Onverklaarbaar boven je limiet vodafone
Voor de 3e keer is mijn dochter op onverklaarbare wijze over haar limiet van Vodafone heen.
Ze moet nu 50 euro betalen.
Vodafone gebeld. Mijn dochter zou op 26 juli een sms gehad hebben dat ze op 75 % van haar data zit. Omdat ze reeds eerder op onverklaarbare wijze dik boven haar limiet zat is ze daar nu heel voorzichtig mee. Op 27 juli omstreeks 10.30 uur word er ineens 470 MB van haar data afgeschreven (volgens de telefoniste van Vodafone) terwijl mijn dochter aan het sporten was en dus niet haar telefoon gebruikte. Volgens Vodafone kan dat makkelijk !?!
Nu willen wij graag weten waaraan de data verbruikt is. Vodafone weet dat niet vertelde de telefoniste mij. Mijn dochter kan dat zelf ook niet zien op haar toestel.
Vodafone kan niets voor ons betekenen. De vorige keer kreeg ze haar geld nog terug omdat ze geen SMS had gehad. Nu moet ze gewoon betalen.
Kunnen wij hier nog iets mee ?
Is er geen datateller geïnstalleerd zodat u kunt zien welke apps dat verbruikt hebben?
Als haar dat al twee keer overkomen is, had zij nu na die melding mobiele data moeten uitschakelen en alleen via wifi moeten werken.
Ik denk dat zij blij mag zijn dat ze slechts € 50 hoeft te betalen.
Beste zegveld1,
data verbruik kan snel gaan. Als uw dochter een SMS heeft gehad op 75% van haar data limiet dan zal ze moeten betalen. Het bedrag van € 50 had nog veel hoger uit kunnen vallen. U kunt er verder niets mee, er zal betaald moeten worden.
Als ik u was zou ik samen met uw dochter toch nog maar eens de instellingen van de telefoon goed doornemen. Updates alleen via wifi en de app die het verbruik telt goed in de gaten houden.
Denk dat het dan ook verstandig is om een data limiet in te stellen op de telefoon. Dreig je die limiet te overschrijden, dan krijg je een waarschuwing, en bij daadwerkelijke overschrijding schakelt de telefoon zelf de dataverbinding uit.
Meer informatie hierover en hoe u dit kunt instellen vind u hier.
Hoop dat dit helpt om een toekomstige overschrijding te voorkomen (wel de datateller goed in de gaten houden en af en toe vergelijken met de verbruikte data in MyVodafone, die 2 kunnen enigszins afwijken).
Lees eens klik hier rustig door en vooral ook de gegeven tips.
Een data manager voor android: klik hier.
Ik zou alle automatisch updaten uitschakelen, ook het automatisch/op de achtergrond synchroniseren, het updaten van het OS uitzetten enz.
Ook kan nog in Google Play het updaten uitgezet worden en in Google Services.
Er bestaan abo's die na het 100% gebruik op normale snelheid internet naar een aanzienlijk lagere snelheid gaan maar dan geen extra kosten opleveren, kijk eens of er een abo wisseling kan met die functie.
Wat ook kan helpen (nooit een idioot mb gebruik ervaren op die manier) is thuis wifi gebruiken en alle 3G of 4G verbindingen uitschakelen, maar alleen bewust even aanzetten, doen wat je moet doen en direct na gebruik weer uitzetten als je geen wifi hebt.
Grote slurpers zijn updates, you tube enz. Kijk eens samen welk app's erop staan die eraf kunnen.
Dit is klacht nummer 1000 hier over onverklaarbaar data verbruik van Vodafone. Of ze doen dit express, of ze zijn incompetent.
Door alle voorgaande klachten hier is gebleken dat de kans dat je dit geld terug ziet nihil is. En je je ondertussen suf belt met de erbarmelijke klantenservice van Vodafone.
Ik zou eieren voor je geld kiezen en blij zijn dat het maar 50€ is. (meestal hoor je hier bedragen tot de 1000€ rondvliegen.) En daarna weg gaan en weg blijven bij Vodafone.
- Verbruik is standaard gewoon te zien in de telefoon (ga er niet naar vragen, nog nooit van iemand een reactie opgehad).
- Telefoon heeft ook een knopje waarmee je data aan en uit kunt zetten, veeg, tik en veeg (is heel veel werk, weet het maar toch doen indien je internet niet gebruikt).
- Zoek een andere provider, deze is een beetje stuk, waarbij je niet buiten de bundel kunt.
Crewmember en Akkerdistel,dit zijn goede antwoorden,ook op mijn vraag,nl hetzelfde probleem met mijn dochter.
Die heeft nu een prepaidkaartje van Ortel en Vodafone sim doorgeknipt,NOOIT meer VODAFONE !!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer