jj
door jjdws Aug 19, 2015 om 18:04
Geldzaken & recht

Opgelicht door webshop

Op 28 mei heb ik een bestelling geplaatst op de website: royaloutlet.nl.
Er werd via whatsapp beloofd dat mijn bestelling binnen maximaal 5 dagen bezorgd zou zijn.
Na 2 weken kreeg ik vervolgens een mail met dat er wat vertraging zou zijn, maar dat ik mijn spullen uiterlijk 5 dagen na de mail in huis zou hebben.
Vanaf die periode tot nu (inmiddels dus al 3 maanden verder!) heb ik nooit meer wat gehoord. Mails worden genegeerd, op whatsapp wordt er niet gereageerd. Nu heb ik via de Instagram van de webshop vernomen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Aangezien de webshop Kvk-geregistreerd is heb ik contact opgenomen met de Kamer van koophandel over de situatie.

Mijn vraag is: Wat kan ik doen om mijn aankoopbedrag (van €250 euro) terug te krijgen, aangezien de wettelijke levertijd van 30 dagen allang verstreken is..

783 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

allo jjdws,

Tja, royaloutlet .....

Schijf een brief: klik hier.

Suc6

jj
door jjdws - Aug 19, 2015 om 18:12
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 aug 2015, 18:11]allo jjdws,

Tja, royaloutlet .....

Schijf een brief: klik hier.

Suc6
Al gedaan, geen reactie ontvangen...

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@jjwds,

Zet je klacht op klachtenkompas.nl en op klacht.nl

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@jjwds,

Lees ook de reacties hier eens ter info.

sw
door swat1500 - Aug 19, 2015 om 23:14
3778 Antwoorden / 0 Vragen
0

Anders incassobureau of deurwaarder inschakelen. Ik hoop dat er nog wat te halen is.

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2015 om 23:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt uw klacht ook nog klik HIER plaatsen.

U zou ook nog een klacht kunnen indien bij bij consuwijzer (ACM), die grijpt echter alleen maar in als er flink wat klachten over de site binnen komen.

klik HIER

Maar eerlijk gezegd denk ik dat u naar uw geld kunt fluiten.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2015 om 00:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Wat ik overigens niet begrijp is dat iemand zoveel geld overmaakt naar een webshop die zo waardeloos in elkaar steekt. Er staat notabene op de site dat ze nooit geld teruggeven alleen ruilen. Dat is volstrekt onwettig.
En als er mensen bij ze langs komen wordt meteen de politie ingeschakeld. Dat moet toch te denken geven. Verder vol taalfouten en allerhande flauwekul.
Gewoon een stel randdebielen die een stel domoren een poot uitdraait.

Niet te geloven dit.

costnix
door costnix - Aug 20, 2015 om 14:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het certificaat van royaloutlet.nl wordt niet vertrouwd door Safari. Dat geeft te denken. Het certificaat komt uit China, dat is erg vreemd voor een Nederlandse webstek!

ho
door hopetobehelping - Aug 20, 2015 om 18:39
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jjdws,

als ik u was zou ik gewoon aangifte doen bij de politie van oplichting.
Eén aangifte zal niet helpen maar als er genoeg aangiften tegen royaloutlet.com zijn gedaan dan komt de politie hopelijk in actie.
De adresgegevens en de eigenaar heeft u al gevonden neem ik aan, anders vind u ze hier. Dat kunt u ook aangeven bij de politie.

Wat consuwijzer er over zegt leest u hier.

Aangezien u geen enkele reactie krijgt van royaloutlet.com zult u waarschijnlijk juridische stappen moeten ondernemen om uw geld daadwerkelijk terug te krijgen. U zou eens kunnen informeren bij een incassobureau (liefst één met deurwaarders zodat het hele proces afgemaakt kan worden) wat zij aan mogelijkheden voor u zien.

aurora1
door aurora1 - Aug 21, 2015 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer