Onterecht innen van abonnementsgeld
door mijn internet provider is tot bijna 2 jaar na opzegging nog abonnementsgeld automatisch afgeschreven. Zij willen 1 jaar abonnementsgeld terug betalen. Rest van de maanden wordt niet betaald.zij vinden dat wij moeten controleren of zij niet onrechtmatig afschrijven.
Nee, dit klopt niet, als u onverschuldigd heeft betaald, heeft u het recht om al het geld terug te krijgen. De verjaring gaat pas na 5 jaar in en ook nog eens nadat u het redelijkerwijs had kunnen ontdekken dat u ten onrechte geld heeft betaald.
Wie is die provider? Heeft u een rechtsbijstandverzekering?
Zonder een "kat" richting de vraagsteller (TS) te richten, maar het is minimaal verstandig (voor iedereen) om minstens één keer in de maand, liever één keer per week, te controleren wat je bankrekeningen gedaan hebben. Daardoor voorkom je dit soort excessen.
door mijn internet provider is tot bijna 2 jaar na opzegging
Heeft u wel een opzegbevestiging ontvangen? Per welke datum einde contract?
Handig is het niet, maar u heeft recht op al het geld terug. Mooi spaarpotje! laat u niet afschepen met smoesjes. Willen ze niet betalen? Incasso bureau erop zetten! en publiekelijk maken welke provider het is. Kijken of ze dan wel betalen!
Dank voor al uw reacties. Toentertijd is bevestigd dat het abonnement pet oktober 2012 eindigd. Laten we ons wel realiseren dat providers uitsluitend contracten aangaan met een automatische betaling. Hierdoor hebben zij, naar mijn mening, een zorgplicht. Natuurlijk zou er af en toe gecontroleerd moeten worden. Het is niet terecht dat abonnee's de financiele zaken van bedrijven moeten controleren. Zoja, neem dan de abonnee's in dienst.
Toentertijd is bevestigd dat het abonnement pet oktober 2012 eindigd. , Mooi, dan heeft u bewijzen in handen dat u kunt terug vorderen.
Het is niet terecht dat abonnee's de financiele zaken van bedrijven moeten controleren. Zoja, neem dan de abonnee's in dienst Dit ben ik niet met u eens, u dient zelf ALTIJD (zeker tegenwoordig) ééns per week in te loggen op uw bankrekening. En het is dan minimaal een logisch advies om de bij en afschrijvingen te controleren. Dat is en blijft UW verantwoording.
[quote=mahadma schreef op donderdag 31 jul 2014, 12:22]En het is dan minimaal een logisch advies om de bij en afschrijvingen te controleren. Dat is en blijft UW verantwoording.
Maar het bedrijf moet wel de afschrijvingen stoppen na beëindigen van het abonnement. Daar ligt net zo goed een verantwoordelijkheid.
Het blijven onverschuldigde betalingen. Of jij je nu opwindt over het niet nakijken van de betalingen of niet. Dat geld moet terug.
Maar zoekster, u bent het toch met mij eens dat zoiets, dus twee jaar of in andere topics nog veel langer, superstom is van de klant? Uiteraard moet dat geld terugkomen, maar als de mensen zo weinig belangstelling hebben voor hun eigen financiën, vraag je je soms af of ze niet allemaal onder curatele gesteld moeten worden. ;-)
Dat het geld terug moet is logisch. maar kennelijk heeft de TS niet al te nauwkeurig de bank af en bij bekeken. Het is zeker als de provider weigert terug te betalen een goede gedachte om de naam hier te publiceren.
Maar het bedrijf moet wel de afschrijvingen stoppen na beëindigen van het abonnement.
Daarom, als het einde oefening is met dat bedrijf, blokkeer selectief het rekeningnummer van dit bedrijf bij je bank, dan kùnnen ze niet meer incasseren. Goed beschouwd, het zal niet veel zijn, moeten ze nu nog rente betalen ook.
@tijger1
Het is erg onverstandig (om een ander woord te vermijden). Dat ben ik volmondig met je eens.
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer. Ik mag toch hopen dat @hansreijmers zijn lesje heeft geleerd. Want uiteindelijk zal hij flink aan de bak moeten om zijn geld terug te krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer