ze
door zegveld1 Jul 28, 2015 om 14:46
Computers & telefonie

Onverklaarbaar boven je limiet vodafone

Voor de 3e keer is mijn dochter op onverklaarbare wijze over haar limiet van Vodafone heen.
Ze moet nu 50 euro betalen.

Vodafone gebeld. Mijn dochter zou op 26 juli een sms gehad hebben dat ze op 75 % van haar data zit. Omdat ze reeds eerder op onverklaarbare wijze dik boven haar limiet zat is ze daar nu heel voorzichtig mee. Op 27 juli omstreeks 10.30 uur word er ineens 470 MB van haar data afgeschreven (volgens de telefoniste van Vodafone) terwijl mijn dochter aan het sporten was en dus niet haar telefoon gebruikte. Volgens Vodafone kan dat makkelijk !?!

Nu willen wij graag weten waaraan de data verbruikt is. Vodafone weet dat niet vertelde de telefoniste mij. Mijn dochter kan dat zelf ook niet zien op haar toestel.

Vodafone kan niets voor ons betekenen. De vorige keer kreeg ze haar geld nog terug omdat ze geen SMS had gehad. Nu moet ze gewoon betalen.

Kunnen wij hier nog iets mee ?

1120 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is er geen datateller geïnstalleerd zodat u kunt zien welke apps dat verbruikt hebben?

Als haar dat al twee keer overkomen is, had zij nu na die melding mobiele data moeten uitschakelen en alleen via wifi moeten werken.

Ik denk dat zij blij mag zijn dat ze slechts € 50 hoeft te betalen.

ho
door hopetobehelping - Jul 28, 2015 om 20:46
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zegveld1,

data verbruik kan snel gaan. Als uw dochter een SMS heeft gehad op 75% van haar data limiet dan zal ze moeten betalen. Het bedrag van € 50 had nog veel hoger uit kunnen vallen. U kunt er verder niets mee, er zal betaald moeten worden.

Als ik u was zou ik samen met uw dochter toch nog maar eens de instellingen van de telefoon goed doornemen. Updates alleen via wifi en de app die het verbruik telt goed in de gaten houden.
Denk dat het dan ook verstandig is om een data limiet in te stellen op de telefoon. Dreig je die limiet te overschrijden, dan krijg je een waarschuwing, en bij daadwerkelijke overschrijding schakelt de telefoon zelf de dataverbinding uit.
Meer informatie hierover en hoe u dit kunt instellen vind u hier.
Hoop dat dit helpt om een toekomstige overschrijding te voorkomen (wel de datateller goed in de gaten houden en af en toe vergelijken met de verbruikte data in MyVodafone, die 2 kunnen enigszins afwijken).

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2015 om 21:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier rustig door en vooral ook de gegeven tips.
Een data manager voor android: klik hier.
Ik zou alle automatisch updaten uitschakelen, ook het automatisch/op de achtergrond synchroniseren, het updaten van het OS uitzetten enz.
Ook kan nog in Google Play het updaten uitgezet worden en in Google Services.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2015 om 21:19
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaan abo's die na het 100% gebruik op normale snelheid internet naar een aanzienlijk lagere snelheid gaan maar dan geen extra kosten opleveren, kijk eens of er een abo wisseling kan met die functie.

Wat ook kan helpen (nooit een idioot mb gebruik ervaren op die manier) is thuis wifi gebruiken en alle 3G of 4G verbindingen uitschakelen, maar alleen bewust even aanzetten, doen wat je moet doen en direct na gebruik weer uitzetten als je geen wifi hebt.

Grote slurpers zijn updates, you tube enz. Kijk eens samen welk app's erop staan die eraf kunnen.

crewmember
door crewmember - Jul 29, 2015 om 11:43
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is klacht nummer 1000 hier over onverklaarbaar data verbruik van Vodafone. Of ze doen dit express, of ze zijn incompetent.

Door alle voorgaande klachten hier is gebleken dat de kans dat je dit geld terug ziet nihil is. En je je ondertussen suf belt met de erbarmelijke klantenservice van Vodafone.

Ik zou eieren voor je geld kiezen en blij zijn dat het maar 50€ is. (meestal hoor je hier bedragen tot de 1000€ rondvliegen.) En daarna weg gaan en weg blijven bij Vodafone.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 29, 2015 om 18:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

- Verbruik is standaard gewoon te zien in de telefoon (ga er niet naar vragen, nog nooit van iemand een reactie opgehad).
- Telefoon heeft ook een knopje waarmee je data aan en uit kunt zetten, veeg, tik en veeg (is heel veel werk, weet het maar toch doen indien je internet niet gebruikt).
- Zoek een andere provider, deze is een beetje stuk, waarbij je niet buiten de bundel kunt.

mi
door mij1234 - Aug 6, 2015 om 08:59
24 Antwoorden / 12 Vragen

Crewmember en Akkerdistel,dit zijn goede antwoorden,ook op mijn vraag,nl hetzelfde probleem met mijn dochter.
Die heeft nu een prepaidkaartje van Ortel en Vodafone sim doorgeknipt,NOOIT meer VODAFONE !!!