ka
door kat7muis Oct 5, 2015 om 11:59
Vakantie & reizen

Oostappen vakantiepark prinsenmeer

wij hebben per abuis een reservering met daarna direct een annulering gemaakt bij Oostappen Prinsenmeer, vakantiepark in Asten-Lommel.
Direct na de reservering heb ik gebeld met de servicelijn en gevraagd of er ook rookvrije huisjes op het park zijn.
Nee, werd me gezegd, na verblijf van de gasten worden de huisjes schoongemaakt en dat moet voldoende zijn.

Ik heb vervolgens uitgelegd dat mijn man astma patiënt is met daarbij herstellende van een longontsteking.
Er van uitgaande dat dit voldoende was om te annuleren krijgen we een dag later een mail met daarin de mededeling dat we €209,53 mogen overmaken.

Daarop heb ik gebeld met de boekingscentrale, verwezen naar mijn mail, ook dat ik per omgaande heb gereageerd op de voorlopige bevestigingsmail, die ik weer teruggestuurd kreeg, dat ik het geen pas vind geven een dusdanig absurd hoog bedrag moet betalen voor het niet kunnen verzorgen van een rookvrij huisje.

Ik heb gezegd dat het bij deze alsnog geannuleerd is.
Dat ik er van uitga dat het op misverstand berust.

Er staat nergens op hun site dat er in de huisjes gerookt mag worden of te wel de informatie op de site is niet volledig.
Had ik dit op de site gelezen dan had ik er simpelweg niet over gepiekerd om te boeken.
Dit heb ik ook aangegeven in het telefoongesprek.

Kunnen zij mij dwingen te betalen voor iets waar ik niets mee kan? Moet ik dit tot een rechtszaak laten komen?

4030 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2015 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kat7muis,

Tja, de fout ligt toch echt bij jou.
.....wij hebben per abuis een reservering met daarna direct een annulering gemaakt .....
Oftewel: je hebt een reservering gemaakt.
Als je die dus - om welke reden dan ook - wilt annuleren, dan zijn daar kosten aan verbonden.

.....Direct na de reservering heb ik gebeld met de servicelijn en gevraagd of er ook rookvrije huisjes op het park zijn. .....
Dat had je dus eerst moeten doen en niet nádat je een boeking gedaan had.

.....Kunnen zij mij dwingen te betalen voor iets waar ik niets mee kan?.....
Ja. Je hebt een boeking gedaan.

..... Moet ik dit tot een rechtszaak laten komen?....
Je moet natuurlijk niets en doe je het toch dan is dit een verloren zaak.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2015 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site:

Zijn er rook- en huisdiervrije accommodaties?

Op al onze parken is het toegestaan om in elke type accommodatie huisdieren mee te nemen en mag er gerookt worden. Hierdoor kunnen wij geen rook- en huisdiervrije accommodaties garanderen.
(Bron)

ka
door kat7muis - Oct 9, 2015 om 00:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit probleem te schikken?
Het is toch absurd dat na een klik een reservering gedaan schijnt te zijn.
Binnen 5 min, na de vraag is er ""GEROOKT"" in de overnachtings plek?
Dan van onze zijde direct verteld wordt waarom
(Astma en recente long ontstekingen) we niet kunnen komen overnachten.

Er een rekening komt van meer dan 200 EURO !!!!

Dit lijkt op de "TABAK TERREUR""
Er zijn geen betaal gegevens bij de boeking gegeven.
Is dit probleem te schikken?
Of zit hier een ""ROOKER"" achter?

ho
door hopetobehelping - Oct 9, 2015 om 21:54
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kat7muis,

mocht het tot een rechtszaak komen dan zal door de rechter gekeken worden of de annuleringskosten redelijk zijn. Redelijk in relatie tot de kosten die door de oostappen vakantiepark prinsenmeer gemaakt zijn door uw annulering.
Het bedrag wat u noemt is niet redelijk te noemen als een annulering direct na de boeking plaats vind.
Als u over bewijs van de directe annulering beschikt dan zou ik ze er zeker op aanspreken.
Wellicht dat u daarmee tot een voor u aanvaardbaar compromis met ze kunt komen. U kunt altijd nog aangeven (als u over bewijs beschikt dat u direct na uw boeking heeft geannuleerd) dat het bedrag dat ze vragen in relatie staat tot de kosten die uw annulering met zich heeft meegebracht en dat u derhalve een rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet (wellicht trekt dat ze over de streep om een normaal compromis met u te bereiken).
'Tabak Terreur' of roken heeft hier verder niets mee te maken. U annuleert direct nadat u geboekt heeft en dan is een bedrag wat u noemt niet normaal als annuleringskosten.

door 1953 - Oct 10, 2015 om 10:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tja...is de wet koop op afstand wel van toepassing dunkt mij? In mijn visie wel!

