jun 2014, 14:10]het was geen no reply mail adres en stond ook niet als zodanig aangegeven. In het onderwerp stond kennelijk "no reply"..

OK.
Maar op de gestelde vragen heb je verder geen verduidelijking?

ma
door maarten heest - Jun 2, 2014 om 16:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marga ganzevles schreef op maandag 2 jun 2014, 13:31]In die mail heb ik aangegeven dat ik mijn lidmaatschap al schriftelijk had opgezegd

Hier draait het natuurlijk om. Hoe, wat en wanneer.
En niet om dit wazige mailverhaal.