si
door silasvz Dec 1, 2014 om 20:12
Geldzaken & recht

ONVO B.V. Oplichterij...?!?

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het bedrijf ONVO B.V.?

Het leek een erg goed bedrijf maar sinds een dag of 2 staan er meerdere klachten over en 3 dagen terug hebben wij iets besteld.. ook wij zijn nu dus opgelicht..! Iemand die meer weet..? oplossing etc..?

De site lijkt nu offline te staan..(www.onvo.nl)
Erg opmerkelijk dat dit vlak na onze bestelling is gebeurd.. Niet alleen op ons IP maar ook bij bekenden van ons staat de site offline.. Iemand die meer weet..?

Gelieve dus oppassen!

5858 31 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 1, 2014 om 20:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit zegt men erover op tweakers

KLIK

Waaruit
"Als je ziet dat op het (kvk) inschrijf adres meer dan 150 bedrijven ingeschreven staan bij de kvk. Is het denk ik een post adres en is het onduidelijk wie er achter zitten."

De site is inderdaad off line. Ik hoop dat u er niet te veel geld heeft uitgegeven.

hutch
door hutch - Dec 1, 2014 om 20:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De volgende tekst stond, tot het offline halen, op genoemde site:

"Sinds gisteren ochtend 30 november 2014, ligt onze website en email plat. De oorzaak hiervan is een DDos-aanval. Dit kan nog enkele uren duren. Hierdoor kunnen wij niet communiceren of e-mails ontvangen of verzenden. Ook hebben wij geen inzage tot onze klantenbestand meer. Wij hebben hierover contact opgenomen met onze hosting provider, en zij hebben aantal keren geprobeerd de website online te zetten, zodra zij dit doen worden wij aangevallen. Wij hopen dat dit probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost en dat wij alsnog bij onze klantenbestanden, email en website terecht kunnen komen, en onze klanten gerust kunnen stellen! Indien u nadere informatie wenst over de DDos-aanval wil ik u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met onze hosting provider V..... onder telefoonnummer 058-........ Tevens wil ik u hierbij vriendelijke verzoeken als er klanten zich bij jullie melden om dit informatie vrij te geven zodat zij ook hiervan op de hoogte worden gesteld! Onze excuses voor het ongemak. En danken u voor uw begrip! Met vriendelijke groet, De heer S......
Onze excuses voor het ongemak. Probeert u het later nog eens
."

(Telefoonnummer en namen zijn door mij verwijderd).

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2014 om 21:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=silasvz schreef op maandag 1 dec 2014, 20:12]Zijn er meer mensen die problemen hebben met het bedrijf ONVO B.V.?

Het leek een erg goed bedrijf maar sinds een dag of 2 staan er meerdere klachten over en 3 dagen terug hebben wij iets besteld.. ook wij zijn nu dus opgelicht..! Iemand die meer weet..? oplossing etc..?

De site lijkt nu offline te staan..(www.onvo.nl)
Erg opmerkelijk dat dit vlak na onze bestelling is gebeurd.. Niet alleen op ons IP maar ook bij bekenden van ons staat de site offline.. Iemand die meer weet..?

Gelieve dus oppassen!

3 dagen terug hebben wij iets besteld...ook wij zijn nu dus OPGELICHT.
Dat is wel een heel snelle conclusie en het commentaar hierover van @hutch lezend: 't lijkt er dus stevig op dat dit bedrijf, voorlopig niet door eigen schuld, zelf ook in de problemen is gekomen.

si
door silasvz - Dec 1, 2014 om 21:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Contact gehad met Kieskeurig. het zijn inderdaad oplichters, hele goeie blijkt..

Zodra je geld overmaakt gaat het eerst via een ander bedrijf. Deze maakt het geld vervolgens over naar ONVO. Kieskeurig heeft ONVO uiteindelijk offline weten te halen en contact gekregen met dit ''tussen-bedijf''. Zij hebben laten weten dat ook zij nu stoppen met dit, dus zij zullen geen geld meer over maken naar ONVO B.V.

Hopelijk is ons geld nog bij dit bedrijf en komt het veilig terug.

Even afwachten dus..

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2014 om 22:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen
door 1953 - Dec 2, 2014 om 02:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ken ONVO BV niet en ook de website (via Google) bestaat niet, wel www.novo.nl.

Bedoelde u NOVO BV?

wo
door wout3 - Dec 2, 2014 om 08:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

ONVO website is momenteel online.

