fr
door frankgroningen Aug 3, 2015 om 20:15
Geldzaken & recht

Oplevering appartement met gebreken

De oplevering van mijn appartement is problematisch verlopen omdat de vorige bewoner op de dag van oplevering nog in het appartement woonde. Hij is diezelfde dag alsnog onder druk vertrokken maar hierdoor werd het appartement dus niet opgeleverd zoals verwacht wordt (schoon, witte muren, niet weggewerkte boorgaten etc.).

De definitieve oplevering werd drie weken uitgesteld maar in de tussentijd kon ik er wel gewoon wonen. Er is in die drie weken niks door de verhuurder gedaan om de gebreken te herstellen. Door alle stress van het verhuizen en nieuwe baan heb ik na die drie weken het opleveringsformulier gewoon getekend (achter pas nadenkende over de onvolledigheid).

Nu probeer ik alsnog de door mij gemaakte kosten bij de verhuurder te verhalen. Deze geeft echter geen enkele reactie op correspondentie/verzoeken (al aangetekend verstuurd en ook al via rechtsbijstand een eis neergelegd).

Heeft iemand van jullie tips of ideeën over wat ik nu nog aan mogelijkheden heb? Het gaat (helaas) om een grote landelijke makelaar dus ze zullen vast meer juridische mogelijkheden hebben dan ik. Maar alleen al het feit dat ze zo onbeschoft zijn om niet eens te reageren zit me nog het meest dwars.

1229 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2015 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat hebt u zelf in de hand gewerkt door daar al te gaan wonen.

En wat voor kosten hebt u dan gemaakt? U hebt bijvoorbeeld niet bedongen dat u in die periode geen huur hoefde te betalen of zo?

En dan drie weken? Was het dan compleet uitgewoond?

Als het enkel over schoonmaken, wat boorgaten en witte muren gaat, hebt u niet veel recht van spreken. Ook al heeft ern ander het schoongemaakt dan doet men dat zelf toch nog een keer? En iedereen heeft wel wat asn de muren hangen, wat dus gaatjes oplevert. So what..

Cookies
door Cookies - Aug 3, 2015 om 22:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gaat dit topic over dezelfde kwestie als hier KLIK

ro
door robertel - Aug 3, 2015 om 22:19
58 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 3 aug 2015, 22:17]Gaat dit topic over dezelfde kwestie als hier KLIK

Uiteraard.....

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2015 om 23:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom tekent u dan na drie weken wonen het formulier? Onbegrijpelijk.

aurora1
door aurora1 - Aug 4, 2015 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan helemaal niets gedaan met de tips en adviezen die gegeven zijn in reactie op uw eerdere vraag (onder een andere naam waardoor ik het niet kon vinden) over dezelfde kwestie? Zie de link van @carola.83.
U bent er gaan wonen ondanks al uw bezwaren, en u heeft zelfs na 3 weken toch zonder meer het opleveringsformulier getekend begrijp ik.
Zoals ik het zie heeft u uw eventuele mogelijkheden daardoor inmiddels verspeeld. Stress heeft vrijwel iedereen van verhuizen en doorgaans moet je zelf soppen en boenen in een nieuwe woning.
Wat voor kosten heeft u dan gemaakt?

door 1953 - Aug 4, 2015 om 03:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vreemde gang van zaken mag ik wel stellen.

Huurder zegt huurovereenkomst op en blijft vervolgens nog eens als de gewoonste zaak van de wereld er blijven wonen, terwijl de huurovereenkomst is beëindigd.

U kunt wel degelijk de verhuurder op aanspreken wegen nalatigheid, verzuimd om de vorige huurder op tijd uit het ex-verhuurde doen vertrekken.

Verhuurder heeft nagelaten of ex-huurder de woning in de staat, zoals verhuurder bij een pre-inspectie aan ex-huurder heeft opgedragen, daadwerkelijk die staat van herstellingen heeft verricht.

Geloof mij dat de verhuurder bij de ex-huurder een vette nota heeft overlegd, zogenaamd 'dwangreparaties' ten laste van de ex-huurder. Kassa! En dan wil verhuurder u afschepen met geen schadeloosstelling. Niet accepteren die houding van verhuurder.

U heeft toch wel foto's gemaakt? Naar de Huurcommissie gaan is een optie.

costnix
door costnix - Aug 4, 2015 om 16:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Door het tekenen van het opleveringsformulier heeft u uw rechten weggegeven :-(

fr
door frankgroningen - Aug 4, 2015 om 17:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat jammer dat er nog steeds mensen zijn die, zelfs op een forum als dit, menen persoonlijk te moeten reageren i.p.v. inhoudelijke adviezen te geven waar naar gevraagd wordt.

Zelfs als je helemaal nieuw bent op deze site wordt je zonder wederhoor afgebrand omdat er al een keer iemand is geweest met hetzelfde probleem (wat ik dus niet was).

Ook kom ik hier niet om te horen dat ik niet had moeten tekenen, die conclusie had ik zelf ook al getrokken. Maar als je nieuw bent op woningmarkt en je nieuwe werkplek 2 uur rijden van je vorige woonplaats is en je ruim 50 per week werkt, dan zit er niks anders op dan er gewoon in te trekken en door alle chaos misschien een keer een handtekening teveel te zetten.

Het gaat mij inmiddels niet meer om de ruim 250,- die ik kwijt was aan verf, plamuur en etc., maar het is nu meer een principe kwestie geworden i.v.m. de onbeschoftheid van de verhuurder. En zoals user 1953 (nog dank voor de fatsoenlijke reactie) al zei, het zal me in dit geval niks verbazen als de vorige bewoner wel een rekening voor de herstel kosten heeft gehad.

Het leek me prettig om van mede consumenten en/of gedupeerden advies te krijgen hier, maar zoals het met huren heb ik ook hier m'n les geleerd.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw handtekening heeft u dan wellicht € 250 gekost. Is een koopje. Voortaan zuiniger op zijn. En als u dan niet de persoon bent van het andere topic, is hij misschien wel uw buurman met dezelfde problemen.

Maar een flat moeten schoonmaken, gaatjes vullen en sauzen zijn heel normale werkzaamheden.

Dat gaat geen huisbaas voor u doen. Er is namelijk nog steeds woningnood in Nederland, dus voor u tien anderen.

ro
door ron530 - Aug 4, 2015 om 17:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik begrijp best dat u baalt maar getekend blijft getekend. Mijns inziens is e.e.a. wel heel erg snel gegaan want de vorige bewoner had zijn biezen nog niet gepakt en u stond met al uw goederen al voor de deur. Als u 3 weken geduld had geoefend dan had de verhuurder alle tijd gehad om de woning op orde te brengen maar omdat u uw intrek al had genomen en veel van huis bent is het voor een verhuurder vrijwel onmogelijk om de boel op te knappen tenzij u toestemming heeft gegeven de woning zonder uw aanwezigheid te betreden. 250 euro is de wereld niet maar u zou nogmaals een voorstel voor om en nabij de 125 euro kunnen doen of de verhuurder er gevoelig voor zal zijn hangt af van de toonzetting in uw brief.
Tot slot maak er toch maar geen principe kwestie van want daar gaat uw woongenot zwaar onder lijden, veel succes op uw nieuwe werkplek en u inmiddels toonbare appartement.