Het is niet onredelijk en/of onbillijkheid dat u uw reservatieboeking tijdig heeft herroepen en annuleren van de reservatieboeking schriftelijk per e-mail heeft gedaan.

Misleiding lijkt mij niet van toepassing, anders had moeten staan in de algemene voorwaarden dat in het huisje niet gerookt mag worden.

Van dwaling kunt m.i. wel van spreken. Ook het (schoonmaak) moet in een 'rookvrije omgeving' werken en als in het huisje wordt of werd gerookt, dan is geen sprake meer van een 'rookvrije omgeving'.

In het vervolg eerst de algemene voorwaarden vooraf lezen, desnoods schriftelijk vragen stellen aan het park, dan voorkomt u dat u in uw opwelling een nodeloze 'reservatieboeking' doet; bezint eer gij er aan begint!

door 1953 - Oct 10, 2015 om 10:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tja...is de wet koop op afstand wel van toepassing dunkt mij? In mijn visie wel!

Het is niet onredelijk en/of onbillijkheid dat u uw reservatieboeking tijdig heeft herroepen en annuleren van de reservatieboeking schriftelijk per e-mail heeft gedaan.

Misleiding lijkt mij niet van toepassing, anders had moeten staan in de algemene voorwaarden dat in het huisje niet gerookt mag worden.

Van dwaling kunt m.i. wel van spreken. Ook het (schoonmaak)personeel moet in een 'rookvrije omgeving' kunnen werken en als in het huisje wordt of werd gerookt, dan is geen sprake meer van een 'rookvrije omgeving'.

In het vervolg eerst de algemene voorwaarden vooraf lezen, desnoods schriftelijk vragen stellen aan het park, dan voorkomt u dat u in uw opwelling een nodeloze 'reservatieboeking' doet; bezint eer gij er aan begint!

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2015 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U boekt een huisje waarbij u pas nadien gaat kijken of een voorwaarde die voor u belangrijk is van toepassing is. Dat is niet het geval, dus u annuleert.

De wet "koop op afstand" is hiervoor niet van toepassing, dus u moet gewoon annuleringskosten betalen.

Dit heeft niets met tabaksreus te maken, maar is te wijten aan uw eigen onzorgvuldigheid.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2015 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tabaksreus = tabakterreur :-(

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2015 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:08]Tja...is de wet koop op afstand wel van toepassing dunkt mij? In mijn visie wel!

Maar jouw visie in deze is fout!

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2015 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=kat7muis schreef op vrijdag 9 okt 2015, 00:48]Is dit probleem te schikken?
Blijkbaar willen ze daar niet aan meewerken en houden ze je aan je reservering.

[quote] Het is toch absurd dat na een klik een reservering gedaan schijnt te zijn.
Hoezo? Je doet een boeking en bevestigt die. Dat doe je toch echt zelf.
En nogmaals: je had je dus eerst moeten oriënteren betreffende het al dan niet rookvrij zijn.

[quote]Er een rekening komt van meer dan 200 EURO !!!!
Tja, lees eens wat er staat in de Voorwaarden over annuleringskosten.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2015 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 9 okt 2015, 21:54]Beste kat7muis,

mocht het tot een rechtszaak komen dan zal door de rechter gekeken worden of de annuleringskosten redelijk zijn. Redelijk in relatie tot de kosten die door de oostappen vakantiepark prinsenmeer gemaakt zijn door uw annulering.
Het bedrag wat u noemt is niet redelijk te noemen als een annulering direct na de boeking plaats vind.
Als u over bewijs van de directe annulering beschikt dan zou ik ze er zeker op aanspreken.
Wellicht dat u daarmee tot een voor u aanvaardbaar compromis met ze kunt komen. U kunt altijd nog aangeven (als u over bewijs beschikt dat u direct na uw boeking heeft geannuleerd) dat het bedrag dat ze vragen in relatie staat tot de kosten die uw annulering met zich heeft meegebracht en dat u derhalve een rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet (wellicht trekt dat ze over de streep om een normaal compromis met u te bereiken).
'Tabak Terreur' of roken heeft hier verder niets mee te maken. U annuleert direct nadat u geboekt heeft en dan is een bedrag wat u noemt niet normaal als annuleringskosten.

Dat ligt er maar aan voor welke periode er geboekt is en hoeveel tijd er nog rest tot die periode.
En dát weten we niet.

