bo
door bontonton Sep 25, 2015 om 14:49
Garantie & verzekeringen

Opheffen iza

IK kreeg een brief van de iza, dat per 1 oktober deze op houd te bestaan. Iza gezond(waar alleen bedrijven onder vallen) blijft wel bestaan. Is dit een smerig spelltje van de VGZ?

4829 24 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2015 om 15:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een smerig spelletje? Hoezo?

Ze houden op te bestaan, dat kan. Waarschijnlijk is het efficiënter de verzekerden ergens anders onder te brengen. Volgens hun eigen berichtgeving veranderd er tot 1 januari niets.

Tot 1 januari 2016 blijven de voorwaarden, premies en services hetzelfde en verandert er voor u niets. In november ontvangt u een polisaanbod van VGZ voor 2016 en een overzicht van alle wijzigingen.

En u kunt dus altijd overstappen naar een andere verzekeraar.

ja
door janf43 - Sep 25, 2015 om 15:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bontonton schreef op vrijdag 25 sep 2015, 14:49]IK kreeg een brief van de iza, dat per 1 oktober deze op houd te bestaan. Iza gezond(waar alleen bedrijven onder vallen) blijft wel bestaan. Is dit een smerig spelltje van de VGZ?

IZA is allang een onderdeel van VGZ. De merknaam gaat verdwijnen. Mocht een collectiviteitskorting hebben dan krijgt u dat in uw nieuwe polisaanbod voor volgend jaar ook weer.

me
door mein33 - Sep 25, 2015 om 15:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bontoton,

Waarom gelijk zo achterdochtig ?
Iza is alleen nog maar een merknaam als onderdeel van VGZ.
U bent nu verzekerd bij IZA, maar waarschijnlijk geen ambtenaar of in dienst bij een andere overheidsinstantie of gepensioneerd ambtenaar.
De afkorting IZA betekend "Instituut Zorgverzekeringen voor Ambtenaren" en deze benaming wordt per 1 januari as. alleen nog gevoerd voor de doelgroep(en) waar deze in het verleden voor bedoeld was.
Voor alle andere verzekerden vindt er per 1 jan. as. alleen maar een naamsverandering van de verzekeraar plaats en blijft verder alles zoals het was en worden er kleine zaken aangepast.
U zult hier in de dagelijkse gang van zaken niets van merken.
Bekijk goed de nieuwe polis voor 2016 en als u het niet vertrouwd dan kunt u altijd nog een overstap overwegen, maar informeer u dan wel goed of u dan niet met een andere merknaam van VGZ in zee gaat, anders schiet u er niets mee op.
Al met al lijkt het mij niet iets waar u zich druk over zou moeten / hoeven maken.

ro
door ron530 - Sep 25, 2015 om 17:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De IZA gezondpolis blijft wel voor ambtenaren die collectief verzekerd zijn. Ex ambtenaren raken met het verdwijnen van de IZA de collectiviteitskorting kwijt. VGZ gaat een nieuw aanbod doen met een beduidend hogere premie want die korting is einde oefening. Het grappige is wel dat met het verdwijnen van de IZA de VGZ vastgeroeste klanten gaat verliezen want de strijd onder zorgverzekeraars om klanten te winnen barst binnenkort weer los. Vergelijkingssites zoals independer en anderen geven al een collectiviteitskorting als de nieuwe zorgverzekering middels hun afgesloten wordt. Wel een tip sluit nooit een budget of natura polis af want met wat pech moet u terwijl u in Leeuwarden woont naar Maastricht reizen omdat de zorgverzekeraar geen contract met het ziekenhuis in Leeuwarden heeft gesloten. Kies daarom altijd voor een restitutie polis want dan mag u zelf de zorgverlener kiezen. Zaligmakend is dat ook niet want die zorgverlener krijg een standaard vergoeding en moet u eventueel een eigen bijdrage betalen maar het is wel de beste optie.

me
door mein33 - Sep 25, 2015 om 17:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 sep 2015, 17:24] Ex ambtenaren raken met het verdwijnen van de IZA de collectiviteitskorting kwijt. VGZ gaat een nieuw aanbod doen met een beduidend hogere premie want die korting is einde oefening.

@ron530,

Ben verrast door deze opmerking van u.
Kunt u aangegeven waar u deze info vandaan heeft en waar dit te vinden is.

me
door mein33 - Sep 28, 2015 om 15:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 sep 2015, 17:24]. Ex ambtenaren raken met het verdwijnen van de IZA de collectiviteitskorting kwijt. VGZ gaat een nieuw aanbod doen met een beduidend hogere premie want die korting is einde oefening.

@ron530,

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd waar u deze informatie vandaan heeft.

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2015 om 17:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou een bedrijf een "smerig spelletje" spelen? Die kijken gewoon wat bedrijfseconomisch de beste oplossing is. Alleen particulieren die niets beters te doen hebben spelen spelletjes.

me
door mein33 - Oct 10, 2015 om 14:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 sep 2015, 17:24] Ex ambtenaren raken met het verdwijnen van de IZA de collectiviteitskorting kwijt. VGZ gaat een nieuw aanbod doen met een beduidend hogere premie want die korting is einde oefening.

@ron530,

Probeer het nog maar eens.
Ik ben zeer benieuwd waar u deze informatie vandaan heeft en waar dit is (terug) te lezen.

fl
door flessebon - Oct 10, 2015 om 16:01
418 Antwoorden / 7 Vragen

De vergoedingen en de voorwaarden voor 2016 zijn nog niet bekend. Het is dus nog niet duidelijk of u erop vooruit of achteruit gaat. Daar geven ze nog geen duidelijkheid over.

me
door mein33 - Oct 10, 2015 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=flessebon schreef op zaterdag 10 okt 2015, 16:01]De vergoedingen en de voorwaarden voor 2016 zijn nog niet bekend. Het is dus nog niet duidelijk of u erop vooruit of achteruit gaat. Daar geven ze nog geen duidelijkheid over.

@flessebon,

Daar gaat mijn vraag aan @ron530 dan ook niet over.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2015 om 19:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Daar ben ik ook benieuw naar waar ik dat te weten kan komen. Ik ben dus al 40 jaar bij IZA verzekert, en mij is nog niets bekend hierover. Ik heb toevallig vandaag het blad van IZA ontvangen en kan daar niets over vinden.

fl
door flessebon - Oct 10, 2015 om 20:07
418 Antwoorden / 7 Vragen

@mein33
Mijn opmerking was gericht aan de vraagsteller. Sorry als dat niet duidelijk was.
In het verleden had de IZA gemeentepolis ruimere vergoedingen, ben benieuwd of dat straks ook zo is.

ro
door ron530 - Oct 11, 2015 om 12:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@mein33, de informatie komt van de IZA zelf. Bij de overheveling naar de VGZ verdwijnt de collectiviteitskorting tenzij het bedrijf waar vraagsteller werkt deelneemt aan de collectiviteit. E.e.a. kunt u zelf nalezen als u de moeite neemt dat ook te doen.

me
door mein33 - Oct 11, 2015 om 12:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ron530,

Dank voor uw reactie.
Mijn vraag aan u betrof uw opmerking over "ex"-ambtenaren.
Naar ik nu begrijp gaat dit over voormalig ambtenaren die niet meer in dienst zijn bij Gemeente, Provincie en/ of een waterschap die nu elders werkzaam zijn, maar nog wel bij IZA hun zorgverzekering hebben.

Naar ik nu ook meen te begrijpen vindt er geen wijziging plaats voor de nog werkende (semi) Gemeente ambtenaren, Provinciale ambtenaren en zij die werken bij een waterschap en de gepensioneerde (oud)medewerkers van deze diensten.
Ik stelde mij gelijk, als gepensioneerd ambtenaar, met een ex-ambtenaar en klaarblijkelijk zit daar bij mij de begripsverwarring.

Vr.gr. mein33

me
door mein33 - Oct 11, 2015 om 12:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=flessebon schreef op zaterdag 10 okt 2015, 20:07]@mein33
Mijn opmerking was gericht aan de vraagsteller. Sorry als dat niet duidelijk was.
In het verleden had de IZA gemeentepolis ruimere vergoedingen, ben benieuwd of dat straks ook zo is.

Het blijft inderdaad nog even onduidelijk hoe het e.e.a. zich zal ontwikkelen.

Vr.gr. mein33

me
door mein33 - Oct 11, 2015 om 12:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 19:54]Daar ben ik ook benieuw naar waar ik dat te weten kan komen. Ik ben dus al 40 jaar bij IZA verzekert, en mij is nog niets bekend hierover. Ik heb toevallig vandaag het blad van IZA ontvangen en kan daar niets over vinden.

@valerius,

Naar ik nu begrijp zal er voor u en mij, evenals voor alle gepensioneerde ambtenaren, niets veranderen.
Uitgezonderd de jaarlijkse wijzigingen in vergoedingen en de premie natuurlijk.

Vr.gr. mein33

ro
door ron530 - Oct 11, 2015 om 13:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De collectiviteitskorting voor zorgverzekeringen is overal op te halen. De grootste vergelijkingssite biedt als je daar een nieuwe zorgverzekering afsluit standaard een collectiviteitskorting aan. Zo zijn er wel meer clubjes te vinden die een code verstrekken die recht geven op collectiviteitskorting. Nu de tijd om over te stappen weer is aangebroken begint de strijd om de klant en daarbij is het goed opletten om wat voor een zorgverzekering het gaat. Bij een goedkope budget of natura polis ben je vaak de Sjaak want enkel gecontracteerde zorgverleners mogen zorg verlenen. Een restitutie polis is ook niet zaligmakend maar voor zo iets simpels als bloedafname hoef je niet naar een gecontracteerd ziekenhuis die buiten de eigen woonplaats ligt.

door 1953 - Oct 11, 2015 om 15:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dan bent u waarschijnlijk de enige! U bent dus thans zorgverzekering onverzekerd?!

U bent waarschijnlijk genept met een phishingbrief.

door 1953 - Oct 11, 2015 om 15:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zit, net als velen anderen, bij de IZA en geen brief ontvangen van de IZA dat mijn zorgverzekering in liquidatie is.

Cookies
door Cookies - Oct 11, 2015 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 11 okt 2015, 15:06]Dan bent u waarschijnlijk de enige! U bent dus thans zorgverzekering onverzekerd?!

U bent waarschijnlijk genept met een phishingbrief.

Je zit, as usual, weer eens onzin uit te kramen! IZA verzekerden zijn per 1/10/2015 overgedragen aan VGZ!

fl
door flessebon - Oct 11, 2015 om 15:43
418 Antwoorden / 7 Vragen

Niet alle klanten gaan naar VGZ. Als je een gezondsamenpolis hebt dan blijft alles bij het oude volgens de website (laatste vraag). IZA wordt dus weer een exclusieve verzekering zoals het was voor 2006.

me
door mein33 - Oct 11, 2015 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 11 okt 2015, 13:25] Een restitutie polis is ook niet zaligmakend maar voor zo iets simpels als bloedafname hoef je niet naar een gecontracteerd ziekenhuis die buiten de eigen woonplaats ligt.

Als er van uit wordt gegaan dat iedereen die een ziekenhuis moet bezoeken een bewoner van een grootstedelijk gebied is waar een ziekenhuis is gevestigd, klopt uw stelling helemaal.
Er zijn echter steden, dorpen, woonkernen en buurtschappen te over waar een dergelijke voorziening niet aanwezig is, zij moeten indien nodig altijd buiten hun woonplaats naar een ziekenhuis, met of zonder restitutiepolis. ;-))

door 1953 - Oct 12, 2015 om 02:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 11 okt 2015, 15:17][quote=1953 schreef op zondag 11 okt 2015, 15:06]Dan bent u waarschijnlijk de enige! U bent dus thans zorgverzekering onverzekerd?!

U bent waarschijnlijk genept met een phishingbrief.

Je zit, as usual, weer eens onzin uit te kramen! IZA verzekerden zijn per 1/10/2015 overgedragen aan VGZ!

Niks nieuws onder de zon! IZA viel al een tijdje onder VGZ, door de fusies.

fl
door flessebon - Oct 13, 2015 om 08:13
418 Antwoorden / 7 Vragen

Het gaat vooral om de voorwaarden. Voor de oude doelgroep hebben ze de oude voorwaarden proberen te behouden door de introductie van de gemeentepolis. Met het nieuwe zorgstelsel in 2006 werd IZA opengesteld en konden alle klanten genieten van een restitutiepolis zonder preferentiebeleid. IZA was het enige label van UVIT die zo`n polis aanbood. Meen dat ze in 2013 de nieuwe doelgroep afgesplitst hebben met andere voorwaarden. Hierdoor kon de nieuwe doelgroep niet meer kiezen voor een polis zonder preferentiebeleid en bleef die voor de oude doelgroep nog 2 jaar overeind.