Ze zijn/waren een nieuwe speler die vorige week (24 november 2014) opdook in talloze vergelijkings sites. Zelf kwam ik op hun site via kieskeurig.nl.

Zaterdag bestelling gedaan, de betaling verliep via officiele payment provider mollie.nl
Gisteren (maandag 1-dec-2014) krijg ik een email van een zekere 'Savvidis' dat hun website werd aangevallen door hackers en ze geen toegang meer hadden tot hun email en bestelling gegevens.

Hierbij ging er bij mij al een alarm belletje af. En effectief maandag namiddag was de site verdwenen

Op deze post vind je andere slachtoffers:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,23187.0.html

Op 2 dagen tijd hebben ze op de bovenste post al meer dan 13.000 euro aan meldingen ontvangen van slachtoffers. Het totale bedrag zal veel groter zijn.

Heb je besteld bij ONVO dan vrees ik dat je je geld kwijt bent. Aangifte doen bij politie en bij je bank.

Via Mollie.nl vond ik nog volgende gegevens::

Handelsnaam
Onvo B.V.

Website
www.onvo.nl

E-mailsupport
info@onvo.nl

Telefoonnummer

wo
door wout3 - Dec 2, 2014 om 09:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Damn stupid typo. Offline natuurlijk. onvo.nl is offline.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2014 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In één week 13.000 klanten/slachtoffers? Waren de spullen zeker bijna te geef. En wat verkocht die club dan?

zoekster
door zoekster - Dec 2, 2014 om 10:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 2 dec 2014, 09:26]In één week 13.000 klanten/slachtoffers? Waren de spullen zeker bijna te geef. En wat verkocht die club dan?
Electronica: smartphones, tv's, tablets e.d. Niet te geef, maar wel erg goedkoop natuurlijk.

Zie de link van carola.83

Opvallend dat die vergelijkingssites een aanbieder neerzetten die nog maar net een paar dagen op de markt is. Het was laatst al in het nieuws dat bij bijv. kieskeurig de bedrijven een bedrag moeten betalen aan kieskeurig als er via hun site een deal wordt gesloten. Verschillende bedrijven hebben daar geen zin meer in. Ik vrees dat die vergelijkingssites daardoor te hongerig worden en te weinig checken.

Klanten hebben waarschijnlijk gedacht, als het via kieskeurig verloopt zal het wel goed zitten. Kieskeurig kan zelf nu ook naar de centen fluiten...

wo
door wout3 - Dec 2, 2014 om 10:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 2 dec 2014, 09:26]In één week 13.000 klanten/slachtoffers? Waren de spullen zeker bijna te geef. En wat verkocht die club dan?

Zie deze link met een overzicht:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,23187.0.html

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2014 om 12:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wout3 schreef op dinsdag 2 dec 2014, 10:36]http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,23187.0.html

Ja, maar die link gaf Carola.83 gisteren, 1 december om 22:38 uur al door. Dus even lezen kan toch geen kwaad?

er
door erpee1971 - Dec 2, 2014 om 12:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

't Lijkt allemaal wel op oplichterij!
er staan ook meldingen bij de site MijnPolitie.
Ik heb zaterdag een Samsung Tab3 gekocht (althans, dat dacht ik ...)
Website is idd op zwart. Betaling is wel weg. Op advies van de politie heb ik wel aangifte gedaan. Hopelijk kan mijn bank dan nog wat betekenen....

fi
door fisbel - Dec 2, 2014 om 12:46
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 1 dec 2014, 20:38]De volgende tekst stond, tot het offline halen, op genoemde site:

"Sinds gisteren ochtend 30 november 2014, ligt onze website en email plat. De oorzaak hiervan is een DDos-aanval. Dit kan nog enkele uren duren. Hierdoor kunnen wij niet communiceren of e-mails ontvangen of verzenden. Ook hebben wij geen inzage tot onze klantenbestand meer. Wij hebben hierover contact opgenomen met onze hosting provider, en zij hebben aantal keren geprobeerd de website online te zetten, zodra zij dit doen worden wij aangevallen. Wij hopen dat dit probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost en dat wij alsnog bij onze klantenbestanden, email en website terecht kunnen komen, en onze klanten gerust kunnen stellen! Indien u nadere informatie wenst over de DDos-aanval wil ik u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met onze hosting provider V..... onder telefoonnummer 058-........ Tevens wil ik u hierbij vriendelijke verzoeken als er klanten zich bij jullie melden om dit informatie vrij te geven zodat zij ook hiervan op de hoogte worden gesteld! Onze excuses voor het ongemak. En danken u voor uw begrip! Met vriendelijke groet, De heer S......
Onze excuses voor het ongemak. Probeert u het later nog eens
."

(Telefoonnummer en namen zijn door mij verwijderd).
Wat een krom Nederlands. Duidelijk taal van oplichters.

mo
door monique1973. - Dec 2, 2014 om 14:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn slachtoffer geworden van Onvo BV. Mijn zoontje wilde heel graag van zijn gespaarde zakgeld een WII U Premium kopen dus gingen we zoeken op internet. We kwamen uit bij de site van kieskeurig.nl en hebben op de site van Onvo gekeken. De site had ook een webwinkelkeurmerk dus gingen we er vanuit dat het wel een betrouwbare site moest zijn. Helaas blijkt nu niks minder waar! Ik wilde gaan kijken hoe het met de bestelling stond en kwam erachter dat de site offline is. Geprobeerd te bellen maar dan krijg je een vaag bandje ervoor en uiteindelijk krijg je een melding dat er iets niet klopt en niet doorverbonden kunt worden. Ook op mail wordt niet gereageerd. We hebben inmiddels aangifte gedaan bij de polite maar het leed is al geleden.

Mijn zoontje zal diepbedroefd zijn als hij straks thuiskomt uit school. Hij heeft maanden gespaard om zijn WII U te kopen en was helemaal blij dat het eindelijk zover was en dan krijg je dit. Hoe moet je een kind met PDD-NOS dit nu gaan uitleggen? Ik snap niet dat mensen zo gemeen en achterbaks kunnen zijn....

Sorry...hier spreekt een geëmotioneerde moeder

hutch
door hutch - Dec 2, 2014 om 17:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien wil de eigenaar, dhr. Olek S., hier even aan zijn klanten gaan uitleggen hoe het allemaal precies zit???

diumenge
door diumenge - Dec 2, 2014 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 2 dec 2014, 17:05]Misschien wil de eigenaar, dhr. Olek S., hier even aan zijn klanten gaan uitleggen hoe het allemaal precies zit???
Hmmm, ik heb zo'n idee dat hij daar niet veel zin in zal hebben.

Hieruit blijkt maar weer dat de oplichters steeds gehaaider worden. Het wordt tijd dat Ideal maatregelen gaat nemen, geld-terug-garantie of het geld tijdelijk vast houden of zo.

zoekster
door zoekster - Dec 2, 2014 om 17:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste is bij webshops bestellen met achteraf betaling. Veel webshops doen dat al bijv. via klarna. Word je wel eerst gecheckt of je kredietwaardig bent.
Bij bol.com mag je zonder check achteraf betalen.

ph
door phongjr - Dec 3, 2014 om 00:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dit kan toch niet waar zijn... ik ben dan ook helaas een slachtoffer,
Op zaterdag middag had ik ook iets besteld van de ONVO BV.
Ik kreeg gisteren ook zo'n email van ze dat ze nu een DDOS-aanval heeft.
Ik was zo blij om te horen dat ze een probleem hadden, maar nu ik dit lees ... weet ik het niet meer.
Wat kan ik of kunnen wij doen aan deze probleem? of zijn de slachtoffers die betaald hebben met IDEAL zijn geld gewoon kwijt? Ik kan nog steeds niet geloven dat ik ben opgelicht.

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2014 om 00:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 2 dec 2014, 17:36]
Misschien in het vervolg allemaal met een creditcard betalen?

Zouden mensen inderdaad veel vaker moeten doen, zeker bij twijfelachtige of vage webshops.

di
door diek1 - Dec 3, 2014 om 10:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vrijdag ook iets besteld bij Onvo. Via de site van kieskeurig stond onvo.nl in hetzelfde rijtje als redcoon en bol.com. Je gaat er dan vanuit dat het klopt en kieskeurig ze niet zomaar via hun site laat aanbieden. De reviews waren goed, keurmerk was aanwezig en ik heb zelfs nog gegoogled op Onvo.nl. Ook de prijs was niet zo veel lager dat je echt argwaan krijgt. Het scheelde een paar tientjes maar in mijn geval zat er bij de telefoon dan ook geen extra geheugenkaartje, wat je bij andere aanbieders soms wel kreeg.

Nu ben ik 300 euro armer en een ervaring rijker. Voor het eerst opgelicht op internet.
Ik heb al erg vaak via kieskeurig wat besteld en altijd betrouwbaar maar dat geeft dus geen enkele garantie. Ik zal voortaan nog voorzichtiger zijn.

Ik heb bij kieskeurig navraag gedaan wat ik van hen kan verwachten.
Antwoord:
Naar aanleiding van de eerste klachten heeft Kieskeurig.nl direct contact opgenomen met de eigenaar van Onvo.nl. Na de belofte om het probleem uiterlijk maandag opgelost te hebben, hebben medewerkers van Kieskeurig.nl de telefonische bereikbaarheid en de bereikbaarheid van de website continu in de gaten gehouden. Nadat bleek dat de website niet meer te bereiken was, heeft Kieskeurig.nl direct de shop afgesloten van Kieskeurig.nl.

Daar hebben wij, als gedupeerden, van dit weekend, dus helemaal niets meer aan.

Deze bende lijkt nog meer websites in beheer te hebben.

www.seomedia.nl

Hier zijn ze zelfs vergeten het woordje onvo te veranderen in de veelgestelde vragen:

Ook zij hadden een keurmerk en dit heb ik ook gemeld bij kieskeurig en de politie.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan en het is denk ik belangrijk dat iedereen dat doet.

Sterkte voor iedereen!

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2014 om 10:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Je gaat er dan vanuit dat het klopt en kieskeurig ze niet zomaar via hun site laat aanbieden. De reviews waren goed, keurmerk was aanwezig.......

Is zowel voor Kieskeurig als voor het webshopkeurmerk een ordinaire centenkwestie.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2014 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien in het vervolg allemaal met een creditcard betalen?

mo
door monique1973. - Dec 4, 2014 om 12:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kon niet met creditcard betalen alleen via iDeal?!

diumenge
door diumenge - Dec 4, 2014 om 13:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=monique1973. schreef op donderdag 4 dec 2014, 09:20]Ik kon niet met creditcard betalen alleen via iDeal?!
Uiteraard niet, die site was kennelijk opgezet om mensen op te lichten. Dan gaan ze natuurlijk geen creditcard betaling aanbieden. Bij een betaling via Ideal ben je direct je geld kwijt, en hebben zij het dus binnen.

Een webwinkel waar je niet met creditcard kan betalen laat ik negen van de tien keer links liggen, zou al het eerste teken aan de wand moeten zijn dat er mogelijk iets niet in orde is.

ka
door kaaskop71 - Dec 14, 2014 om 11:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

....Kieskeurig maar een tijdje kapot bashen denk ik ! Want zo Kieskeurig zijn ze daar niet. Die hebben zeker verzaakt om hier hun huiswerk te doen, en ONVO klakkeloos als betrouwbaar aan te nemen. Dus als je daar een product zoekt dan weet je het wel.
Wie het meeste aan Kieskeurig betaald, die heeft het 'beste' product waarschijnlijk. Heel treurig, hoop geld kwijt, weer een stukje wantrouwigger geworden met internet aankopen.

Ik vraag me af of iemand als iets gestart is om deze gast te achterhalen oid? pleuris russen.

hutch
door hutch - Dec 14, 2014 om 11:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klik * * voor de uitzending m.b.t. de oplichting door ONVO.NL

Een website als 'Kieskeurig.nl' stelt eigenlijk niets voor. De verantwoording ligt altijd bij de klant. 'Kieskeurig.nl' is (onderdeel van) een commercieel bedrijf (Sanoma).

"Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten."

Een belangrijk deel uit de voorwaarden van Kieskeurig.nl is het volgende:
"Kieskeurig kan dan ook niet garanderen dat Partners hun verplichtingen terzake de uitvoering van de Koopovereenkomst zullen nakomen. Koper kan Kieskeurig hier niet verantwoordelijk voor houden. Kieskeurig is niet aansprakelijk voor enige tekortkoming (wanprestatie) van Partner in de nakoming van de verplichtingen voorvloeiende uit de Koopovereenkomst noch voor eventuele ondeugdelijke Producten."

M.a.w. 'Kieskeurig.nl' kan doen en laten wat zij willen, onderzoek doen naar de betrouwbaarheid..... of niet, zij zijn toch niet aansprakelijk voor het doen en laten van hun 'partners'. Wat is de waarde dan nog van 'Kieskeurig.nl'?

Vraag (aan de woordvoerster van 'Kieskeurig.nl'): "Kunt u nog doen iets voor de mensen die gedupeerd zijn?"
Antwoord: "Daar kunnen wij helaas niet zoveel aan doen."

Dat laatste is een diplomatieke uitspraak, vooral dat 'niet zoveel'.
Zij durft dus niet te zeggen: 'Daar kunnen wij helaas helemaal niets aan doen', waarbij het woordje 'helaas' zeer hypocriet is. Want als zij willen (...) kunnen zij daar wel degelijk iets aan doen, door de klanten, die mede door 'Kieskeurig.nl' gedupeerd zijn, al dan niet gedeeltelijk, schadeloos te stellen.
Maar ja, 'Kieskeurig.nl' is van een commercieel bedrijf en daar draait het alleen om de winst.

Een web- en fysieke winkel betaald (!) om op 'Kieskeurig.nl' te worden vermeld en vervolgens doet 'Kieskeurig.nl' een beetje onderzoek (?) en wacht tot dat het verkeerd gaat.

Die mevrouw van 'Kieskeurig.nl' zei namelijk letterlijk: "tot op het moment dat wij eigenlijk actie hebben ondernomen was er ook echt daadwerkelijk niks aan de hand en zodra er iets van signalen kwamen hebben wij actie ondernomen en hebben daarmee voorkomen dat er heel veel mensen gedupeerd werden.["

Daarnaast spreekt zij zichzelf tegen. Luister maar eens heel goed naar haar uitspraken (over 'de volgende dag' en even later bleek het om dagen later te gaan).

Ook geeft zij zelf toe dat zij pas achteraf gaan controleren.
Bijv. de uitspraak: "....wij doen dat niet vooraf...... eh in een iets latere fase".
Zij versprak zich en verbeterde zich door het 'achteraf' wat te verdoezelen.

Dus mensen vertrouwen (!) er op dat een commercieel bedrijf (Kieskeurig.nl) goed en degelijk onderzoek doet naar websites (webwinkels) en fysieke winkels en komen van een koude kermis thuis.

Ga er dus niet van uit, dat het per definitie veilig is om met bedrijven in zee te gaan, welke bij 'Kieskeurig.nl' (of vennootschappen) op de website vermeld staan.
Zij hebben hun eigen tekortkoming / onvermogen nu keihard aangetoond.

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2014 om 12:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toch wel apart. Ik maak ook wel gebruik van Kieskeurig om snel prijzen te vergelijken, maar zal zelf niet blind op hun vertrouwen. Ik begrijp dan ook niet dat mensen bij zo'n toch relatief onbekend bedrijf bestellen voor een paar euro voordeel.

Met hier en daar een uitzondering heb ik een simpele stelregel, als je niet met een creditcard kan betalen dan bestel ik er niet. Dat zouden meer mensen moeten doen zolang iDEAL nog niet aan aankoopbescherming doet. Betaalvereniging Nederland / Currence lopen gewoon te ver achter op dat gebied en hebben blijkbaar maling aan de consumenten die naar hun geld kunnen fluiten.

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kaaskop71 schreef op zondag 14 dec 2014, 11:02]....Kieskeurig maar een tijdje kapot bashen denk ik ! Want zo Kieskeurig zijn ze daar niet. Die hebben zeker verzaakt om hier hun huiswerk te doen, en ONVO klakkeloos als betrouwbaar aan te nemen. Dus als je daar een product zoekt dan weet je het wel.
Wie het meeste aan Kieskeurig betaald, die heeft het 'beste' product waarschijnlijk. Heel treurig, hoop geld kwijt, weer een stukje wantrouwigger geworden met internet aankopen.

Ik vraag me af of iemand als iets gestart is om deze gast te achterhalen oid? pleuris russen.

Ook de webshop keurmerken stellen eigenlijk niks voor. Allemaal een geldkwestie. En als een bedrijf met een webshop keurmerk op gegeven moment niet betrouwbaar blijkt te zijn, is het enige wat ze doen, het keurmerk van het bedrijf in trekken.
Ze doen niks voor de gedupeerde klanten die hebben vertrouwd op hun keurmerk.

hutch
door hutch - Dec 14, 2014 om 12:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U houdt het niet voor mogelijk. De woordvoerster van 'Kieskeurig.nl' had het over 'ongeveer' 2 (twee) gevallen dat het mis gegaan is in de afgelopen 15 jaren.

Één is al bekend, dat is die ONVO.NL en het tweede 'bedrijfje' is ' ' bekend gemaakt. Onvoorstelbaar.

Of zouden er veel meer gevallen geweest zijn. Misschien heeft 'Kieskeurig.nl' ook (...) moeite met tellen. 2 of 20 of....... tja.

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2014 om 12:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Playmasters.co... Tja, een site met de ccTLD van Colombia.