Uit de boekingsvoorwaarden:

Indien u onverhoopt uw vakantie moet annuleren en u bent niet
aangesloten bij ons annuleringsfonds of de reden valt niet onder het
annuleringsfonds dan bent u verplicht om aan de ondernemer een
gefixeerde schadevergoeding te betalen. Deze bedraagt:

Bij annulering tot 3 maanden voor ingangsdatum,
15% van de overeengekomen prijs;

Bij annulering tot 2 maanden voor ingangsdatum,
50% van de overeengekomen prijs;

bij annulering tot 1 maand voor ingangsdatum,
75% van de overeengekomen prijs;

Bij annulering vanaf 1 maand voor ingangsdatum,
90% van de overeengekomen prijs;

Bij annulering op dag van aankomst of no show,
100% van de overeengekomen prijs

Het bedrag zou dus zomaar kunnen kloppen.

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Oct 11, 2015 om 16:12
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 15:13]
Dat ligt er maar aan voor welke periode er geboekt is en hoeveel tijd er nog rest tot die periode.
En dát weten we niet.

Beste kat7muis,

het is iedereen inderdaad niet bekend voor welke periode er geboekt is en wat de tijd is tot de periode van de boeking.
Dat is verder ook helemaal niet interessant. U geeft aan dat u geboekt heeft en daarna direct geannuleerd. Het spreekt voor zich dat daar kosten aan kunnen zitten. Maar als de kosten die in rekening worden gebracht op geen enkele manier in verhouding staan tot de 'kosten of schade' voor de betreffende ondernemer dan klopt het niet. De annuleringskosten dienen in verhouding staan tot de geleden schade en dat is met het bedrag dat u noemt naar mijn idee niet het geval, klik bijvoorbeeld hier.
Als u over bewijs beschikt dat u direct geannuleerd heeft dan zou ik vakantiepark prinsenmeer daar op wijzen (zie ook mijn eerdere reactie) en aangeven dat u bereid bent de gemaakte kosten (schade) te vergoeden maar niet meer dan dat.
Google met de woorde: annuleringskosten rechtspraak, levert u nog meer resultaten.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2015 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt een uitbouw aan een woning en een dakkapel toch niet vergelijken met een huisje dat je boekt.

Appels met peren dus.

ro
door ron530 - Oct 11, 2015 om 17:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Maar toch u doet een boeking bij Oostappen zonder na te denken of de accommodatie wel geschikt is, dat is bijna hetzelfde als een auto kopen zonder de auto gezien te hebben. Nu blijkt dat u niet de moeite hebt genomen om maar even te kijken of de accomodatie geschikt voor uw beiden is dan ga ik er voor het gemak ook maar van uit dat u de voorwaarden die aan het boeken verbonden zijn ook niet hebt gelezen. U wilt uw stommiteit op het bordje van Oostappen neerleggen en zij houden u terecht aan de voorwaarden waarmee u bij het boeken akkoord bent gegaan. m.a.w. onder de annuleringskosten gaat u niet uitkomen.

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2015 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hopetobehelping,

.....het is iedereen inderdaad niet bekend voor welke periode er geboekt is en wat de tijd is tot de periode van de boeking.
Dat is verder ook helemaal niet interessant. U geeft aan dat u geboekt heeft en daarna direct geannuleerd. Het spreekt voor zich dat daar kosten aan kunnen zitten. Maar als de kosten die in rekening worden gebracht op geen enkele manier in verhouding staan tot de 'kosten of schade' voor de betreffende ondernemer dan klopt het niet. De annuleringskosten dienen in verhouding staan tot de geleden schade en dat is met het bedrag dat u noemt naar mijn idee niet het geval
.....

Met vr.gr.

Je geeft meestal prima antwoorden, maar in dit geval ben ik het toch echt met je oneens.
TS maakt een boeking en heeft dus een contract.
Als TS daar weer vanaf wil, treden de eerder aangegeven annuleringsvoorwaarden in werking. Moment van afmelden is in deze NIET relevant, wél de periode die er nog resteert tot de datum van de boeking.

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2015 om 19:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 11 okt 2015, 17:10]Maar toch u doet een boeking bij Oostappen zonder na te denken of de accommodatie wel geschikt is, dat is bijna hetzelfde als een auto kopen zonder de auto gezien te hebben. Nu blijkt dat u niet de moeite hebt genomen om maar even te kijken of de accomodatie geschikt voor uw beiden is dan ga ik er voor het gemak ook maar van uit dat u de voorwaarden die aan het boeken verbonden zijn ook niet hebt gelezen. U wilt uw stommiteit op het bordje van Oostappen neerleggen en zij houden u terecht aan de voorwaarden waarmee u bij het boeken akkoord bent gegaan. m.a.w. onder de annuleringskosten gaat u niet uitkomen.

Helemaal mee eens. ;-)

Met vr.gr.