Onterechte belkosten bij bundel? (buitenland)
Mensen,
Wij zitten met een discussie met tele2.
Recentelijk hebben we een verlenging gedaan voor de telefoon voor mij en mijn vrouw.
Mijn vrouw had voor mij een microsoft Lumia besteld en voor haar een samsung galaxy core. Vervolgens hebben wij met elkaar gewisseld.
Ze kwam er achter dat er voor de Lumia nog geen app beschikbaar is en de webpagina ook niet altijd beschikbaar. Voor de zekerheid heeft ze toen haar abonnement verhoogd naar 400 minuten ( tot aan september want dan gaat haar abonnement net als mijn abonnement over op onbeperkt.
Daarnaast heeft ze toen gevraagd hoe ze het beste naar mobiele nummers in Zuid-Afrika kan bellen omdat haar zus op sterven ligt.
Er is er toen door de sales afdeling aangegeven dat ze dan whatsapp kan gebruiken.
Mijn vrouw is toen met de lumia naar Zuid-Afrika gaan bellen en heeft regelmatig proberen in te loggen op de website.
Na een aantal dagen kwam ze er in en schrok ze zich dood er was 177 euro buiten te goed.
Na contact met tele2 kwam hier uit, dat ze met whatapps( dat konden ze zien) naar Zuid-Afrika had gebeld, maar ze hier verder niks mee konden doen.
Na overleg werd mij aangeraden een restitutie verzoek in te dienen en even te zoeken hoe het precies zit met bellen naar whatsapp.
MIjn vrouw heeft toen nogmaals de sales afdeling gebeld van en ook daar werd gezegd dat ze met whatsapp gewoon gratis kan bellen naar Zuid-Afrika.
Vervolgens ben ik zelf gaan kijken op de website van whatsapp en daaruit blijkt, dat bellen met een Microsoft telefoon nog helemaal niet ondersteund wordt dus je belt dan gewoon op eigen kosten.
Vandaag 6-6-2015 werd ik gebeld door de restitutie afdeling en deze gaven aan dat ze weinig konden doen want we hadden het zelf na moeten kijken. Terwijl meerdere medewerkers ons het zelfde verhaal hadden verteld....
\
Graag wil ik weten of het zin heeft dit aan te vechten?
Daarnaast willen wij graag per direct af van al onze contracten ( 2 x mobiel en internet/tv en bellen) en willen overstappen omdat we als leugenaar worden gezien ( ook al geeft de medewerker die we vandaag spraken aan dat hij ons geloofd maar er niks mee kan doen)
Er worden notabene gesprekken opgenomen en de naam van de persoon die het toegezegd heeft is ook bekend.
Alvast bedankt voor u reactie(s)
met vriendelijk groet,
Familie de Kort
[quote=getty schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:16]Vervelende situatie voor u maar dit is geen reden om al uw contracten vervroegd, kostenloos te ontbinden.
De reden daarvoor is niet perse de kosten maar dat we gewoon voorgelogen/verkeerd geinformeerd zijn door iemand die zou moeten weten hoe het in elkaar zit. Het vertrouwen in het bedrijf is geschaad. ( na 6 jaar van heel tevreden gebruik)
[quote=dekort schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:19][quote=getty schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:16]Vervelende situatie voor u maar dit is geen reden om al uw contracten vervroegd, kostenloos te ontbinden.
De reden daarvoor is niet perse de kosten maar dat we gewoon voorgelogen/verkeerd geinformeerd zijn door iemand die zou moeten weten hoe het in elkaar zit. Het vertrouwen in het bedrijf is geschaad. ( na 6 jaar van heel tevreden gebruik)
Nogmaals, dit is geen reden tot een kosteloze voortijdige ontbinding. U kunt uw abonnementen vaak wel vervroegd afkopen, maar dat kost u dus een hoop geld.
Toch even een kanttekening. U heeft met uw vrouw van toestel gewisseld u de Samsung met android en zij de Windows phone, daar gaat het al mis want whatsapp met bellen via internet is voor een windows phone niet mogelijk. U heeft geen verkeerde informatie gekregen want Tele 2 gaat uit van het feit dat uw vrouw de Samsung in gebruik heeft. Dat u nu uw eigen stommiteit op het het bordje van Tele2 gaat neerleggen is triest want als u niet van toestel had gewisseld was er niets aan het handje geweest.
[quote=ron530 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 16:01]Toch even een kanttekening. U heeft met uw vrouw van toestel gewisseld u de Samsung met android en zij de Windows phone, daar gaat het al mis want whatsapp met bellen via internet is voor een windows phone niet mogelijk. U heeft geen verkeerde informatie gekregen want Tele 2 gaat uit van het feit dat uw vrouw de Samsung in gebruik heeft. Dat u nu uw eigen stommiteit op het het bordje van Tele2 gaat neerleggen is triest want als u niet van toestel had gewisseld was er niets aan het handje geweest.
Ik begrijp hoe u dit ziet.
Echter is door mijn vrouw twee keer aangegeven, dat er telefoons zijn gewisseld er is de eerste keer is toen ook aangeraden, omdat er geen app beschikbaar was om de limiet toen omhoog te zetten naar 450 minuten tot dat het abonnement naar onbeperkt kon worden omgezet.
Tele2 (althans meerdere mensen) waren dus wel degelijk op de hoogte dat de telefoons gewisseld waren en dit zou ook in de notities naar voren moeten komen echter wordt er beweerd dat er geen notities zijn gemaakt van deze contacten ( er is vervolgens wel een mail gestuurd waar in aangegeven werd dat het abonnement is omgezet naar een hoger abbonement)
Dank voor ieders input!
[quote=dekort schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:03]
MIjn vrouw heeft toen nogmaals de sales afdeling gebeld van en ook daar werd gezegd dat ze met whatsapp gewoon gratis kan bellen naar Zuid-Afrika.
Vervolgens ben ik zelf gaan kijken op de website van whatsapp en daaruit blijkt, dat bellen met een Microsoft telefoon nog helemaal niet ondersteund wordt dus je belt dan gewoon op eigen kosten.
[quote=dekort schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:19][quote=getty schreef op zaterdag 6 jun 2015, 15:16]Vervelende situatie voor u maar dit is geen reden om al uw contracten vervroegd, kostenloos te ontbinden.
De reden daarvoor is niet perse de kosten maar dat we gewoon voorgelogen/verkeerd geinformeerd zijn door iemand die zou moeten weten hoe het in elkaar zit. Het vertrouwen in het bedrijf is geschaad. ( na 6 jaar van heel tevreden gebruik)
Om die reden kan men nooit of te nimmer zomaar een contract ontbinden.
Dit valt geheel onder eigen verantwoordelijkheid en je onderzoekplicht als consument.
Het is toch absurd om te verwachten dat verkopers van telefoons en abonnementen de werking van elke app zou moeten weten?
Dan zouden ze dus de werking van:
1.500.000 Android apps moeten weten.
1.400.000 Apple apps moten weten.
360.000 Amazon apps moeten weten.
340.000 Windows Phone apps moeten weten.
130,000 BlackBerry apps moeten weten?
(Bron Statica.store)
Niet reële redenering dus.
Daarnaast willen wij graag per direct af van al onze contracten ( 2 x mobiel en internet/tv en bellen) en willen overstappen
U zal wel willen, maar zeker niet kunnen. U heeft een contract getekend, daarin staat een eind datum.
Beste dekort,
allereerst veel sterkte met de zus van uw vrouw.
Het gesprek (de discussie) dat u aangaat is begrijpelijk maar waarschijnlijk ook niet aantoonbaar hard te maken.
Heeft u bewijs waarin Tele2 aangeeft dat u gratis naar Zuid-Afrika kan bellen via whatsapp ?
Waarschijnlijk niet, dat het maakt het meteen een geval van 'uw woord' tegen 'hun woord' en dat gaat u niet winnen.
Als ik u was zou ik voor het bellen naar Zuid-Afrika gebruik maken van een 0900-nummer. De kosten zijn dan circa 3 t/m 6 cent per minuut bovenop uw gebruikelijke belkosten (als u nog belminuten heeft dan kost u dat dus alleen de 3 t/m 6 cent per minuut).
Als u straks onbeperkt bellen op uw mobiele telefoon heeft is het verstandiger om een 0900 nummer voortaan vanaf uw mobiel te bellen en niet vanaf uw vaste telefoon (mocht u die hebben, dan krijgt u ook de 'gebruikelijke belkosten nog in rekening gebracht).
