il
door ilona 64 Jan 15, 2015 om 11:09
Auto & vervoer

Opgelicht

Ik heb wel een artikel voor jullie om te plaatsen denk ik.

Ik ben Ilona de Gelder,  woon al 28 jaar in veenendaal. Ik rijd al 20 jaar scootmobiel en heb een rolstoel van de gemeente.  Erg fijn,  maar dit jaar kreeg ik van allerlei fondsen me grootste droom!  Mee had de fondsen aangeschreven en ik kreeg een totaal van 7250 euro.  Ik mocht van me bewindslieden zelf 750 bij leggen.  Wat was ik blij,  eindelijk na jaren knokken kon ik een jdm invalide wagen aanschaffen.  Had liever 4000 meer gehad want dat kosten ze nieuw,  maja ik werd op me 50tigste  eindelijk weer onafhankelijk!  Ik ging naar Spijkenisse, omdat het heel moeilijk was voor dat bedrag eentje te vinden!  Op 28 november was het zover hun hadden hem nagekeken en het werd gebracht.  Ik was de koningin te rijk,  geen bruggen meer voor treinen, geen taxi meer.  Heerlijk erop uit droog en warm,  helaas overleed diezelfde avond me zus!  Ik was erg aangeslagen, en vroeg me zoon die zaterdag dan ook stukje te gaan rijden, testen.  Parkeerplaats af stukje op de weg,  en toen viel het uit. Kregen het niet meer aan de praat,  me zoon het terug geduwd naarde parkeerplaats.  Garage gebeld hèt werd opgehaald,  startmotor kapot.  Oké garantie kan gebeuren maar ik kreeg het pas 3 weken later terug.  Afgelopen maanden was het zover,  ze hadden het helemaal na gekeken want ook de remmen en meer dingetjes waren niet goed.  Woensdag ik weer de weg op,  maar ik voelde me niet erg prettig erin,  hij reed niet goed vond ik. Ik moest boodschappen doen voor de kerst,  maar dacht zet hem toch voor de deur en vraag een goede vriend mee te gaan met zijn auto.  Op 2de kerst al me kinderen kleinkinderen en aanhang op visite! Ik zeg tegen me zoon,  kom even de jdm starten en stukje rijden.  Ik vetrouw hem nog niet maar zal wel spoken zien, dus we gaan het starten. Gestart maar het wilde niet goed in de versnelling.  Me zoon zegt,  je stuur zit ook erg los,  ik maak nog een grapje over dat je het eruit kan halen antidiefstal ding.  Eindelijk in de achteruit en wat denk je,  stuur afgebroken of los geraakt van de wielen!  Ik stortte totaal in,  want heb vanaf de koopdag 4-11-2014 1 rondje in gereden!  Ik zei tegen de kinderen,  wat als het was gebeurt op de weg.  Wielen blijven recht staan, ik had 2 keuzes 1 vol op de rem of de bocht uit vliegen. Beide gevallen zou ik dus zwaar de klos zijn geweest.

Weer garage aan de telefoon zaterdag,  sja voor hun te duur om op te halen.  Maandag bellen ze me terug,  want ze gaan proberen het in Veenendaal te laten maken. Maar eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee,  maar de kans dat ik me geld terug krijg zal wel klein zijn.  Het vertrouwen in de goedheid van mensen is totaal weg.  Vooral in garages geloof ik niet meer.  Daar gaat me droom me grootste wens om zelfstandig te worden. Moet ik nu weer in de taxi gedeelde taxi's,  ellende met bruggen,  naar het ziekenhuis via allerlei omwegen. Dit is toch te bizar voor woorden wat een uiteinde van een jaar! Inmiddels zelf naar de garage geweest, kreeg 2 opties de eerste canta van 2005 en dan kreeg ik 2000 eurotoe.  Moest ik maar lekker in me zak steken zonder medeweten van de fondsen.  Dat is naar mijn mening fraude.  Of eentje van een jaar ouder nemen en 1000 euro bijleggen.  Terwijl ze weten dat ik onder bewind zit.  Help ben radeloos de wagen is alweer ruim2 weken weg.  8000 euro weg dat kan toch niet.  Als ik vraag hoe en wat antwoorden ze gewoon niet, wat kan ik doen

6760 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En bij wat voor prutsbedrijf hebt u dat ding gekocht?

il
door ilona 64 - Jan 15, 2015 om 11:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij hellevoet auto in Spijkenisse. Zit al 22 jaar achter de geraniums en het lijkt erop dat ik tot aan me dood zo moet leven.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij dienen de auto in orde te maken, zodat u er veilig mee de weg op kan, zonder verdere kosten voor u.

Als zij dat niet kunnen, moeten ze de koop ongedaan maken en u uw geld teruggeven zodat u elders een betrouwbaar autootje kunt kopen.

Ga naar het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google, en laat u helpen een brief op te stellen voor dat bedrijf.
Dat is gratis.

il
door ilona 64 - Jan 15, 2015 om 11:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik op hun site kijk, hebben ze veel brommobielen, dus ze moeten ervaring hebben met die dingen.

Treurig dat ze zo'n levensgevaarlijk ding durven te leveren.

U kunt ook nog linksonderaan op contact met Kassa klikken en daar uw verhaal nog eens plaatsen, wellicht helpt dat..

Een tijdje terug was er, volgens mij bij Radar, ook iemand met een net gekochte brommobiel, die een wrak bleek te zijn. Na bemiddeling van Radar wel dat rechtgetrokken.

Dus zet uw verhaal ook op het Radar forum en andere klachtensite's en benader ook Radar zelf. Hebt u Facebook? Nagel ze daar ook aan de schandpaal.

Succes gewenst.

il
door ilona 64 - Jan 15, 2015 om 12:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

De mijne is een invalide wagen dus geen brommobiel. Heeft geen am bewijs nodig en mag op de stoep geparkeerd worden. Bedankt ieder geval voor uw antwoord! Groetjes Ilona!

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Brommobiel is mijn omschrijving. Weet niet hoe die dingen heten, maar pak ze aan.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2015 om 12:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben ook een Bovag schild op hun zaak staan.

Dien daar ook een klacht in.

il
door ilona 64 - Jan 17, 2015 om 12:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hun al geschreven, maar helaas antwoorden vele niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2015 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog maar eens bellen dan.

ku
door kujer - Jan 26, 2015 om 16:35
22 Antwoorden / 2 Vragen

Dit slaat nergens op als je 2e hands invalide wagen koopt diëten het bedrijf
- deugdelijke wagen te leveren
- als er toch mankementen zijn en zeker in uw geval bijna direct na levering deze kosteloos te herstellen

Een afgebroken stuur heeft direct met de verkeersveiligheid te maken en mag en kan nooit voorkomen. Zeker de BOVAG inschakelen dat is de belangen vereniging van garage bedrijven!

Moet niet gekker worden!