va
door valeri365 Nov 29, 2014 om 13:25
Voeding & gezondheid

Oplichterij bij tarwegraspoeder.nl

Hallo, ik heb op 14 oktober voedingsupplement besteld bij tarwegraspoeder.nl (taazaco.nl, taazaco.com). Ik heb 25 euro betaald via iDeal. Omdat ik geen automatische bevestiging van de winkel heb ontvangen via email, heb ik email geschreven. Ik kreeg een antwoord dat er problemen waren met hun website (wat zeer waarschijnlijk waar is), maar het geld hebben ze wel ontvangen en dat mijn bestelling zsm handmatig zou worden verwerkt. Maar ik heb niets ontvangen. Weer email, en weer beloofte als antwoord, en weer niet nagekomen. Uiteindelijk vraag ik geld terug te storten. Ze antwoorden dat ik de restitutie binnen 14 dagen kan verwachten. Toch geen restitutie ontvangen. Verdere emails, berichten op twitter en facebook (ze hebben accounts ook daar) worden genegeerd en gewist. Tot nu toe geen geld.
Mijn rechtsbijstandverzekering (SRK) adviseert niks doen en laten de zaak rusten, omdat het bedrag klein is, en een deurwaarder zou veel geld kosten.
Hoewel het bedrag inderdaad klein is, vind ik maatschappelijk onverantwoord om het berdijf mensen te laten oplichten wanneer het hun uitkomt. Ik blijf het bedrijf aan te schrijven maar het is inmiddels duidelijk dat het niks gaat opleveren.
Misschien suggesties wat ik nog kan doen.

2023 18 Rapporteer

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 13:29
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valeri365 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 13:25]Hallo, ik heb op 14 oktober voedingsupplement besteld bij tarwegraspoeder.nl (taazaco.nl, taazaco.com). Ik heb 25 euro betaald via iDeal. Omdat ik geen automatische bevestiging van de winkel heb ontvangen via email, heb ik email geschreven. Ik kreeg een antwoord dat er problemen waren met hun website (wat zeer waarschijnlijk waar is), maar het geld hebben ze wel ontvangen en dat mijn bestelling zsm handmatig zou worden verwerkt. Maar ik heb niets ontvangen. Weer email, en weer beloofte als antwoord, en weer niet nagekomen. Uiteindelijk vraag ik geld terug te storten. Ze antwoorden dat ik de restitutie binnen 14 dagen kan verwachten. Toch geen restitutie ontvangen. Verdere emails, berichten op twitter en facebook (ze hebben accounts ook daar) worden genegeerd en gewist. Tot nu toe geen geld.
Mijn rechtsbijstandverzekering (SRK) adviseert niks doen en laten de zaak rusten, omdat het bedrag klein is, en een deurwaarder zou veel geld kosten.
Hoewel het bedrag inderdaad klein is, vind ik maatschappelijk onverantwoord om het berdijf mensen te laten oplichten wanneer het hun uitkomt. Ik blijf het bedrijf aan te schrijven maar het is inmiddels duidelijk dat het niks gaat opleveren.
Misschien suggesties wat ik nog kan doen.

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 13:32
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ben vergeten te melden, dat het bedrijf, volgens de website, is in London gereristreerd, ze hebben Duitse telefoonnummer, maar ik krijg alleen antwoordapparaat. Vragen om telefoonnummer te geven worden in email niet beantwoord. Dus telefonisch niet bereikbaar.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo valeri365,

Lees de info hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Nov 29, 2014 om 13:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u de ECC inschakelen. Dat is het Europees consumenten centrum waar u terecht kunt voor klachten over landen buiten Nederland maar in de Europa. Zij kunnen dan het bedrijf voor u benaderen.

klik HIER en volg de route. Op alle vragen 'ja' antwoorden en dan naar het klachtenformulier.

Het is kosteloos. Klik HIER voor de procedure.

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 15:10
11 Antwoorden / 2 Vragen

@edrick3 - dank je wel, maar ik denk dat het niet meer over ontbinding gaat wegens niet geleverde goederen. Het bedrijf heeft zelf toegezegd om geld terug te betalen, alleen simpelweg doet het niet. Er is ook geen geschil of verschil van meningen of zo...

@zoekster - dank je wel, ik heb de klacht bij ECC ingediend. Gezien dat ze geen rechten hebben is het niet waarschijnlijk dat hun bemiddeling helpt (denk ik), maar wie weet...

Het is ook goed mogelijk dat het bedrijf puur oplichterij is, maar omdat het steeds over kleine bedragen gaat, blijven ze hun gang gaan - niemand vindt het de moeite waard procedures te starten...

zoekster
door zoekster - Nov 29, 2014 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valeri365 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 15:10]
@zoekster - dank je wel, ik heb de klacht bij ECC ingediend. Gezien dat ze geen rechten hebben is het niet waarschijnlijk dat hun bemiddeling helpt (denk ik), maar wie weet...

En toch wordt hier nogal eens succes mee geboekt, niet fijn als er een overheidsinstantie in je nek hijgt, dus duimen maar ;-)

Laat u nog weten hoe dit verder gaat?

door 14peter - Nov 29, 2014 om 15:48
567 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi valeri365;

Ik heb even wat voor je opgezocht, en wat blijkt; officieel bestaat het bedrijf niet meer! In het register van Companies House heeft het de status Dissolved.

Dit betekent dat de bestuurders van het bedrijf hoofdelijk aansprakelijk zijn. Je zou kunnen overwegen de gegevens van het bedrijf op te vragen en zodoende te achterhalen wie achter het bedrijf zit. Als je alleen het document opvraagt waarin alle gegevens van de LTD staan kost dat maar één pond, dat is rond de € 1,26 ofzo.

Nou zou het kunnen zijn dat je er dan achter komt dat het bedrijf op naam van een katvanger staat en je dus nog geen steek verder komt, maar misschien biedt het ook juist bruikbare info. Ik denk dat je voor die ene pond geen blauwtje kunt lopen.

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2014 om 16:48
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste valeri365,

dank u wel voor uw waarschuwing.
Hopelijk helpt het verdere slachtoffers te voorkomen.
De site tarwegraspoeder.nl is nog steeds online zie ik.

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 17:12
11 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor jullie reacties. Ik zal zeker melden hoe en wat....

In hun emails staat het Nederlandse adres : Strijkviertel 35 | 3454 PJ De Meern | The Netherlands. Volgens GoogleMaps zit daar Alfa Romeo garage. De emails werden wel vanuit Nederland gestuurd (omgeving Landsmeer). Ze hebben dus ook Nederlandse rekening omdat ik via iDeal heb betaald.

Ik kan natuurlijk voor 1 pond gegevens opvragen, daar gaat het niet om. De vraag is wat daarna doen.... Het moet een duidelijke plan zijn... Suggesties?...

Ik denk naar de politie te stappen, want het lijkt steeds meer op "doorlopende" oplichterij. En misschien naar de bank, zodat mensen niet meer met iDeal kunnen betalen, dan in ieder geval kunnen ze anderen niet meer oplichten.

door 14peter - Nov 29, 2014 om 17:37
567 Antwoorden / 2 Vragen

Wat de volgende stap is kun je eigenlijk pas beoordelen als je de gegevens hebt denk ik. Stel dat het je buurman blijkt te zijn zou je hem gewoon kunnen aanspreken. Maar staat het bedrijf op naam van een ontraceerbare katvanger is aangifte de laatste stap en zul je je erbij neer moeten leggen dat je verder niks kan doen. En daar tussenin zitten wellicht nog tal van mogelijkheden.

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 18:07
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nog mijn iDeal betaling na-ge-checked.
Betaling ging via mollie.nl (payment provider). Daar staan het volgende gegevens:
handelsnaam: Taaza® Weizengraspulver
website: weizengraspulver.de
email: info@weizengraspulver.de
tel. 31624521727
Interessant dat ze op Nederladse site Duitse nummer geven, en op Duitse Nederlandse telefoonnummer...
Ze zijn dus in Duitsland ook bezig...

Ik heb naar Mollie.nl bericht gestuurd, hopelijk blokkeren ze verdere transacties.

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 18:16
11 Antwoorden / 2 Vragen

@14peter Stel dat het een echte persoon is, wat bedoel je precies onder " gewoon kunnen aanspreken"? Kan je details geven? Die persoon kan net zo goed mijn verzoeken negeren als het bedrijf dat nu doet... Wat dan?

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 18:18
11 Antwoorden / 2 Vragen

en hoe kan je zeggen, of het persoon echt is of katvanger?

door 14peter - Nov 29, 2014 om 18:31
567 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt Valeri365. Die persoon of personen zijn nu in feite volledig anoniem; ze verschuilen zich achter buitenlandse telefoonnummers en e-mailadressen. In feite wijst dat nergens op, wie er achter zit weet je niet. Als je gegevens van een persoon hebt dan heeft persoon niets meer waar ie zich achter kan verschuilen.

Je richt je dan daadwerkelijk op hem (waar misschien iets te halen valt), en dus niet meer op een feitelijk niet-bestaand bedrijf (waar niks is). Ik kan me ook voorstellen dat de oplichter het niet al te prettig vind dat je ineens zo dicht bij komt. Stel dat ik het was zou ik het bijvoorbeeld niet prettig vinden om zodadelijk hier op de huistelefoon jou stem te horen, met als gevolg dat de hele familie toch wel graag wil weten waarom ik ineens over tarwegras praat met een onbekende...

Of een persoon een katvanger is of niet zal ook pas later blijken, dat kun je vooraf niet weten.

va
door valeri365 - Nov 29, 2014 om 18:58
11 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs als je aanneemt, dat die persoon op hetzelfde emotionele niveau zit als jij, en bang wordt van telefoontjes, hoe kom je aan het huistelefoon? Denk je dat in register huistelefoon staat, en niet dezelfde nummers wat nu al bekend? Of het is in het telefoonboek staat, op naam en adres?.. Hmm...

M.i. hoort de politie uit te zoeken hoe en wat. Ze hebben veel meer mogelijkheden. B.v. op wiens namen deze telefoonnummers staan.

door 14peter - Nov 29, 2014 om 19:09
567 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij staan in het register de naam en adres-gegevens. Daarmee zou je idd het telefoonboek kunnen raadplegen of google.

En ja, dit hoort de politie te doen. Heb je daar veel vertrouwen in? Kijk eens op het forum van Opgelicht hoeveel mensen zich stijf lopen te ergeren aan de politie die dit soort dingen afdoet als een civiel probleem. En voor je uberhaubt bij hen aan de beurt bent heb je nog een behoorlijk aantal mede-gedupeerden nodig ook. En aangezien het domein www.tarwegraspoeder.nl nog geen hit geeft op Mijn politie denk ik niet dat ze dit eerdaags op gaan pikken. Tot die tijd kan het zeker geen kwaad om zelf de druk nog eens op te voeren. Nee hebbie, ja zou je kunnen krijgen.

va
door valeri365 - Dec 3, 2014 om 19:04
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kreeg bericht van Mollie. Mollie b.v. (payment provider) heeft ook geprobeerd contact te leggen met de zaak, maar zonder succes. Ze hebben wel betalingen naar de zaak geblokkeerd, dus jullie (in ieder geval in Nederland) zijn veilig voor nu.

ta
door tarwegras - Feb 19, 2015 om 22:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste valeri365,

Wij zijn de nieuwe eigenaar van Tarwegraspoeder.nl en hebben de webshop begin dit jaar overgenomen.

Tot op heden hebben wij verschillende reacties van mensen gehad die gedupeerd zijn door de vorige eigenaar.

Neem a.u.b. contact met ons op via de website en dan zoeken we naar een passende oplossing.
www.tarwegraspoeder.nl

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Emanuel van der Vaart