Uw contract met Tele2 kunt u, ondanks dat uw vertrouwen ernstig geschaad is, niet zomaar opzeggen. Mocht u er echt vanaf willen dan adviseer ik u in overleg te gaan met Tele2 zodat u een afkoopsom afspreekt welke voor u ook acceptabel is. Nu opzeggen zal betekenen dat de resterende maanden van het abonnement door Tele2 in rekening worden gebracht.
[quote=gompy2 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 16:43]Om die reden kan men nooit of te nimmer zomaar een contract ontbinden.
Dit valt geheel onder eigen verantwoordelijkheid en je onderzoekplicht als consument.
Het is toch absurd om te verwachten dat verkopers van telefoons en abonnementen de werking van elke app zou moeten weten?
Dan zouden ze dus de werking van:
1.500.000 Android apps moeten weten.
1.400.000 Apple apps moten weten.
360.000 Amazon apps moeten weten.
340.000 Windows Phone apps moeten weten.
130,000 BlackBerry apps moeten weten?
(Bron Statica.store)
Niet reële redenering dus.
Beste Gompy2,
Dank u wel voor je reactie
U geeft aan zelf onderzoek, naar mijn idee is contact op nemen met een bedrijf ( een telefoonprovider) onderzoek doen.
Ik zelf werk bij een zorgverzekeraar ( echter niet bij een klantcontactcentrum) en daar is gewoon de vuistregel raadpleeg je achterban, dat is hier ook twee keer niet gebeurd, maar is stellig beweerd, dat het bellen via whatsapp hoe dan ook kosteloos is. De tweede keer zelfs nadat wij aangegeven hadden dat de klantenservice aangaf dat deze kosten toch echt van bellen VIA whatsapp na Zuid-Afrika kwamen.
Als je op dit moment bezig bent om overzees van alles te regelen met een mogelijk sterfgeval ga je niet nog verder zoeken en geloof je de persoon die ervan af hoort te weten. En het is een sales persoon die een telefoon aan je moet verkopen na mijn mening hoort deze persoon, dan te weten wat er mogelijk en vooral ook onmogelijk is met zo een telefoon. .
Hadden we dit geweten dan hadden we gewoon Skype gebruikt want voor vaste lijnen hadden we hier al een abonnement van genomen (deze persoon moest mobiel gebeld worden)
dank u.
[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 6 jun 2015, 17:01]Beste dekort,
allereerst veel sterkte met de zus van uw vrouw.
Het gesprek (de discussie) dat u aangaat is begrijpelijk maar waarschijnlijk ook niet aantoonbaar hard te maken.
Heeft u bewijs waarin Tele2 aangeeft dat u gratis naar Zuid-Afrika kan bellen via whatsapp ?
Waarschijnlijk niet, dat het maakt het meteen een geval van 'uw woord' tegen 'hun woord' en dat gaat u niet winnen.
Als ik u was zou ik voor het bellen naar Zuid-Afrika gebruik maken van een 0900-nummer. De kosten zijn dan circa 3 t/m 6 cent per minuut bovenop uw gebruikelijke belkosten (als u nog belminuten heeft dan kost u dat dus alleen de 3 t/m 6 cent per minuut).
Als u straks onbeperkt bellen op uw mobiele telefoon heeft is het verstandiger om een 0900 nummer voortaan vanaf uw mobiel te bellen en niet vanaf uw vaste telefoon (mocht u die hebben, dan krijgt u ook de 'gebruikelijke belkosten nog in rekening gebracht).
Uw contract met Tele2 kunt u, ondanks dat uw vertrouwen ernstig geschaad is, niet zomaar opzeggen. Mocht u er echt vanaf willen dan adviseer ik u in overleg te gaan met Tele2 zodat u een afkoopsom afspreekt welke voor u ook acceptabel is. Nu opzeggen zal betekenen dat de resterende maanden van het abonnement door Tele2 in rekening worden gebracht.
Dank u wel hopetobehelping,
Normaal werd er altijd met Skype gebeld alleen is dit alleen voor vaste nummers en dit was een mobiel nummer.
Opzeggen is niet perse nodig gewoon niet meer verlengen is ons idee.
En nee had ik het gesprek maar opgenomen ( misschien moet ik ze nogmaals bellen ) dan had ik dat bewijs wel.
Dank voor u normale reactie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer