Oplichterij bij tarwegraspoeder.nl
Hallo, ik heb op 14 oktober voedingsupplement besteld bij tarwegraspoeder.nl (taazaco.nl, taazaco.com). Ik heb 25 euro betaald via iDeal. Omdat ik geen automatische bevestiging van de winkel heb ontvangen via email, heb ik email geschreven. Ik kreeg een antwoord dat er problemen waren met hun website (wat zeer waarschijnlijk waar is), maar het geld hebben ze wel ontvangen en dat mijn bestelling zsm handmatig zou worden verwerkt. Maar ik heb niets ontvangen. Weer email, en weer beloofte als antwoord, en weer niet nagekomen. Uiteindelijk vraag ik geld terug te storten. Ze antwoorden dat ik de restitutie binnen 14 dagen kan verwachten. Toch geen restitutie ontvangen. Verdere emails, berichten op twitter en facebook (ze hebben accounts ook daar) worden genegeerd en gewist. Tot nu toe geen geld.
Mijn rechtsbijstandverzekering (SRK) adviseert niks doen en laten de zaak rusten, omdat het bedrag klein is, en een deurwaarder zou veel geld kosten.
Hoewel het bedrag inderdaad klein is, vind ik maatschappelijk onverantwoord om het berdijf mensen te laten oplichten wanneer het hun uitkomt. Ik blijf het bedrijf aan te schrijven maar het is inmiddels duidelijk dat het niks gaat opleveren.
Misschien suggesties wat ik nog kan doen.
[quote=valeri365 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 13:25]Hallo, ik heb op 14 oktober voedingsupplement besteld bij tarwegraspoeder.nl (taazaco.nl, taazaco.com). Ik heb 25 euro betaald via iDeal. Omdat ik geen automatische bevestiging van de winkel heb ontvangen via email, heb ik email geschreven. Ik kreeg een antwoord dat er problemen waren met hun website (wat zeer waarschijnlijk waar is), maar het geld hebben ze wel ontvangen en dat mijn bestelling zsm handmatig zou worden verwerkt. Maar ik heb niets ontvangen. Weer email, en weer beloofte als antwoord, en weer niet nagekomen. Uiteindelijk vraag ik geld terug te storten. Ze antwoorden dat ik de restitutie binnen 14 dagen kan verwachten. Toch geen restitutie ontvangen. Verdere emails, berichten op twitter en facebook (ze hebben accounts ook daar) worden genegeerd en gewist. Tot nu toe geen geld.
Mijn rechtsbijstandverzekering (SRK) adviseert niks doen en laten de zaak rusten, omdat het bedrag klein is, en een deurwaarder zou veel geld kosten.
Hoewel het bedrag inderdaad klein is, vind ik maatschappelijk onverantwoord om het berdijf mensen te laten oplichten wanneer het hun uitkomt. Ik blijf het bedrijf aan te schrijven maar het is inmiddels duidelijk dat het niks gaat opleveren.
Misschien suggesties wat ik nog kan doen.
Ben vergeten te melden, dat het bedrijf, volgens de website, is in London gereristreerd, ze hebben Duitse telefoonnummer, maar ik krijg alleen antwoordapparaat. Vragen om telefoonnummer te geven worden in email niet beantwoord. Dus telefonisch niet bereikbaar.
Het beste kunt u de ECC inschakelen. Dat is het Europees consumenten centrum waar u terecht kunt voor klachten over landen buiten Nederland maar in de Europa. Zij kunnen dan het bedrijf voor u benaderen.
klik HIER en volg de route. Op alle vragen 'ja' antwoorden en dan naar het klachtenformulier.
Het is kosteloos. Klik HIER voor de procedure.
@edrick3 - dank je wel, maar ik denk dat het niet meer over ontbinding gaat wegens niet geleverde goederen. Het bedrijf heeft zelf toegezegd om geld terug te betalen, alleen simpelweg doet het niet. Er is ook geen geschil of verschil van meningen of zo...
@zoekster - dank je wel, ik heb de klacht bij ECC ingediend. Gezien dat ze geen rechten hebben is het niet waarschijnlijk dat hun bemiddeling helpt (denk ik), maar wie weet...
Het is ook goed mogelijk dat het bedrijf puur oplichterij is, maar omdat het steeds over kleine bedragen gaat, blijven ze hun gang gaan - niemand vindt het de moeite waard procedures te starten...
[quote=valeri365 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 15:10]
@zoekster - dank je wel, ik heb de klacht bij ECC ingediend. Gezien dat ze geen rechten hebben is het niet waarschijnlijk dat hun bemiddeling helpt (denk ik), maar wie weet...
En toch wordt hier nogal eens succes mee geboekt, niet fijn als er een overheidsinstantie in je nek hijgt, dus duimen maar ;-)
Laat u nog weten hoe dit verder gaat?
Hoi valeri365;
Ik heb even wat voor je opgezocht, en wat blijkt; officieel bestaat het bedrijf niet meer! In het register van Companies House heeft het de status Dissolved.
Dit betekent dat de bestuurders van het bedrijf hoofdelijk aansprakelijk zijn. Je zou kunnen overwegen de gegevens van het bedrijf op te vragen en zodoende te achterhalen wie achter het bedrijf zit. Als je alleen het document opvraagt waarin alle gegevens van de LTD staan kost dat maar één pond, dat is rond de € 1,26 ofzo.
Nou zou het kunnen zijn dat je er dan achter komt dat het bedrijf op naam van een katvanger staat en je dus nog geen steek verder komt, maar misschien biedt het ook juist bruikbare info. Ik denk dat je voor die ene pond geen blauwtje kunt lopen.
Beste valeri365,
dank u wel voor uw waarschuwing.
Hopelijk helpt het verdere slachtoffers te voorkomen.
De site tarwegraspoeder.nl is nog steeds online zie ik.
Dank voor jullie reacties. Ik zal zeker melden hoe en wat....
In hun emails staat het Nederlandse adres : Strijkviertel 35 | 3454 PJ De Meern | The Netherlands. Volgens GoogleMaps zit daar Alfa Romeo garage. De emails werden wel vanuit Nederland gestuurd (omgeving Landsmeer). Ze hebben dus ook Nederlandse rekening omdat ik via iDeal heb betaald.
Ik kan natuurlijk voor 1 pond gegevens opvragen, daar gaat het niet om. De vraag is wat daarna doen.... Het moet een duidelijke plan zijn... Suggesties?...
Ik denk naar de politie te stappen, want het lijkt steeds meer op "doorlopende" oplichterij. En misschien naar de bank, zodat mensen niet meer met iDeal kunnen betalen, dan in ieder geval kunnen ze anderen niet meer oplichten.
Wat de volgende stap is kun je eigenlijk pas beoordelen als je de gegevens hebt denk ik. Stel dat het je buurman blijkt te zijn zou je hem gewoon kunnen aanspreken. Maar staat het bedrijf op naam van een ontraceerbare katvanger is aangifte de laatste stap en zul je je erbij neer moeten leggen dat je verder niks kan doen. En daar tussenin zitten wellicht nog tal van mogelijkheden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer