robinjongerden
door robinjongerden May 15, 2015 om 14:56
Vakantie & reizen

Oplichterij Vakantieveilingen/ Zwaluwhoeve

Goedenmiddag,

In februari heb ik via Vakantieveilingen een voucher gekocht voor 26,-.
Hiermee zou ik met 2 personen naar de Zwaluwhoeve kunnen gaan. Dit is zoals wellicht bekend een sauna-oord.

Mijn vriendin was een tijdje ziek en nu het wat beter gaat wilde ik haar verrassen met het bezoek aan de Sauna. Je moet via een online-systeem reserveren en toen ik dat wilde doen was de reservering verlopen. Slechts geldig tot en met 30 april.

Ik heb gemaild met de Zwaluwhoeve maar ze geven geen geld terug. Verlopen is verlopen.
Ik vind dit een pure vorm van diefstal. Hoewel ik uiteraard op de pdf had kunnen zien dat er een einddatum op stond. Juridisch staan zij waarschijnlijk sterk.

Toch zit het me niet lekker. Denken jullie dat er een mogelijkheid is dat ik mijn geld terug krijg of alsnog toegang krijg tot de Zwaluwhoeve?

Ik ben ontzettend benieuwd.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Robin Jongerden

3762 9 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - May 15, 2015 om 15:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Best mogelijk, maar never publiekelijk via social media, want dan zouden ze hun eigen beleid gaan ondergraven. Een tweede reden om geen compensaties te verlenen; vouchers en kado-bonnen met een afloopdatum zijn prettige bij-verdienmodellen voor de uitgevers ervan. Vangen zonder tegenprestatie......!!

Misschien met een doktersverklaring, geslijm en zoete broodjes proberen? Of.....langsrijden voor een persoonlijk gesprek!

edrick3
door edrick3 - May 15, 2015 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo robinjongerden,

.....Verlopen is verlopen.
Hoewel ik uiteraard op de pdf had kunnen zien dat er een einddatum op stond. Juridisch staan zij waarschijnlijk sterk.
.....
Inderdaad!
...Ik vind dit een pure vorm van diefstal.....
Maar dat is het dus niet.

Als je binnen de geldigheidstermijn contact had opgenomen was e, maar daar heb je nu niets aan. wellicht iets te regelen geweest.

Gelukkig is vriendin weer beter.
Toch maar naar de sauna gaan.
Over die € 26 kom je ook wel weer heen.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - May 15, 2015 om 15:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind dit toch zoiets als een cadeaubon. Daarvan moet een termijn redelijk zijn.
klik HIER

Misschien kunt u bij consuwijzer eens navragen wat redelijk is in dit geval.
Ik vind dit wel erg snel voorbij.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2015 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

.....Ik vind dit toch zoiets als een cadeaubon......
Maar TS schrijft: .... heb ik via Vakantieveilingen een voucher gekocht voor 26,-.....
En daar zal een einddatum aan verbonden zijn geweest aangezien het aanbiedingen betreft.

zoekster
door zoekster - May 15, 2015 om 16:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 15:57]@zoekster,

.....Ik vind dit toch zoiets als een cadeaubon......
Maar TS schrijft: .... heb ik via Vakantieveilingen een voucher gekocht voor 26,-.....
En daar zal een einddatum aan verbonden zijn geweest aangezien het aanbiedingen betreft.
O ik dacht dat je moest bieden en dan bij een bedrag uitkwam waarop je het had 'gewonnen'. Ken de regels van dat spel niet.

aurora1
door aurora1 - May 15, 2015 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stond dit klik hier ook op de site toen u de voucher kocht? Dus onder data: geldig t/m 3 maanden na het sluiten van de veiling.
Oplichting: lees hier.

emcede
door emcede - May 15, 2015 om 16:48
959 Antwoorden / 4 Vragen

Nou nou....."Oplichterij, diefstal"... Grote woorden. Wat dacht je van "Domheid, slordigheid" van jezelf. Als je koopt op Vakantieveilingen.nl WEET je dat er een einddatum aan vast zit. Die moet je in de gaten houden. Doe je dat niet - jammer, maar pech. In geval van ziekte zou ik me kunnen voorstellen dat een bedrijf nog wel eens de voucher wil verlengen, maar niet meer als deze al verlopen is.

hutch
door hutch - May 15, 2015 om 18:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=robinjongerden schreef op vrijdag 15 mei 2015, 14:56]Ik vind dit een pure vorm van diefstal. Hoewel ik uiteraard op de pdf had kunnen zien dat er een einddatum op stond. Juridisch staan zij waarschijnlijk sterk.
Tja, ook ik lees hier woorden, waarvan TS blijkbaar de betekenis niet kent.

Oplichterij..... diefstal.....

Ik vermoed dat TS eigenlijk kwaad op zichzelf is, omdat hij niet goed opgelet heeft, en hier zijn frustraties kwijt wil.

Robin, ik zou zeggen: neem uw verlies, het is, hoe je het ook wendt of keert, uw eigen schuld.

uwjurist
door uwjurist - May 16, 2015 om 07:36
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@ zoekster. Hier is geen sprake van een cadeaubon, maar van een aanbieding. De voorwaarden worden ook duidelijk gecommuniceerd op de site, bij de aanbieding zelf en ook nog op de vouchers.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik