go
door gon4 Jun 7, 2012 om 11:16
Huishouden & energie

Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor BeterBed?

Eind april (2012) ben ik samen met mijn man bij BeterBed in Zaandam een nieuw pocketverenmatras gaan uitzoeken nadat wij op de site van de Consumentenbond hadden geraadpleegd. Wij hebben in de winkel de verkoper verteld wat ons gewicht is (resp. 50kg en 75 kg), welke bedbodem wij hebben (een Auping spiraalbodem) en wat onze wensen zijn. Wij wilden beide graag een soepel matras. Dit hebben wij nadrukkelijk en herhaalde malen aan de verkoper duidelijk gemaakt. De verkoper liet ons een paar matrassen voelen en na onze lighouding bekeken te hebben adviseerde hij ons de Pocket Gold Superieur. Voor mij de standaard en voor mijn man de firm. BeterBed verkoopt geen soepele matrassen, maar de standaard matrassen zijn ook geschikt voor mensen tot 100kg en de firm voor mensen tot 120kg, dus ook prima voor u zei de verkoper tegen mij. Geen goedkoop matras, maar hij lag redelijk en de verkoper is de expert, dus gingen wij akkoord. Tijdens de afhandeling van de koop informeerde de verkoper over de mogelijkheid om de matrassen om te ruilen binnen 2 weken mochten ze niet bevallen. Wij hebben géén voorwaarden ontvangen en zijn ook niet op de voorwaarden gewezen!!!!!

Op 6 mei jl. werden de matrassen bezorgd. Toen wij die avond in bed gingen liggen schrokken wij vreselijk. Zijn de verkeerde matrassen soms geleverd? We vergeleken de afleverbon met de aankoopbon, maar nee, de nummers en het type waren gelijk. Hoe kan het dan dat de matrassen als een plank lagen. We hebben een beroerde nacht gehad en werden 's morgens wakker met tintelende armen en benen. Misschien moesten we de matrassen "inliggen", zo dachten wij en probeerde het die avond weer, maar midden in de nacht hebben we, bijna huilend van de vermoeidheid, onze oude matrassen weer gepakt en de matrassen van BeterBed weer in het verpakkingsmateriaal verpakt. Mijn man is de volgende dag direct naar de winkel teruggegaan. De verkoper was met vakantie, maar een collega van hem stond mijn man vriendelijk te woord. Hij vertelde haar dat de matrassen hier redelijk lagen, maar thuis veel te hard lagen. Hij vertelde de verkoopster hoe de koop met haar collega tot stand was gekomen en hoe wij hem hadden geïnformeerd. Oh, zei de verkoopster, maar hij had u de matrassen moeten laten proberen op de grond in de winkel. Een Auping spiraalbodem is erg stug en daar zijn onze matrassen niet voor geschikt. Alleen maar voor lattenbodems en boxspringbodems. U begrijpt wel dat wij ons zeer slecht geadviseerd (lees: bekocht) voelen. Er blijkt geen alternatief matras voor ons bij Beter Bed te koop te zijn en nu willen wij ons geld terug. Ondanks vele verzoeken en telefoontjes met het hoofdkantoor, worden wij maar niet teruggebeld met een oplossing. Als we ze aan de lijn krijgen, dan krijgen we te horen: Pech gehad!

Wie heeft ook zo'n ervaring met Beter Bed gehad en hoe is deze klacht afgehandeld?

7362 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2012 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Fout nr. 1: CB-site geraadpleegd.

Fout nr. 2: Je wilde een soepel matras, BB heeft dit niet en toch loop je de winkel niet uit.

Fout nr. 3: Het matras lag redelijk bij een paar minuten proberen en toch koop je het.

zoekster
door zoekster - Jun 7, 2012 om 11:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Iemand adviseren voor een goed matras is een moeilijk. Je weet eigenlijk pas hoe een matras ligt als je er een week op hebt geslapen. Er zijn wel zaken die mensen laten proefliggen en als het niet bevalt, kun je het terugsturen zonder het matras aan te schaffen. Bij beter bed is het alleen omruilen, dus in principe bent u uw geld kwijt.
Een spiraal bodem is echt niet zoveel stugger dan een lattenbodem, daar ligt het volgens mij niet aan. Maar een koop ontbinden omdat de verkoper niet goed heeft geadviseerd gaat niet lukken, tenzij je dat advies zwart op wit hebt staan.

Ik heb zelf ook een bed gekocht bij Beter Bed de pocket gold deluxe, die is me bijnader inzien juist wat te zacht. Dus misschien was dat meer iets voor u geweest? Ik zie dat uw bed een topping heeft van latex, latex kan vrij stug zijn. De mijne heeft een topping van traagschuim.
Het is wel vervelend dat de omruiltermijn is verstreken.
Wat u ook kunt doen om de kosten van een nieuw matras te vermijden is een dekmatras kopen, zou ik voor traagschuim gaan als ik u was. Er zijn vele te koop op internet en sommige leveren zonder bezorgkosten.
Veel succes.

go
door gon4 - Jun 7, 2012 om 12:08
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo zoekster,

Bedankt voor je reactie. Wij zijn naar een beddenspeciaalzaak gegaan omdat daar deskundig geadviseerd wordt, want hebben daar niet voor doorgeleerd. Je advies om eerst een week proef te liggen en dan pas te beslissen zal ik ter harte nemen. Een topmatras wil ik niet op mijn matras hebben. Ik lig nu al erg hoog en ben bang dat alles van mijn ledikant afschuift.

De omruiltermijn was nog niet verstreken toen wij met de klacht kwamen. Binnen vier dagen na levering is er een melding bij het hoofdkantoor gemaakt, dus dat is binnen de omruiltermijn van 2 weken. Helaas zijn ze na telefonisch contact van zowel ons als op aandringen van de winkel, nog steeds niet geweest om de matrassen op te halen. We blijven wachten............

ridder_1
door ridder_1 - Jun 7, 2012 om 12:12
376 Antwoorden / 8 Vragen

@carola.83
Na een zeer uitvoerige vraag van TS, kom je met deze reactie. Alsof TS - met nog meer diverse mailtjes en telefoontjes naar BB - niet zelf nog meer fouten kan bedenken. Je reactie geeft geen oplossing op een serieuze vraag.

Gon4,
als je op deze site verder zoekt zie je nog meer negatieve reacties over deze firma. Middelmatige matrassen verkopen tegen een redelijke prijs met vaak een tweede gratis is de doelstelling meer niet en geeft ook aan de kwaliteit die men kan verwachten.

Zou toch doorgaan om (schriftelijk en aangetekend )te blijven klagen bij het hoofdkantoor en het verhaal van verkoper 1 en verkoopster 2 melden die in strijd is met elkaar en u bij verkoper 1 uitvoerig uw wensen heeft verteld en voorgelegd voor aanschaf van de matrassen waarin u vertrouwt op kennis en kunde van de verkoper 1.
Na ontvangst van de matrassen heeft u binnen 2 dagen gemeld dat u de matrassen niet geschikt vond en u beroept zich op de 14 dagen teruggaaf reactie. Let op dit is blijkbaar een algemene regeling en ze adverteren hiermee en is voor iedereen een koopconditie.
Kijk of vraag de alg., voorwaarden op ( moet ieder filiaal u op een verzoek overhandigen ) en kijk wat hierover wordt vermeld. Kijk ook even of de firma BB onder een bep. keurmerk of belangenorganisatie valt en reclameer bij deze organisatie. Het beste en praktische lijkt mij toch ook met verkoper 1 in contact te treden en in samenspraak met zijn chef/filiaalleider een gesprek aan te gaan.

go
door gon4 - Jun 7, 2012 om 12:24
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ridder,

Bedankt voor je tips. Ik heb uiteraard de voorwaarden gezocht op de site, maar kennelijk werken ze met twee sets voorwaarden??!!

De winkelmedewerkers hebben ons echt vriendelijk geholpen en betreuren de hele zaak. We zijn op hun verzoek nog een keer langs gekomen om nogmaals alle matrassen te proberen, ondanks het feit dat wij inmiddels geen vertrouwen meer hebben in BeterBed, maar toch met OPEN MIND!!!, en de verkoopster heeft voor ons een paar matrassen op de grond gelegd opdat wij die konden proberen. Helaas zat er geen voor ons geschikt matras bij. De verkoopster gaf uit zichzelf toe dat zij even daarvoor met een andere collega alle matrassen in de winkel op de grond had uitgeprobeerd en er inderdaad geen zachter matras tussen zat. Ze betreurde het hele voorval en zei contact te zullen opnemen met het hoofdkantoor om te zien of wij ons geld terug konden krijgen en het laten ophalen van de matrassen. Het gaat om een bedrag van € 879,-, geen goedkope matrassen dus.

Wij maar wachten en wachten, maar wij horen maar niets. We hebben in de laatste week van mei jl. zelf maar contact gezocht met BeterBed, afdeling Annuleren, met de vraag wanneer ze de matrassen nou kwamen ophalen. Ze bleken van niets te weten en na het hele verhaal aan deze onvriendelijke medewerkster uitgelegd te hebben kregen wij te horen dat er niets met de matrassen aan de hand is en wij naar ons geld konden fluiten, én dat wij hooguit voor €600,- aan tegoedbonnen konden krijgen omdat ze uitgepakt waren geweest, terwijl op de site onder ieder produkt de zichtgarantie staat die het volgende stelt:
"
Voor alle producten geldt dat u het recht hebt de koop na ontvangst van de artikelen kosteloos te ontbinden. U ontvangt dan het reeds betaalde aankoopbedrag terug. Bij ieder product is aangegeven of het gemonteerd wordt bij levering. Is dit het geval? Dan kunt u gebruikmaken van de zichtgarantie tot het moment dat het artikel uit de verpakking gehaald en gemonteerd wordt. Na de montage vervalt uw zichtgarantie.

Voor ALLE overige producten (daar vallen de matrassen dus ook onder) geldt dat u het recht hebt om de koop binnen veertien werkdagen na ontvangst van de artikelen KOSTELOOS TE ONTBINDEN. Enige uitzondering hierop zijn de Outlet artikelen. In de algemene voorwaarden leest u de volledige voorwaarden." Deze voorwaarden gelden alleen als de produkten ongeschadigd zijn, je kan aantonen dat ze bij BeterBed zijn gekocht en je de produkten gebruikt hebt volgens de instructies. Wij voldoen daarmee aan deze voorwaarden.

Deze ruimhartige, extra service biedt BeterBed bovenop de CBW-voorwaarden, volgens hun eigen zeggen omdat de tevredenheid van de klant voorop staat.

Kennelijk kennen de medewerkers van BeterBed hun eigen voorwaarden niet, want toen ik de medewerkster van de afdeling Annuleren hiermee confronteerde, wist ze geen antwoord te geven en zou ze het intern bespreken. Ik zou hierover teruggebeld worden. Dit hebben ze gisteren, 5 juni 2012 gedaan en ze antwoordde: "deze voorwaarden gelden alleen voor mensen die via hun webwinkel produkten hebben gekocht." Wat een flauwekul, waar staat dat??? Waarom zou dat niet voor iedereen gelden. Toen zei ze ook nog eens dat ik wist waar ik aan begon en met de voorwaarden akkoord was gegaan bij het aangaan van de koop. Wij verteldden haar daarop dat wij toen geen voorwaarden hebben gezien en ze ook niet achter op welke bon dan ook gedrukt stonden die wij meekregen (zie begin van mijn verhaal). Hier reageerde ze maar niet op.

Voor de voorwaarden moet je kennelijk op de site zijn, uitzoeken voor wie ze precies gelden en deze uit je hoofd leren alvorens je naar de winkel gaat. Wij voelen ons echt geschoffeerd en hebben geen goed woord over voor de manier waarop je door BeterBed wordt behandeld als je een klacht hebt. En die klacht hebben wij zeker. Wij zijn tijdens de koop door de verkoper van slecht advies voorzien ondanks het feit dat wij hem uitvoerig informeerde over ons gewicht, onze BEDBODEM én onze wens, én hij heeft ons niet op de voorwaarden gewezen. Of dit moedwillig is gedaan of door onkunde van deze verkoper laat ik hier in het midden, maar naar onze mening staan wij in ons recht.

We willen gewoon ons geld terug en verlost worden van de matrassen die nog steeds ingepakt bij ons in de logeerkamer op de grond liggen te wachten tot ze worden opgehaald. We willen ook geen tegoedbonnen, wat moet ik met € 600 aan tegoedbonnen van BeterBed, terwijl wij totaal geen vertrouwen meer in BeterBed hebben. Ik heb ook al voldoende kasten, nachtkastjes, dekbedovertrekken en dekbedden.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2012 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Je reactie geeft geen oplossing op een serieuze vraag.......

Dat klopt, geen oplossing. Maar als koper heb je ook je eigen verantwoordelijkheid, zie mijn opmerkingen fout 2 en 3.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2012 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens heb je kans dat ook BB doet aan damage control op het web en er een passende oplossing wordt geboden.

zoekster
door zoekster - Jun 7, 2012 om 12:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@gon4 Voor online aankopen gelden inderdaad andere voorwaarden dan in de winkel kopen. Online heb je altijd 7 dagen op zicht en inmiddels is dat verruimd bij CBW aangesloten winkels naar 14 dagen op zicht. Dat komt omdat dat koop op afstand is.
In een winkel geldt wettelijk koop is koop. Omruilen is een gunst die de verkoper aan de klant doet. Geen recht. Maar als het in de voorwaarden staat wordt het wel een recht.
Ik zeg dit niet om u dwars te zitten, maar om u op het consumentenrecht te wijzen, dan weet u waar u wettelijk recht op heeft. Veel mensen kennen deze voorwaarden helaas niet.

go
door gon4 - Jun 7, 2012 om 13:23
4 Antwoorden / 3 Vragen

@zoekster

Bedankt voor je reactie.

Om de reden die jij aangeeft, meen ik dus in mijn recht te staan. Wij hebben eerst op de site van BB de keus aan matrassen bekeken en zagen daar de voorwaarden van zichtgarantie onder alle produkten staan. Die voorwaarden gelden voor alle produkten staat er nog expliciet bij. Er staat niet bij dat ze alleen voor internetaankopen gelden. Onder die voorwaarden zijn wij gaan proefliggen in de winkel en hebben daar de aanschaf ook gedaan. Niet echt duidelijk voor klanten dus.

go
door gon4 - Jun 7, 2012 om 17:03
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hoera, hoera, zojuist gebeld door Beter Bed en alles is tot onze volle tevredenheid opgelost!! Fijn gesprek gehad met een mevrouw van de afdeling Klantenservice die veel begrip toonde voor onze klachten. Echt top!!!

tdehond
door tdehond - Jun 7, 2012 om 17:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor de melding dat probleem naar uw tevredenheid opgelost is.

=gon4 schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:03: Hoera, hoera, zojuist gebeld door Beter Bed en alles is tot onze volle tevredenheid opgelost!! Fijn gesprek gehad met een mevrouw van de afdeling Klantenservice die veel begrip toonde voor onze klachten. Echt top!!!

nl
door nlseb - Aug 7, 2012 om 18:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 7 jun 2012, 11:53]

Ik heb zelf ook een bed gekocht bij Beter Bed de pocket gold deluxe, die is me bijnader inzien juist wat te zacht. Dus misschien was dat meer iets voor u geweest? Ik zie dat uw bed een topping heeft van latex, latex kan vrij stug zijn. De mijne heeft een topping van traagschuim.
Het is wel vervelend dat de omruiltermijn is verstreken.
Wat u ook kunt doen om de kosten van een nieuw matras te vermijden is een dekmatras kopen, zou ik voor traagschuim gaan als ik u was. Er zijn vele te koop op internet en sommige leveren zonder bezorgkosten.
Veel succes.

Even off topic. U geeft aan dat u die Pocket Gold Deluxe gekocht heb en die te zacht bleek te wezen. Zou ik mogen vragen wat uw postuur, uw gewicht en uw bodem is waar het matras op ligt? Want ik sta op het punt dit matras te kopen omdat ik hem lekker (zacht) vind liggen, maar ben bang dat hij misschien toch te zacht uit gaat vallen.

Mvg.

di
door dianavanderpot - Feb 17, 2013 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

In 2011 heb ik bij Beter bed op de vestiging Naaldwijk mijn bed aangeschaft.

Van dit bed heb ik tot medio oktober 2012 veel plezier gehad tot het bed steeds verder begon te verzakken. Het werd zelf zo erg, dat er een kuil in het midden van het bed ontstond.

Ik ben terug gegaan naar de vestiging om dit probleem aan te melden. Wij zijn namelijk van mening dat dit niet binnen een jaar mag ontstaan. De vestiging Naaldwijk heeft vervolgens een storing aangemeld. Op 17 januari 2013 is er een monteur langs geweest die onder beide lattenbodems nieuwe dragers heeft gemonteerd.

De monteur heeft ook nog gekeken naar de staat van de matrassen. Hij heeft beide matrassen afgekeurd en een SOF aangemeld (vervanging aanvraag).

Ik ben dezelfde week naar de winkel gegaan om nieuwe matrassen uit te zoeken. Helaas waren de matrassen die ik had niet meer leverbaar, waardoor we genoodzaakt waren een nieuwe keuze te moeten maken.

Sinds dat het bed is gaan verzakken heb ik ook steeds meer last van rugpijn. Dit is zelfs zo erg dat ik hiervoor al meerdere malen fysiotherapie gehad heb en er nog niet van af ben. Ik ben van mening dat de defecte/afgekeurde matrassen debet hieraan zijn.

Omdat ik nog niets vernomen had van de vestiging Naaldwijk en/of het hoofdkantoor van Beter Bed ben ik 30-01-2013 gaan bellen met de klantenservice. Hier kreeg ik te horen dat ze aan het wachten waren tot de vestiging Naaldwijk de melding door zouden sturen. Dit was naar ons idee allang gebeurt. De persoon van de klantenservice zou contact opnemen met de vestiging Naaldwijk om een en ander versneld in werking te zetten.

Nu werd ik in de middag van 30-01-2013 gebeld door een medewerker van de vestiging Naaldwijk met de mededeling dat de matrassen besteld zijn en over circa 2 a 3 weken afgeleverd kunnen worden. Daarnaast melde deze persoon dat het voorgestelde coulance regeling afgekeurd is. Ik moet zeggen dat ik de service afhandeling van Beter Bed in de klachten afhandeling ver beneden pijl vind. Je moet als klant telkens zelf achter alles aan en van service is geen sprake.

Nu heb ik op Internet gekeken naar de leveringsstatus van de vervangende matrassen. Deze staat tot onze schrik op 5 maart 2013. Dit betekent dat we totaal bijna 2 maanden moeten wachten. Gezien de rugpijn van mijn vriendin ook erger wordt en ze hier nu ook weer bij de fysiotherapie loopt. Lijkt mij dit erg lang.

Ik hoop dat we een passende oplossing kunnen vinden om de onvrede en overlast die ontstaan is weg te nemen.

Gewenste oplossing

Een zo spoedige mogelijke levering. Ik ben niet iemand die meteen roept dat ik hiervoor een schadeloosstelling wil hebben. Maar een coulance in de vorm van een tegoedbon lijkt mij niet meer dan normaal. In de vestiging Naaldwijk stelde ze voor om boven het verschil van € 30,- te verhogen met € 50,- om tot een totaal te komen van € 80,-. Dit lijkt een passende oplossing.

Op 7 Februari hebben we bovenstaande klacht gemeld op klacht.nl met als titel Klacht Beter Bed: Slechte service bij defect aan bed bij vervangen matrassen. Met de Klantenservice was afgesproken dat ze tegemoet zouden komen aan de gewenste oplossing die we aangedragen hadden. We zouden een tegemoetkoming krijgen van 80 euro. Afgelopen vrijdag 15 Februari zijn de matrassen geleverd. Helaas zonder de waardebon die ons toegezegd is vanuit de klantenservice. We hebben meteen gebeld met de klantenservice. Daar kregen we te horen dat de persoon waar de afspraak mee gemaakt was niet aanwezig was en er niets over in het systeem stond. Dit verbaasd mij enorm. Als er afspraken gemaakt worden met klanten, dan behoren deze toch ook in het systeem gezet te worden. en nog belangrijker, als er afspraken gemaakt worden, dan kom je deze toch ook na.

