ha
door hamalikrimida May 18, 2015 om 17:15
Computers & telefonie

Onveilige wifi

Heb Gdata als internetbeveiliging. Krijg de laatste dagen bericht dat het wachtwoord van mijn wifi niet meer veilig is. Deze melding nooit gehad. Betreft realtek RTL8723BE wireless LAN 802.11. Wachtwoord staat op modem is nooit veranderd door mij. Heb afgelopen week problemen gehad met pc, geen mail meer te ontvangen en verzenden, bij opstarten steeds een foutmelding enz.enz. Heb alles eraf gegedaan en schone restart gemaakt. Krijg nu dus deze melding. Iemand enig idee ???
BVD
hans

2619 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 18, 2015 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hamalikrimida,

Je zou eens kunnen proberen of het veranderen van je wachtwoord (wifi-verbinding) helpt.

Suc6

edrick3
door edrick3 - May 18, 2015 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je je modem al eens gereset?

ha
door hamalikrimida - May 18, 2015 om 18:30
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 18 mei 2015, 17:43]Heb je je modem al eens gereset?

Ja, meerdere keren, melding blijft...??

aurora1
door aurora1 - May 18, 2015 om 19:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gezegd: verander het wachtwoord.
Doorgaans wordt geadviseerd om na installatie direct het wachtwoord te wijzigen.
Bedoelt u met "alles eraf gedaan en schone restart gemaakt" dat u windows opnieuw geïnstalleerd heeft? Als dat niet het geval is dan zou u ook nog eens goed kunnen scannen met o.a. Mbam en zien of dat iets oplevert.
Overigens maakt dat n.m.m. niet uit voor de veiligheid van uw wifi verbinding.

ha
door hamalikrimida - May 19, 2015 om 17:54
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 18 mei 2015, 17:38]Hallo hamalikrimida,

Je zou eens kunnen proberen of het veranderen van je wachtwoord (wifi-verbinding) helpt.

Suc6
Edrick

Na veel pielen is het gelukt wachtwoord te wijzigen, krijg nu inderdaad geen melding meer.
Mijn dank

Hans