ge
door gertstapper Dec 1, 2014 om 21:48
Vrije tijd & tuin

Onvermelde extra kosten bij internetaankoop

Ik heb onlangs een voetbaltenue besteld op www.voetbalwinkelonline.nl. Ik heb €70,- via internetbankieren betaald. Op de website en de in beeld gebrachte factuur waren dit de totale kosten. Op een dag dat ik niet thuis was, is het pakket aangeboden door DHL. MAAR: op het briefje dat ik bij thuiskomst op de deurmat vond, stond dat ik een extra bedrag van €35,41 zou moeten betalen. Hiervan is niets vermeld bij de bestelling op de site. Navraag bij de site (alleen mogelijk via mail en/of what's app) leverde het volgende antwoord op: "Wij bezorgen inderdaad via DHL , maar die €30 (klopte ook al niet), zijn zeker niet van ons.
De volgende mail bestond eruit, dat ik op maandag 1 december thuis moest zijn om het pakket in ontvangst te kunnen nemen. Opnieuw was ik niet thuis. En weer lag er een briefje in de brievenbus, waarop een bedrag vermeld stond van €35,41 nog te betalen. Navraag bij de bezorgdienst DHL gaf geen duidelijkheid. Daar kon men mij niet vertellen wie de opdrachtgever is en op de vraag van waar het pakket verzonden is: Hong Kong.
Welk advies kunt u mij geven?
Met vriendelijke groet,
Gert Stapper

430 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2014 om 22:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Welk advies kunt u mij geven?.......

Nooit bestellen bij sites waar totaal geen informatie op staat! Deze shop levert of zit dus in het buitenland.

Van www.belastingdienst.nl:

Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met de volgende zaken:

aangifte doen en belastingen bij invoer betalen
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane. Zij gebruiken daarvoor de formulieren Douane CN 22 of CN 23. Hierop staat informatie die belangrijk is voor de Douane, zoals waarde en een omschrijving van de goederen. Het post- of koeriersbedrijf kan, als deze kosten niet door de afzender zijn betaald, u een rekening sturen voor:
inklaringskosten
(de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
afhandelingskosten
(de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
de eventueel te betalen belastingen
(douanerechten, omzetbelasting en accijns)
(Hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen verschilt per product. Lees meer hierover bij Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat?)

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2014 om 23:07
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Heb ff op de site gekeken daar kosten de tenu's € 55,-. Maar goed, heb onlangs voor mijn kleindochter een Ajax tenu gekocht gewoon in een sportwinkel, kosten € 80,- en weet u wat er in stond......made in China. U bent dus gewoon invoerrechten verschuldig wat het geheel dus behoorlijk duur maakt.

hutch
door hutch - Dec 2, 2014 om 10:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als men de tijd neemt om die site eens door te lezen, ziet men o.a. het volgende:

"Als u twijfelt over de betrouwbaarheid kunt u contact opnemen via .........."

Een site die deze (of soortgelijke) tekst schrijft is niet alleen heel erg amateuristisch bezig maar ook per definitie onbetrouwbaar!

En, zoals al boven aangegeven, er mankeert wel heel erg veel aan deze website.
Sterker nog, er mankeert alles aan. De website is er alléén op gericht om geld te ontvangen. Niets, maar dan ook helemaal niets, gaat over de rechten van de koper of andere zaken betreffende de koop op afstand.

Amateurisme ten top (of een hele domme..... of een hele 'slimme' 'zolderkamerhobbyist' die Bryan).

TS kan beter een klacht indienen bij .

Zie ook * *.