door witje27 Jul 17, 2014 om 14:57
Huishouden & energie

Opgelicht door een dierenverzekering, is dit bekend?

Betaal al jaren 120 euro per jaar voor de Dierenknip, een verzekering voor huisdieren, kreeg dan gratis het blad "Hart voor Dieren" erbij. Nu blijkt dat deze verzekering al opgeheven is vanaf 2008?! Heb betaald tot en met januari 2014. Kan ik hier iets mee of ben ik gewoon mijn geld kwijt.

1992 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2014 om 15:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft onverschuldigd betaald. Het is mijn niet helemaal duidelijk aan wie. Heeft u nu een abo op het blad inclusief verzekering, daar lijkt het nl meer op. Kreeg u iedere maand dat blad? Kost overigens 40 euro voor een jaar, dus die 120 euro, dan kan niet.

In ieder geval, het bedrag dat u onverschuldigd heeft betaald, kunt u terugvorderen. Eerst maar eens een sommatie sturen waarin u een berekening maakt van het te veel betaalde en waarbij u binnen 14 dagen een terugbetaling eist.
Verzoek om een schriftelijk antwoord.

tenormin
door tenormin - Jul 17, 2014 om 16:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lees op deze site ook een klacht hierover. Schijnt nu Voordeelknip te heten. Als je in zoekvak De dierenknip Verzekering intikt zijn er twee antwoorden te lezen, een met een verwijzing van tijger1, maar die is (ook) niet meer in de lucht. Maar een tussendoor vraagje: heb je dan dat blad "Hart voor Dieren" dan ook niet gemist sinds 2008?

Cookies
door Cookies - Jul 17, 2014 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dierenknip (voordeelknip, vogelknip enz. enz., 1 pot nat) geeft kortingen op allerlei zaken, dus ook verzekeringen. Denk dat de verzekering dan bij een andere verzekeraar loopt? Vage boel. KLIK

wi
door witje27 - Jul 18, 2014 om 13:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 17 jul 2014, 16:32]Lees op deze site ook een klacht hierover. Schijnt nu Voordeelknip te heten. Als je in zoekvak De dierenknip Verzekering intikt zijn er twee antwoorden te lezen, een met een verwijzing van tijger1, maar die is (ook) niet meer in de lucht. Maar een tussendoor vraagje: heb je dan dat blad "Hart voor Dieren" dan ook niet gemist sinds 2008?

wi
door witje27 - Jul 18, 2014 om 13:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 17 jul 2014, 16:32]Lees op deze site ook een klacht hierover. Schijnt nu Voordeelknip te heten. Als je in zoekvak De dierenknip Verzekering intikt zijn er twee antwoorden te lezen, een met een verwijzing van tijger1, maar die is (ook) niet meer in de lucht. Maar een tussendoor vraagje: heb je dan dat blad "Hart voor Dieren" dan ook niet gemist sinds 2008?

Het blad Hart voor Dieren kreeg ik tot en met maart 2014, is dus niet een belletje gaan rinkelen.

wi
door witje27 - Jul 18, 2014 om 14:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:11]U heeft onverschuldigd betaald. Het is mijn niet helemaal duidelijk aan wie. Heeft u nu een abo op het blad inclusief verzekering, daar lijkt het nl meer op. Kreeg u iedere maand dat blad? Kost overigens 40 euro voor een jaar, dus die 120 euro, dan kan niet.

In ieder geval, het bedrag dat u onverschuldigd heeft betaald, kunt u terugvorderen. Eerst maar eens een sommatie sturen waarin u een berekening maakt van het te veel betaalde en waarbij u binnen 14 dagen een terugbetaling eist.
Verzoek om een schriftelijk antwoord.

Je kon destijds lid worden van de dierenknip en je kreeg dan gratis het blad "Hart voor Dieren" erbij.
Ben in 2005 lid geworden. Ik betaalde aan een adres in Nederland in Enschede, daar zaten ze. Maar het adres is uit de lucht gehaald en niet meer bereikbaar. Hoe en aan wie kan ik dan terugvorderen?

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2014 om 14:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, begrijp ik dat er dan niets gaat rinkelen. Dat word dan spoorzoeken om te achterhalen waar je geld gebleven is.

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2014 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U denkt al jaren te betalen voor een dierenverzekering? Nog nooit iets geclaimd dan? Hebt u wel een dier?

ro
door ron530 - Jul 18, 2014 om 14:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dierenknip kent helemaal geen verzekering voor dieren, de crux is dat u tien euro in een soort spaarpot stopt en het blad hart voor dieren er gratis bij kreeg/krijgt. U betaald nog steeds aan dierenknip of een afsplitsing daarvan dan moet de rekeninghouder ook bekend zijn. Ik ben er geen voorstander van maar storneer de volgende betaling eens, ongetwijfeld komt er dan een herinnering van dierenknip met alle gegevens die u nodig heeft.

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2014 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De dierenknip is blijkbaar opgegaan in allerlei andere rare bedrijven.

Klik hier

Nooit iets geclaimd voor uw dier dan?

wi
door witje27 - Jul 19, 2014 om 21:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 18 jul 2014, 14:39]U denkt al jaren te betalen voor een dierenverzekering? Nog nooit iets geclaimd dan? Hebt u wel een dier?

wi
door witje27 - Jul 19, 2014 om 21:19
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 18 jul 2014, 14:39]Dierenknip kent helemaal geen verzekering voor dieren, de crux is dat u tien euro in een soort spaarpot stopt en het blad hart voor dieren er gratis bij kreeg/krijgt. U betaald nog steeds aan dierenknip of een afsplitsing daarvan dan moet de rekeninghouder ook bekend zijn. Ik ben er geen voorstander van maar storneer de volgende betaling eens, ongetwijfeld komt er dan een herinnering van dierenknip met alle gegevens die u nodig heeft.

De betalingen zijn gestopt in maart 2014. Ga achter het laatste rekeningnummer aan. Ben er intussen achter dat al in 2008 deze verzekering opgeheven is. Was dus in de waan verzekerd te zijn, omdat het blad bleef komen. Was echter in de gelukkige omstandigheid dat mijn dier nooit iets mankeerde.

wi
door witje27 - Jul 19, 2014 om 21:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 18 jul 2014, 14:47]De dierenknip is blijkbaar opgegaan in allerlei andere rare bedrijven.

Klik hier

Nooit iets geclaimd voor uw dier dan?

Natuurlijk heb ik een huisdier en heb in 2007 een rekening ingediend die keurig is afgehandeld.
In 2008 schijnt deze verzekering al uit de lucht gehaald te zijn. Door het blijven verschijnen van het blad "Hart voor Dieren" heb ik geen argwaan gekregen, in april 2014 diende ik echter weer een rekening in en deze werd geretourneerd met adres onbekend.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2014 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar volgens mij was die dierenverzekering "gratis" bij die kaart waar je ook allerlei andere "voordeeltjes"mee zou kunnen hebben.

U kon "voordelig" tanken en zo.

Cookies
door Cookies - Jul 19, 2014 om 23:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oude bekende
De eigenaar van de Oranjepas is geen vreemde voor het programma. In 2000 heeft Radar al een verhaal gemaakt over Hans Rosink. Destijds ging het om waardeloze zorgverzekeringen voor huisdieren, maar in de tussentijd heeft hij niet stilgezeten. In maart 2011 dook Hans Rosink weer op in Radar, dit keer met onterechte afschrijvingen van de rekening van een elfjarig meisje. Sindsdien duikt de naam Oranjepas steeds vaker op bij Radar.

Volledig bericht op Tros Radar KLIK