jo
door johanna1982 Mar 16, 2015 om 11:42
Computers & telefonie

Opgelicht door werkgever

Mijn vorige werkgever A & it Catedralus heeft mij vorig jaar 4 maanden geen salaris uitbetaald, ik ben een rechtszaak tegen hem begonnen en gewonnen, maar heb nog steeds geen geld gekregen. Ook heb ik contact gehad met UWV, die gaven aan dat ik geen recht had op een inkomen omdat ik van Dhr [edit, naam verwijderd -red.] geld zou moeten krijgen, hij is vervolgens een nieuwe bv gestart en heeft hetzelfde bij de nieuwe medewerkster gedaan.

Kan dit zo maar in Nederland? Ze gaan steeds verder onder nieuwe namen, zonder hun personeel te betalen en hun vast te houden met mooie beloftes

4582 17 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 16, 2015 om 12:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat men na een faillissement gewoon weer een nieuwe BV kan starten. Dat zag je aan die kerel die ouderen pc-cursussen aansmeert in de Kassa-uitzending van afgelopen zaterdag. Drie dagen na zijn faillissement is hij gewoon weer opnieuw begonnen met een nieuwe BV.

Schandalig dat zoiets kan. Daar zou de politiek toch echt een wet op moeten verzinnen.

U bent de dupe. Helaas weet ik niet hoe u verder te helpen. Ik neem aan dat u er al een deurwaarder op hebt gezet om nog wat geld los te krijgen bij uw voormalige werkgever.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft niet dat uw werkgever failliet zou zijn. Als dat wel het geval is, neemt het UWV de loonbetaling over.

jo
door johanna1982 - Mar 16, 2015 om 12:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je wederbericht! Nee, ik kon er geen deurwaarder opzetten volgens de advocaat, (dit omdat hij waarschijnlijk niets had aangeschaft onder naam van het bedrijf) Hij start telkens een nieuw bedrijf zodat hij niet failliet gaat, anders had ik namelijk een faillisements uitkering gehad!

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....ik ben een rechtszaak tegen hem begonnen en gewonnen, maar heb nog steeds geen geld gekregen......
Had je rechtsbijstand?
Kan die je niet informeren hoe je je geld kunt krijgen?

Suc6

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw advocaat zou wel wat meer moeite mogen doen. Als dat bedrijf niet failliet is, is er wellicht nog een bankrekening waar beslag opgelegd kan worden.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vermeldt een heleboel trefwoorden, maar waar hebt u nu gewerkt?

Cookies
door Cookies - Mar 16, 2015 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 12:58]U vermeldt een heleboel trefwoorden, maar waar hebt u nu gewerkt?

.......Mijn vorige werkgever A & it Catedralus........

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Ja, dat heb ik gelezen. Maar wat doe al die trefwoorden erbij?

Dat Catedralus is een Group, voor zover dat waar is.

vi
door viper010101 - Jul 26, 2015 om 11:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat vraag ik mij ook af. In de trefwoorden staat bijvoorbeeld: Investing Academy Nederland, vandaar dat ik hier bent beland.

Is A & it Catedralus op een één of andere manier gelinkt met Investing Academy Nederland (http://investingacademy.nl/ of https://www.facebook.com/InvestingAcademyNL)?

Ze hanteren bij Investing Academy Nederland namelijk een erg vreemd aannamebeleid waar een luchtje aan hangt. Ze vragen namelijk of je (behoorlijk veel) werk voor hen wilt uitvoeren (en opleveren) voordat je een arbeidscontract hebt getekend. Ik vraag me daarom af hoe zuiver dit bedrijf is en ben daarom een zoektocht begonnen op internet naar recente ervaringen.

vi
door viper010101 - Jul 26, 2015 om 11:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere tag van het bericht van Johanna1982 is: "Markets academy". In aanvulling op mijn voorgaande bericht is het bedrijf wat achter Investing Academy (http://investingacademy.nl/) zit: Markets Academy Nederland B.V. met KvK 61809128, Vestigingsnr. 000030879132, Scheepstimmermanstraat 8, Amsterdam.

Enige ervaringen met dit bedrijf zijn welkom.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@viper

Lijkt me een duister clubje. Zou daar niet mee in zee gaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2015 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@viper010101,

TS schrijft: .....ik ben een rechtszaak tegen hem begonnen en gewonnen, maar heb nog steeds geen geld gekregen.......
Lijkt me indicatie genoeg dat dit geen zuivere koffie is.
En aangezien je zelf ook al dat idee gekregen hebt (....Ze vragen namelijk of je (behoorlijk veel) werk voor hen wilt uitvoeren (en opleveren) voordat je een arbeidscontract hebt getekend. ....) zou ik zeggen: niet aan beginnen.

Met vr.gr.

vi
door viper010101 - Jul 26, 2015 om 13:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het advies, maar er is nog niet vastgesteld dat er een link is tussen de ervaringen/bedrijf van Johanna1982 en mijn ervaringen met een ander bedrijf (alleen de tags van het bericht suggereren het). Het is sowieso raadzaam om voorzichtig te zijn en geen werk uit te voeren voordat er een contract is en je enige zekerheid hebt dat je betaald krijgt (het blijft met onbekende bedrijven een gok)

Ik ben het met jullie eens dat de eerste ervaringen inderdaad niet positief zijn en dat roept instinctief het gevoel op om er niet aan te beginnen.

jo
door johanna1982 - Aug 4, 2015 om 17:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoorde mijn loon te krijgen via A en it Catedralus, maar ik deed werk voor AMS Trade school wat na een paar maanden markets academy werkt, inmiddels is het investing academy. De leidinggevenden van dit bedrijf zijn werkelijk stuk voor stuk clowns, dus als je wil lachen zou ik zeker in zee gaan met deze partij. Als je je salaris daarentegen wil krijgen, zou ik gewoon verder kijken. Van Yaniv Levi tot aan David Eizenkott toe, allemaal beunhazen. Succes met wat je keuze ook is, ik ben slechts een van de weinigen gedupeerden die hun loon niet of slechts gedeeltelijk hebben gekregen, bij mij gaat het slechts om een bedrag van 9380,51 netto waarvan de rechter mij minstens 5483,- netto toegewezen heeft, wat ik overigens nog niet heb mogen ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een domme vraag, maar waarom bent u dan na een maand niet gestopt? Was de schade aanzienlijk minder.

jo
door johanna1982 - Aug 4, 2015 om 18:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

de eerste 7 maanden kreeg ik mijn loon, weliswaar na altijd heel veel gezeur, maar toen ik dat in maand 8 niet kreeg ben ik thuis gebleven met een ziekmelding toen 1 maand thuisgebleven op advies van de advocaat... Ik denk dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, vandaar mijn reactie hier.

Maar heb nog steeds niet het toegewezen bedrag gekregen, dus nog altijd zijn antwoorden op mijn vraag welkom.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een maand thuis met een ziekmelding, terwijl u niet ziek was, toen een maand thuis op advies van uw advocaat? Dat zijn er twee. Maar wonderlijk dat u die rechtszaak dan ook nog gewonnen hebt.