de
door den-vugel May 2, 2015 om 09:34
Voeding & gezondheid

Onvruchtbaar door laksheid artsen

Beste kassa,
Ik ben een man van 29 jaar en loop nu al bijna 2 jaar met chronische bijbal ontsteking rond. In die tijd heb ik 5 keer een antibioticakuur gehad wat niet helpte en heb 3 ziekenhuizen gehad, waar ze me niet konden helpen van de pijn af te komen. Alleen pijnstillers voor zenuw pijn maar dat mocht ook niet baten. Nu ben ik zelf verder gaan zoeken en kwam bij een ziekenhuis in Gronau terrecht. Net over de grens in Duitsland. Daar ben ik afgelopen geweest. Eindelijk kreeg ik duidelijkheid van de uroloog. Bijbalonsteking en onstoken zaadleiders. En het ergste dat ik onvruchtbaar ben doordat artsen in nl me er te lang mee hebben laten lopen. In Duitsland gaan ze de bijbal weg halen zodat ik eindelijk van de pijn af ben. Als ze dat in nl hadden gedaan had ik nog vruchtbaar geweest en zaadcellen kunnen laten invriezen. Nu dat niet meer mogelijk is gaat mn kinderwens ook niet meer uitkomen, wat ik heel graag wil. Nu is mn vraag of ik de arts(en) die me behandeld hebben daarvoor verantwoordelijk kan stellen doordat ze me er te langhebben laten lopen en er niet echt verder is ggekeken.

Vriendelijke groet danny

1023 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 2, 2015 om 10:50
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De enige partij die hier een conclusie aan kan uitspreken is het medisch tuchtcollege.

hansje klein
door hansje klein - May 2, 2015 om 11:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja. u kunt op zoek gaan naar de eindverantwoordelijken voor deze persoonlijke ramp en uitpluizen of er van een schuld, een fout, nalatigheid of falen sprake is. Ook met onafhankelijke medische experts wordt dit een lang traject met onzekere uitkomst. Het gaat u veel kracht kosten, geld kosten en tijd kosten. Uw ideaal, van eigen kinderen krijgen, zal ermee echter niet bereikt worden........Bezint eer ge hieraan begint! Uit principe, wraak of frustratie. U kunt ook in een persoonlijk gesprek aandringen op een verontschuldiging van de behandelende arts(en), misschien is dat een kleine, maar mogelijke nieuwe start voor uw verpeste ideaal.

hansje klein
door hansje klein - May 2, 2015 om 11:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien toch nog een sprankeltje hoop........??

https://www.orbisconcern.nl/urologie/folders/?eID=dam_frontend_push&docID=182

de
door den-vugel - May 2, 2015 om 18:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi bedankt voor jullie reacties en informatie. Voordat ik überhaupt de stap neem om het juridische aan te gaan tegen de arts (en) wil ik zo ie zo de operatie achter de rug hebben en hersteld zijn. En er goed over na denken. Als ik die stap tog ga zetten doe ik dat omdat ze me ten onrechte zo lang met veel pijn hebben laten lopen. En meer schade heeft aangebracht. Bijna vanaf het begin dat ik er last van kreeg heb ik voorgesteld een kweekje van me te nemen en mocht er geen andere optie zijn dan opereren dat ik daar achter zou staan. En dan hadden mn zaad kunnen invriezen. Maar er werd gezegd dat ik ermee moest leren leven. Er zit natuurlijk ook wel een beetje woede bij. De kracht heb ik er wel voor. Daar ben ik deze 2 jaar wel achter gekomen. Ik was benieuwd naar reacties en wat anderen mensen hebben gedaan in zon situatie. Waar ik voor ga en me miss nog meer gaat terug geven is zonder pijn verder te gaan.

hansje klein
door hansje klein - May 3, 2015 om 14:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zorg in ieder geval voor goede juridische begeleider en een compleet dossier!

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/patientenrecht-en-clientenrecht/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-terecht-met-een-klacht-over-een-arts-of-zorginstelling.html