ho
door hogendijk Oct 14, 2014 om 16:48
Auto & vervoer

Onterechte kosten in rekening brengen

Ik heb al jaren een onderhouds-contract bij energiewacht.
Het is mij de afgelopen maanden tot 2 maal toe overkomen dat er een bedrag in rekening werd gebracht voor kleinmateriaal/hulpmiddelen.
Omdat ik de gehele tijd bij de monteur was gebleven wist ik zeker dat er alleen een sensor was vervangen, als smeermiddel heeft hij zelfs mijn handzeep gebruikt.
De eerste keer dat ik hier melding van maakte werd ik correct behandeld en was er binnen een week een creditnota.
Vandaag weer telefonisch contact gehad, dit was al een stuk onvriendelijker, waarschijnlijk omdat ik opmerkte dat het op diefstal van niet oplettende klanten ging.
Het gaat weliswaar om kleine bedragen, maar als dit bij alle klanten gedaan wordt dan gaat in totaal om een groot bedrag.

1000 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zegt u toch het contract op? Ga naar een ander.

ho
door hogendijk - Oct 14, 2014 om 17:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard ga ik naar een ander!
Het gaat mij erom dat ze waarschijnlijk al langere tijd kosten bij hun klanten in rekening brengen die onterecht zijn.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om welk bedrag gaat het?

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2014 om 18:56
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hogendijk schreef op dinsdag 14 okt 2014, 16:48]waarschijnlijk omdat ik opmerkte dat het op diefstal van niet oplettende klanten ging.
Het gaat weliswaar om kleine bedragen, maar als dit bij alle klanten gedaan wordt dan gaat in totaal om een groot bedrag.

Kan me er wel iets bij voorstellen dat men minder vriendelijk reageert als u ze van diefstal beschuldigd. En, zoals al opgemerkt (in andere vorm) u bent niet met ze getrouwd, dus maar snel de scheiding in werking zetten. ;-)

ho
door hogendijk - Oct 15, 2014 om 08:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat voor de tweede maal om een bedrag van ruim € 5,00.
Dat ik naar een ander overstap is wel duidelijk, maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat ze niet oplettende klanten, niet geleverde goederen/diensten in rekening te brengen.

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2014 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hogendijk

De meeste mensen kijken niet naar de rekening en velen zelfs niet naar hun bankrekening.

Uw waarschuwing is goedbedoeld, maar boter aan de galg gesmeerd. ;-))

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2014 om 11:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is hoogstwaarschijnlijk goedkoper om een vast bedrag in rekening te brengen dan ieder los ringetje en rubbertje te administreren. Soms zal je dan teveel betalen en soms te weinig. Maar ik neem aan dat als ze meer materiaal hebben gebruikt je dat ook wel terugmeld een het verschil bij wilt betalen.

me
door mein33 - Oct 15, 2014 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hogendijk schreef op woensdag 15 okt 2014, 08:59]
Dat ik naar een ander overstap is wel duidelijk

Wij hebben een contract via Gasned en daar gebeurt dit ook zodra er, buiten/tijdens het regulier onderhoud, extra werkzaamheden of reparaties worden uitgevoerd.
Ik ben benieuwd naar welke installateur u wil overstappen waar een dergelijk kostenpost niet op de rekening voorkomt.
Ik zie dit als hetzelfde verschijnsel bij garagebedrijven die nog altijd een standaard tarief hanteren voor klein materiaal en vloeistoffen, ook als deze niet worden gebruikt of bijgevuld.
(sommige garage's zijn hier inmiddels mee gestopt).