ev
door evam Dec 4, 2013 om 09:35
Vakantie & reizen

Opgelicht door Traffic Control

In maart 2013 heb ik via vakantieveilingen.nl bij Traffic Control racen in een ferrari op het circuit van Zandvoort gekocht als kado voor mijn vriend. In juli zouden we kunnen racen. Dat werd afgezegd omdat de Ferrari stuk was. Verplaatst naar augustus en weer was de Ferrari stuk. Daarna hebben we het verplaatst naar december wat ik overigens al vreemd vond omdat ze zeiden dat er in december niet gereden werd ivm het weer maar dat er een uitzondering was gemaakt zodat er wel geraced kon worden. We vonden het prima omdat ik er al veel geld voor had betaald en mijn vriend graag in een Ferrari wil racen. We werden vorige week weer gemaild dat de race die pas over 1.5 week is, weer afgezegd is ivm een defect. Hier klopt iets niet voor mijn gevoel en heb het idee dat er alleen geld geind is en vervolgens alles afgezegd wordt. Ik heb contact gehad met Traffic Control en zij ontkennen alles. Ik moest de factuur van Vakantieveilingen opsturen en dan zouden zij het geld terugboeken. Tot op heden is dit nog niet gebeurd en ze hebben nu ook nog hun telefoonnummer uit de lucht gehaald zodat ze niet meer bereikbaar zijn. Ik ben inmiddels ten einde raad en zou graag willen dat meer mensen hiervan op de hoogte worden gesteld zodat niemand nog meer zaken gaat doen met dit bedrijf. Wij zijn namelijk opgelicht door ze, en zoals ik lees op internet vele anderen met mij.

5931 28 Rapporteer

jpm
door jpm - Dec 4, 2013 om 10:26
820 Antwoorden / 28 Vragen

Als u bent opgelicht dan is er slechts één goed advies: Doet u aangifte van deze oplichting. Misschien kunt u anderen die u via Internet kent, die ook door Traffic Control zijn opgelicht, bewegen om ook aangifte te doen. U hebt geen garantie dat u uw geld terugkrijgt, dat is meestal al opgegaan aan zaken van de mensen achter, in dit geval, Traffic Control. Misschien zien we dit bij een consumentenprogramma weer terug op TV?

ev
door evam - Dec 4, 2013 om 10:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad aangifte gedaan bij de politie en via sociale media verspreid hoe we op deze manier zijn opgelicht. Ik hoop dat dit in een consumentenprogramma op televisie komt zodat er niet nog meer mensen in de zaken van dit bedrijf trappen. Verschillende consumentenprogramma's zijn inmiddels aangeschreven dus ik hoop dat hiermee de praktijken van Traffic Control aangepakt gaan worden.

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2013 om 10:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Om hoeveel geld gaat dit? Stuur anders een ingebrekestelling aan het bedrijf, waarbij je een termijn stelt waarbinnen de dienst moet zijn geleverd en lukt dat niet binnen die termijn dan zijn ze in verzuim en heb je recht op geld terug. Doe het per aangetekende brief en verzoek om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen.

Nu je het op oplichting gooit zit je bij het strafrecht en moet het OM er maar net zin in hebben om deze zaak op te pikken.
Als je puur achter het geld aangaat, kun je er een civiele zaak van maken en kun je je eigen zaak voeren. Een rechtsbijstandverzekering is dan wel handig.

jpm
door jpm - Dec 4, 2013 om 10:58
820 Antwoorden / 28 Vragen

Zoekster is, zoals we van haar gewend zijn, gelukkig nog wat vollediger. Ik zou hooguit kunnen zeggen: ga voor beide. Lukt de ingebrekestelling niet, dan toch maar achter teruggave van het geld via de civiele rechter gaan. Indien u geen rechtsbijstandsverzekering hebt kan dit uw kosten knap verhogen als uiteindelijk de kale kip niet geplukt kan worden. Sterkte.

hutch
door hutch - Dec 4, 2013 om 11:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Traffic Control zijn geen oplichters. Uiteraard kan het zijn dat zij bepaalde zaken niet goed afhandelen, maar oplichters.... nee, dat niet.

Dit bedrijf is afhankelijk van (privé) eigenaren van Ferrari's. Dus ik vermoed dat daar de oorzaak ligt.

Heeft u de telefoonnummers 035-5235300 en 035-5234459 al geprobeerd?

PS: mocht het toch zover komen dat u wel kunt rijden... houdt rekening met een zeer hoge eigen risico bij het zelf rijden met een Ferrari.

jpm
door jpm - Dec 4, 2013 om 11:13
820 Antwoorden / 28 Vragen

@hutch, met alle respect, maar TS heeft niets met de eigenaren van de Ferrari's en met kapotte auto's te maken. Hij heeft een zakelijke overeenkomst met Traffic Control en deze firma moet deze overeenkomst gewoon nakomen. Indien dat door derden wordt verhinderd moeten ze dit product niet aanbieden.

hutch
door hutch - Dec 4, 2013 om 11:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=jpm schreef op woensdag 4 dec 2013, 11:13]@hutch, met alle respect, maar TS heeft niets met de eigenaren van de Ferrari's en met kapotte auto's te maken. Hij heeft een zakelijke overeenkomst met Traffic Control en deze firma moet deze overeenkomst gewoon nakomen. Indien dat door derden wordt verhinderd moeten ze dit product niet aanbieden.

Klopt, ik wil alleen aangeven waar mogelijk het probleem ligt...... en dat dit bedrijf geen oplichters zijn.

Er wordt (ook) op deze site heel snel gesproken over 'oplichters' en dat terwijl degene die dat 'roepen' niet het verschil weten tussen 'oplichten' (in strafrechtelijke zin) en het niet, of slecht, nakomen van een overeenkomst.

(En voordat men daar ook over begint: nee, ik heb geen (zakelijke / privé) relatie met dat bedrijf.)

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2013 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Misschien kunt u uw Ferrari ter beschikking stellen?;-)

jpm
door jpm - Dec 4, 2013 om 15:19
820 Antwoorden / 28 Vragen

@hutch. TS stelt ten einde raad te zijn en nu gaat het niet meer over het feit dat hij een rit in een Ferrari kan schenken aan een vriend en dat hij een toezegging heeft dat het bedrag dat betaald is zal worden teruggestort als hij een factuur kan overleggen.
Het steeds weer uitstellen van de rit en een toezegging tot terugbetaling binnen een redelijke termijn (na het overleggen van een factuur dit alles betreffende) doet bij mij wel degelijk het vermoeden opvatten dat sprake is van oplichting.
Traffic Control is verplicht een goede administratie, inclusief boekhouding te voeren, net als elk ander bedrijf. Een klant om overlegging van een factuur vragen staat gelijk aan bekennen dat er geen factuur te vinden is binnen dat bedrijf.
Blijft over: Een aanbod om in een Ferrari te kunnen racen, een betaling om dat door een vriend te kunnen laten doen en als puntje bij paaltje komt heeft Traffic Control in geen enkel opzicht voldaan aan de wettelijke plicht om te leveren, noch om terug te betalen. Wat moet er meer gedaan worden om recht te doen? We hebben het over oplichting pur sang. Misschien dat dit bedrijf niet iedereen oplicht of meerdere mensen, maar zeker wel ten opzichte van TS.

ev
door evam - Dec 5, 2013 om 08:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee.
Via de sociale media las ik dat er veel meer mensen zijn die dit overkomen en dat het bedrijf Traffic Control inmiddels failliet is gegaan. Zo wordt het nog lastiger het geld terug te krijgen helaas.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die club failliet is, wordt het niet alle lastiger om geld terug te krijgen, maar is het gewoon een verloren zaak, helaas.

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2013 om 09:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=evam schreef op donderdag 5 dec 2013, 08:02]Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee.
Via de sociale media las ik dat er veel meer mensen zijn die dit overkomen en dat het bedrijf Traffic Control inmiddels failliet is gegaan. Zo wordt het nog lastiger het geld terug te krijgen helaas.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Ik weet niet of ze al officieel failliet zijn, staat nog niets in het insolventieregister. Maar ik kan niet op hun site komen, dat is een slecht teken. Als eenmaal een curator bekend is, dan kun je daar een vordering indienen. Helaas zie je ook dan doorgaans niets meer van je geld terug.

jpm
door jpm - Dec 5, 2013 om 10:23
820 Antwoorden / 28 Vragen

Mogelijk failliet, wie had dit verwacht? Ja, nu vallen ook stukjes op hun plaats. Toch denk ik dat zulke bedrijven veel beter open kaart kunnen spelen, ook vlak voordat ze zo'n faillissement moeten ondergaan. Het is niet altijd een schande om failliet te gaan, maar mensen nog producten verkopen zonder dat er zekerheid is dat je kan leveren is dat zeker wel. Misschien kunnen we dan spreken van een kat die in het nauw rare sprongen maakt? In dat geval was het toch een kat die eerst de muis in het donker had geknepen.
@evam. Sterkte hiermee.

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2013 om 15:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze zijn officieel failliet

Curator

Mr. L.L. ten Wolde
Postbus 516,
3500 AM Utrecht

Je kunt een vordering indienen, maar verwacht er maar niets van.

ev
door evam - Dec 5, 2013 om 15:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn inderdaad failliet. Ik ga een vordering indienen maar verwacht er niet veel van.
@Zoekster bedankt voor de gegevens en de rest bedankt voor de reacties en het meedenken.

sw
door swat1500 - Dec 7, 2013 om 12:22
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Hutch heeft 100% gelijk her bedrijf is ernstig in gebreke gebleven en komt de met TS gesloten overeenkomst niet na. Het voelt wellicht als opgelicht zijn maar oplichting is het niet. Men dient te handelen als door zoekster aangegeven maar gezien het faillissement kan je waarschijnlijk fluiten naar je geld.

di
door digioma - Dec 12, 2013 om 13:00
646 Antwoorden / 29 Vragen

De een z'n dood is de ander z'n brood.... toch!
En een gemakkelijke manier om even gratis te adverteren.. beetje min dus.

zoekster
door zoekster - Dec 12, 2013 om 13:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ook nog behoorlijk suf, het ging om racen in een Ferrari niet om een halve dag anti-slip training.
Maar ja, natuurlijk gewoon gespamd, niet even de topic lezen.

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 12, 2013 om 13:48
423 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al contact opgenomen met Vakantieveilingen??
Zij hebben u uiteindelijk de bon verkocht.

ev
door evam - Dec 20, 2013 om 20:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb contact gehad met vakantieveilingen en uiteindelijk van hen het geld terug gekregen gelukkig!
Dus op het helaas niet kunnen rijden in de ferrari na is het probleem nu opgelost.

zoekster
door zoekster - Dec 20, 2013 om 20:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=evam schreef op vrijdag 20 dec 2013, 20:36]Ik heb contact gehad met vakantieveilingen en uiteindelijk van hen het geld terug gekregen gelukkig!
Dus op het helaas niet kunnen rijden in de ferrari na is het probleem nu opgelost.
Dat is dan nog goed opgelost! Gelukkig maar.

Bedankt voor het terugmelden.

ev
door evam - Dec 20, 2013 om 20:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie bedankt voor alle reacties en tips!

jo
door jonneke0 - Jan 6, 2014 om 12:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had vorig jaar mei een bon gekocht via groupon om bij traffic control ferrari te rijden 30 min.
Toen het bijna zo was nu komende zaterdag voor de tweede keer een afspraak te hebben gemaakt...gaat het weer niet door.
Toen ik ontdekte dat traffic control failliet is heb ik via een mail adres een mail naar de advocaten van traffic control gestuurd...maar ook naar groupon..omdat ik via hun geld heb overgemaakt naar groupon maar deze bon nog nooit heb kunnen inwisslen zeg maar....omdat traffic control de afspraak steeds weer afzegt....heb een mail terug gekregen van groupon dat ze me het geld zouden terug storten...en zie daar heb vandaag mijn geld op de rekening...dus zijn er mensen die ook vai groupon hebben gekocht en de bon nog niet kunnen inwisselen....stuur een mail!!
En ik vind mensen die via vakantieveillingen hebben gekocht..dat dit bedrijf hetzelfde zou moeten doen!!!

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2014 om 12:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jonneke0 schreef op maandag 6 jan 2014, 12:10]
En ik vind mensen die via vakantieveillingen hebben gekocht..dat dit bedrijf hetzelfde zou moeten doen!!!
Als je de reacties hier had gelezen, dan had je gezien dat dat ook het geval is....

ma
door mariamaria - Feb 13, 2014 om 16:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jonneke0 schreef op maandag 6 jan 2014, 12:10]Ik had vorig jaar mei een bon gekocht via groupon om bij traffic control ferrari te rijden 30 min.
Toen het bijna zo was nu komende zaterdag voor de tweede keer een afspraak te hebben gemaakt...gaat het weer niet door.
Toen ik ontdekte dat traffic control failliet is heb ik via een mail adres een mail naar de advocaten van traffic control gestuurd...maar ook naar groupon..omdat ik via hun geld heb overgemaakt naar groupon maar deze bon nog nooit heb kunnen inwisslen zeg maar....omdat traffic control de afspraak steeds weer afzegt....heb een mail terug gekregen van groupon dat ze me het geld zouden terug storten...en zie daar heb vandaag mijn geld op de rekening...dus zijn er mensen die ook vai groupon hebben gekocht en de bon nog niet kunnen inwisselen....stuur een mail!!
En ik vind mensen die via vakantieveillingen hebben gekocht..dat dit bedrijf hetzelfde zou moeten doen!!!

Kan je mij de mailadressen va die advocaten eens geven, of hoe ik mijn geld kan terugkrijgen want groupon service zegt dat ik mijn geld niet terugkrijg. :( Afzetters!!!!! 90 euro voor een rit en als je dan van alle mensen bijeen telt met klachten, amaiiii!!!

ma
door mariamaria - Feb 13, 2014 om 16:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil men geld gewoon terug!!!
90 euro is fijn voor hun portemonnee, dat is ook geld hoor.

Hoe krijg ik zeker men geld terug!!
Ik zou het cadeau doen aan mijn vriend, & hij kan het nu niet meemaken z'n rit door stommiteiten van andere.

Dat ze dan die 90 euro teruggeven van groupon!! Maar zelfs dat niet of iets anders in de plaats via groupon.
This in ieder geval via Groupon dat ze het aanbieden ze hebben mij nog niets eens laten weten van failliet, ik ben er zelf achter moeten komen.
Zelfs dat heeft Groupon niet gemeld aan mij!!

hutch
door hutch - Feb 13, 2014 om 19:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit toont maar weer eens aan, dat het beter is om geen zaken met of via Groupon te doen. Zij maken de winst en daarna 'p*ssen' zij zich er vanaf met allerlei smoesjes.

En als het misgaat met een bepaald bedrijf, is de klant de dupe.
Groupon zal altijd winst maken, of een bedijf failliet gaat of niet.

Wees gewaarschuwd!!

ya
door yango789 - Mar 13, 2014 om 10:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als jullie via de vakantieveiling hebben geboekt zoals ik.
Neem dan even contact op met vakantieveilingen, ze storten binnen een paar dagen het geld retour op je rekening.