co
door cootje_1 - Nov 6, 2013 om 15:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gon4 schreef op donderdag 7 jun 2012, 11:16]Eind april (2012) ben ik samen met mijn man bij BeterBed in Zaandam een nieuw pocketverenmatras gaan uitzoeken nadat wij op de site van de Consumentenbond hadden geraadpleegd. Wij hebben in de winkel de verkoper verteld wat ons gewicht is (resp. 50kg en 75 kg), welke bedbodem wij hebben (een Auping spiraalbodem) en wat onze wensen zijn. Wij wilden beide graag een soepel matras. Dit hebben wij nadrukkelijk en herhaalde malen aan de verkoper duidelijk gemaakt. De verkoper liet ons een paar matrassen voelen en na onze lighouding bekeken te hebben adviseerde hij ons de Pocket Gold Superieur. Voor mij de standaard en voor mijn man de firm. BeterBed verkoopt geen soepele matrassen, maar de standaard matrassen zijn ook geschikt voor mensen tot 100kg en de firm voor mensen tot 120kg, dus ook prima voor u zei de verkoper tegen mij. Geen goedkoop matras, maar hij lag redelijk en de verkoper is de expert, dus gingen wij akkoord. Tijdens de afhandeling van de koop informeerde de verkoper over de mogelijkheid om de matrassen om te ruilen binnen 2 weken mochten ze niet bevallen. Wij hebben géén voorwaarden ontvangen en zijn ook niet op de voorwaarden gewezen!!!!!

Op 6 mei jl. werden de matrassen bezorgd. Toen wij die avond in bed gingen liggen schrokken wij vreselijk. Zijn de verkeerde matrassen soms geleverd? We vergeleken de afleverbon met de aankoopbon, maar nee, de nummers en het type waren gelijk. Hoe kan het dan dat de matrassen als een plank lagen. We hebben een beroerde nacht gehad en werden 's morgens wakker met tintelende armen en benen. Misschien moesten we de matrassen "inliggen", zo dachten wij en probeerde het die avond weer, maar midden in de nacht hebben we, bijna huilend van de vermoeidheid, onze oude matrassen weer gepakt en de matrassen van BeterBed weer in het verpakkingsmateriaal verpakt. Mijn man is de volgende dag direct naar de winkel teruggegaan. De verkoper was met vakantie, maar een collega van hem stond mijn man vriendelijk te woord. Hij vertelde haar dat de matrassen hier redelijk lagen, maar thuis veel te hard lagen. Hij vertelde de verkoopster hoe de koop met haar collega tot stand was gekomen en hoe wij hem hadden geïnformeerd. Oh, zei de verkoopster, maar hij had u de matrassen moeten laten proberen op de grond in de winkel. Een Auping spiraalbodem is erg stug en daar zijn onze matrassen niet voor geschikt. Alleen maar voor lattenbodems en boxspringbodems. U begrijpt wel dat wij ons zeer slecht geadviseerd (lees: bekocht) voelen. Er blijkt geen alternatief matras voor ons bij Beter Bed te koop te zijn en nu willen wij ons geld terug. Ondanks vele verzoeken en telefoontjes met het hoofdkantoor, worden wij maar niet teruggebeld met een oplossing. Als we ze aan de lijn krijgen, dan krijgen we te horen: Pech gehad!

Wie heeft ook zo'n ervaring met Beter Bed gehad en hoe is deze klacht afgehandeld?

co
door cootje_1 - Nov 6, 2013 om 15:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gon4 schreef op donderdag 7 jun 2012, 11:16]Eind april (2012) ben ik samen met mijn man bij BeterBed in Zaandam een nieuw pocketverenmatras gaan uitzoeken nadat wij op de site van de Consumentenbond hadden geraadpleegd. Wij hebben in de winkel de verkoper verteld wat ons gewicht is (resp. 50kg en 75 kg), welke bedbodem wij hebben (een Auping spiraalbodem) en wat onze wensen zijn. Wij wilden beide graag een soepel matras. Dit hebben wij nadrukkelijk en herhaalde malen aan de verkoper duidelijk gemaakt. De verkoper liet ons een paar matrassen voelen en na onze lighouding bekeken te hebben adviseerde hij ons de Pocket Gold Superieur. Voor mij de standaard en voor mijn man de firm. BeterBed verkoopt geen soepele matrassen, maar de standaard matrassen zijn ook geschikt voor mensen tot 100kg en de firm voor mensen tot 120kg, dus ook prima voor u zei de verkoper tegen mij. Geen goedkoop matras, maar hij lag redelijk en de verkoper is de expert, dus gingen wij akkoord. Tijdens de afhandeling van de koop informeerde de verkoper over de mogelijkheid om de matrassen om te ruilen binnen 2 weken mochten ze niet bevallen. Wij hebben géén voorwaarden ontvangen en zijn ook niet op de voorwaarden gewezen!!!!!

