cl
door claudia maat Nov 11, 2015 om 07:12
Geldzaken & recht

Onterechte Incasso?

Ik heb een incassobrief gekregen van Vesting Finance, inzake KPN. B.V. Het gaat om een betalingsachterstand van 2008 van mijn in 2012 overleden man. Mijn vraag is, is dit een onterechte incasso? Ten eerste ik wist van niets, want ik heb in al die jaren nooit een herinnering van KPN zelf gehad. Tevens is dit een vordering uit 2008, bestaat er zoiets als verjaring? Tevens vind ik dit een zeer pijnlijke situatie, om na drie jaar na zijn overlijden geconfronteerd te worden met zoiets, dit is emotioneel zwaar.

1710 5 Rapporteer

cl
door claudia maat - Nov 11, 2015 om 16:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zoekster,

Bedankt voor uw antwoord, ik ga ermee aan de slag.

zoekster
door zoekster - Nov 11, 2015 om 16:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dit is verjaard. De verjaringstermijn is 5 jaar.
Stuur een mail naar Vesting Finance waarbij u de vordering betwist, u ontkent dus dat uw man een rekening nog niet heeft betaald, en waarbij u tevens een beroep doet op verjaring.
Zet ook een klacht over KPN op klachtenkompas.nl

Ze proberen het gewoon.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 11, 2015 om 19:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En dien sowieso ook een klacht in bij het NVI.

runet1
door runet1 - Nov 16, 2015 om 13:58
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 11 nov 2015, 09:00]Ja, dit is verjaard. De verjaringstermijn is 5 jaar.
Stuur een mail naar Vesting Finance waarbij u de vordering betwist, u ontkent dus dat uw man een rekening nog niet heeft betaald, en waarbij u tevens een beroep doet op verjaring.
Zet ook een klacht over KPN op klachtenkompas.nl

quote]

je moet er wel heel zeker van zijn dat je nooit een aanmaning gehad hebt,anders is het zo dat na een aanmaning de verjarings termijn weer op nieuw 5 jaar is.
Rudi

cl
door claudia maat - Nov 17, 2015 om 10:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Rudi,

Het is de eerste keer dat ik hiermee wordt geconfronteerd, ik wist ook van helemaal niets. Heb ook geen herinneringen of iets dergelijks kunnen vinden hierover. En sinds het overlijden van mijn man in 2012 weet ik 100% zeker dat er nooit iets gestuurd is. Ik vind het bizar dat ze drie jaar naar zijn dood hiermee aankomen.

Bedankt voor uw reactie.
Gr. Claudia