hilsterp
door hilsterp Jan 22, 2013 om 09:24
Geldzaken & recht

Onterechte pinafschrijving ING betaalautomaat

Beste ING,

Hoe is het mogelijk dat wanneer er tot 4x toe een pinincassering is geweest via een pinautomaat, welke op de afschrijving beschreven staat als BEM BV ??, geen idee wie of waar dit van is, de ING doodleuk zegt, dan zal je je pasje wel uitgeleend hebben aan iemand, weg geveegd wordt als is ons probleem niet! Aangifte gedaan bij de politie, opgestuurd naar de ING fraude zaken, maar vervolgens als antwoord krijgt, wij hebben geen fraude zaken of scrimming kunnen ontdekken, dus zijn deze schadekosten niet voor onze rekening. Met andere woorden, zoek het maar uit! Niemand kan mij vertellen wie deze BEM BV is, heeft iemand hier ook ervaring mee? En wat heb je er aan gedaan, om je centjes terug te krijgen? ING wuift alles van de hand, en wanneer je hierover contact over op neem, wordt je als een mafkees behandeld. ING bedankt voor de service!

4676 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2013 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens Google is BEM BV een tankstation. Zijn die pinbetalingen achter elkaar geweest en hetzelfde bedrag en zelfde datum?

hilsterp
door hilsterp - Jan 22, 2013 om 09:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Tijger1,

Bedankt voor je reactie, ook ik heb geprobeerd via google er achter te komen, maar het is geen tankstation, en het is op verschillende dagen/tijdstippen gepint, bij volgens de afschrift diverse betaalautomaten. Er staant BEM BV en een nummer, 900 of 045. Gelukkig waren het geen hele grote bedragen, maar totaal is nu 175,00, na 4 x pinnen, meestal in de avonden. Nadat er een nieuwe pas is ontvangen, is dit niet meer gebeurdt. Maar ik krijg geen schadevergoeding van de ING. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

moeder56
door moeder56 - Jan 22, 2013 om 10:51
483 Antwoorden / 2 Vragen

www.bembv.nl

Beroepsexamens Makelaars B.V.

tw
door twizzel - Jan 22, 2013 om 11:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

IK heb ooit voor de BEM gewerkt en dat stond voor Benzine Explotatie Maatschappij, maar ik weet niet of dit nog bestaat.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2013 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou het er toch niet zo maar bij laten zitten. Als men pint dan staat op de bankafrekening ook een deel van het nummer van het pasje en ook de precieze datum en tijd. Kunt u voor uzelf nagaan waar u was op dat moment? Zit er een logica in de tijdstippen/dagen? Kan iemand uw pincode weten? Zijn het ongeveer gelijke bedragen? Hoe weet u dat het geen tankstation is? Kan iemand in huis er even gebruik van gemaakt hebben, zonder u dat te zeggen?

hilsterp
door hilsterp - Jan 22, 2013 om 11:18
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Reageerders,

Er zit geen logica in de tijdstippen of dagen. Niemand weet de pincode, en er is niemand thuis, woon alleen. Ik denk dat het geen tankstation is, omdat dit meestal wel wordt vernoemt, als er getankt is. Dat staat er juist niet bij, totaal geen vermelding, geen adres, alleen maar BEM BV en een tijdstip.

Bedankt en we gaan weer verder zoeken, en ik laat het er zeker niet bij zitten.
Ik hoop dat er mensen zijn, die als ze dit vervelende probleem ook hebben meegemaakt, de daders hebben kunnen achter halen.

ingwebcare
door ingwebcare - Jan 22, 2013 om 11:21
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hilsterp,

Erg vervelend dat je in deze situatie bent gekomen en dat het onderzoek in jouw nadeel uitwees.
Je hebt nu de mogelijkheid om tegen de uitslag van het onderzoek in beroep te gaan.
Je dient dan binnen zes weken schriftelijk een klacht in te dienen bij de directie met daarbij de bezwaren tegen het eerder ontvangen antwoord. Het adres is hiervoor is:

ING Bank N.V.
T.a.v. de Directie
Antwoordnummer 230
1000 XA Amsterdam

De directie reageert dan binnen 6 weken, maar meestal ontvang je binnen 2 weken antwoord op je verzoek.

Vriendelijke groeten,

Roy
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2013 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zou ik zeker doen, in beroep gaan. Dan komt er, waarschijnlijk, in ieder geval boven water wie of wat BEM is.
Ben benieuwd naar de uitslag.

dirck
door dirck - Jan 22, 2013 om 11:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hoezo denk je niet dat het een tankstation is?

Mijn vermoeden is dat je op die 4 betreffende dagen 's avonds getankt hebt bij een Texaco tankstation voor ongeveer 45 euro per keer.

Zou dit misschien kunnen kloppen?

Groet, Dirck

hilsterp
door hilsterp - Jan 22, 2013 om 12:02
4 Antwoorden / 2 Vragen

Nee Dirck,

Er is niet getankt! , was dat maar zo, dan had ik er nog bezine voor gehad!

dirck
door dirck - Jan 22, 2013 om 12:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Had gekund, want onder BEM b.v. kom ik alleen Texaco stations tegen en als er eerder Texaco op de afrekeningen stond en nu BEM b.v. dan zou dit de verklaring kunnen zijn.

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2013 om 12:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mocht u het niet eens zijn met de uitspraak van de ING na het beroep, dan kunt u een klacht bij het Kifid (klik HIER) indienen.

jantje7
door jantje7 - Jan 22, 2013 om 12:27
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt een ING-overzicht van 2012 downloaden en bv, een Excelfile.
Door sorteren op rekening nr. of naam kunt u mogelijk zien dat in een bepaalde periode minder benzine getankt is of andere uitgaven plots ca, € 175,- lager zijn. Probeer het in elk geval op te lossen.

Succes, Jantje

moeder56
door moeder56 - Jan 22, 2013 om 12:29
483 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien mijn antwoord niet gezien, maar ...................

www.bembv.nl

Beroepsexamens Makelaars B.V.

hilsterp
door hilsterp - Jan 22, 2013 om 12:35
4 Antwoorden / 2 Vragen

moeder56,
Bedankt had ik al gezien, was het ook niet.

dirck
door dirck - Jan 22, 2013 om 12:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Staat er op het afschrift ook geen plaatsnaam en/of rekeningnummer vermeld?