Op 6 mei jl. werden de matrassen bezorgd. Toen wij die avond in bed gingen liggen schrokken wij vreselijk. Zijn de verkeerde matrassen soms geleverd? We vergeleken de afleverbon met de aankoopbon, maar nee, de nummers en het type waren gelijk. Hoe kan het dan dat de matrassen als een plank lagen. We hebben een beroerde nacht gehad en werden 's morgens wakker met tintelende armen en benen. Misschien moesten we de matrassen "inliggen", zo dachten wij en probeerde het die avond weer, maar midden in de nacht hebben we, bijna huilend van de vermoeidheid, onze oude matrassen weer gepakt en de matrassen van BeterBed weer in het verpakkingsmateriaal verpakt. Mijn man is de volgende dag direct naar de winkel teruggegaan. De verkoper was met vakantie, maar een collega van hem stond mijn man vriendelijk te woord. Hij vertelde haar dat de matrassen hier redelijk lagen, maar thuis veel te hard lagen. Hij vertelde de verkoopster hoe de koop met haar collega tot stand was gekomen en hoe wij hem hadden geïnformeerd. Oh, zei de verkoopster, maar hij had u de matrassen moeten laten proberen op de grond in de winkel. Een Auping spiraalbodem is erg stug en daar zijn onze matrassen niet voor geschikt. Alleen maar voor lattenbodems en boxspringbodems. U begrijpt wel dat wij ons zeer slecht geadviseerd (lees: bekocht) voelen. Er blijkt geen alternatief matras voor ons bij Beter Bed te koop te zijn en nu willen wij ons geld terug. Ondanks vele verzoeken en telefoontjes met het hoofdkantoor, worden wij maar niet teruggebeld met een oplossing. Als we ze aan de lijn krijgen, dan krijgen we te horen: Pech gehad!

Wie heeft ook zo'n ervaring met Beter Bed gehad en hoe is deze klacht afgehandeld?

Ik las net je bericht over Beter Bed pas.
Wij zelf hebben ook een negatieve ervaring met Beter Bed. Vandaag namelijk met hun gebeld n.a.v. Dat ik bijna mijn bed was uit gevallen vanwege een scheef bed en mijn rugklachten.
Zoals uitgelegd bij de aankoop regelmatig draaien van de matrassen is beter en zorgt voor een lange gebruiksperiode.
Nadat ik vannacht bijna mijn bed was uitgevallen ging ik mijn matras controleren. Deze bleek dus bijna uit elkaar te liggen. Door het tijk wordt alles bij elkaar gehouden. Ik gebeld en er zou eerst een servicemannetje langs komen als de klacht gegrond was hoefde ik de €40,00 niet te betalen. Morgen zou ik een mail ontvangen van wat was besproken. Ik ging nog even het matras van mijn man bekijken en deze had dezelfde problemen maar puilde gelukkig nog niet helemaal uit. Weer terug gebeld dat ook het andere matras kapot was. Krijg ik de vraag waarom ik niet eerder belden en oja de afspraak staat op 6 december dat is een maand later. Geprobeerd om eerder een afspraak te hebben maar alles zat vol. Mijn argumentatie dat er op deze matrassen niet meer geslapen kon worden is niet om een afspraak eerder te krijgen. Uit nood heb ik een mail van foto's toegezonden hopelijk doet dit iets. Maar wat een bagger service van Beter Bed dan koop je eindelijk na jaren nieuwe matrassen krijg je deze bende. Mijn andere matras was vele malen goedkoper en hebben wij zeker 15 jaar op geslapen, wij deden het weg omdat ik aparte matrassen wilden hebben zodat ik niet meer naar het midden rolden vanwege gewichtsverschil. Net 2 1/2 jaar oud en dan nu al kapot. Nooit meer Beter Bed dat heb ik wel geleerd. Ik hoop dat het met jou goed is afgelopen.