fa
door fambacker May 18, 2012 om 12:20
Auto & vervoer

Oplichters bij NS fiets kluis bv

Ik zie dat ik niet de eerste ben die te maken krijgt met de oplichtingspraktijken van NS fiets. Het is - in tegenstelling tot veel andere instanties en bedrijven - niet mogelijk gewoon een opzegging te doen bij dit bedrijf. Het is niet te begrijpen dat 3 brieven van ons bij dit bedrijf zijn zoekgeraakt.

Ok, er zit niets anders op te betalen, want ik heb geen aangetekende brief aan ze gezonden en gewone brieven worden vast gewoon weggegooid (zie andere klagers op dit forum).

Ik betwijfel in sterke mate of ze gaan reageren op mijn klacht - die ik dan nu maar aangetekend - bij ze ga indienen.

Ongehoord! In mijn gehele werkzame leven (30 jaar) en contacten bij diverse overheids en semi-overheidsbedrijven en commerciele bedrijven ben ik dit nog niet tegengekomen.

Als er toch een bedrijf een koude douche mag krijgen is het deze wel.

Ik ben benieuwd of er meer klanten van NS fiets kluis dit hebben ervaren.
Of dat ik een andere tip kan krijgen.

Tot horens,

Fam. Backer
Heerhugowaard

6718 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sleutels teruggestuurd? Uit de algemene voorwaarden:

Beëindigen abonnement fietskluis
13. Indien de betaling van de (nieuwe) abonnementperiode niet binnen 5 werkdagen na afloop van de vervaldatum bij
NS Fiets binnen is vervalt het recht op gebruik van de fietskluis. NS Fiets is dan bevoegd om de fiets en toebehoren
te verwijderen en/of elders tegen hoger tarief op te slaan. Wanneer de abonnementhouder één maand na afloop van
de abonnementperiode de fiets en toebehoren niet heeft afgehaald, dan heeft NS Fiets het recht om vrij over
zijn/haar fiets en toebehoren te beschikken. NS Fiets is, na verwijdering van de fiets en toebehoren, niet
aansprakelijk voor eventuele beschadiging. De kosten voor het vervangen van het slot worden de
abonnementhouder achteraf alsnog in rekening gebracht.
14. Bij tussentijdse opzegging van het jaarabonnement wordt de abonnementhouder het aantal maanden dat verstreken
is (naar boven afgerond op hele maanden) tegen maandtarief in rekening gebracht, met een minimum van vier
maanden. Het resterende bedrag ontvangt de abonnementhouder samen met de betaalde waarborgsom retour.
15. De abonnementperiode wordt als beëindigd beschouwd indien de sleutel(s) binnen 5 werkdagen na afloop van de
vervaldatum door NS Fiets (aangetekend) ontvangen is/zijn. E.e.a. vergezeld van naam, adres, woonplaats,
telefoonnummer, station, fietskluisnummer en het rekeningnummer op naam van de abonnementhouder werd
afgesloten.
16. Beëindiging van een reservering , waarbij de sleutel(s) binnen 5 werkdagen, na ontvangst van de betaling, door
NS Fiets, ontvangen is/zijn, wordt het volledige abonnementsgeld samen met de betaalde waarborgsom uitbetaald.
Indien niet aan deze voorwaarden is voldaan geldt artikel 14.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet mijn vraag een beetje bijstellen. Er was geen sprake van een kluisje, maar meer de toegang tot een bewaakte fietsenstalling. Met een pasje (voor zover ik mij kan herinneren) kon je erin. Ik had dus geen sleutels terug te sturen. Voorzover ik weet (eind 2009 speelt dit), heb ik een formulier ingevuld en dat met het pasje opgestuurd naar NS fiets. Niet aangetekend, maar mag NS Fiets dan alleen aangetekende brieven openmaken en de rest weggooien??

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

fambacker schreef op vrijdag 18 mei 2012, 12:20:
Ik ben benieuwd of er meer klanten van NS fiets kluis dit hebben ervaren.

Stond dat niet bij die andere klachten die je hebt gevonden?

Voor douchefaciliteiten moet je bij Radar zijn.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals u aangegeven heeft: u heeft de brieven niet aangetekend verstuurd en kunt daarom niet rechtsgeldig aantonen dat u heeft opgezegd.

Zeg in de aangetekende brief nogmaals op in combinatie met de klacht dat 3 niet aangetekende brieven niet verwerkt zijn. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat PostNl 3 brieven niet bezorgt op het postadres.

Ik neem aan dat u nooit een bevestiging heeft ontvangen van eerdere opzeggingen ( liefst schriftelijk). Sta daar deze keer wel op.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal wordt steeds gekker..
Op 19 mei verstuurde ik inderdaad een aangetekende brief naar NS Fietskluis. Het incassobedrijf dreigde met een beslaglegging. Ik heb betaald, maar heb NS laten weten dat ik dit deed om de hoge kosten te voorkomen, niet omdat ik eens was met de betaling. Via Track en Trace van Postnl zag ik dat de brief is afgehaald op 23 mei.
Op 31 mei heb ik maar eens gebeld en....?
Ze konden de aangetekende (!) brief niet vinden!!?? Ik heb notabene een digitale kopie naar ze moeten sturen.
Ja, en toen werd het heel vreemd. Mijn klacht en opzegging was nog steeds niet bekend en de klantenservice stuurde de brief op 5 juni door naar de afdelingen van NS Fiets
Op 8 juni kreeg ik een brief (gedateerd 30 mei!) van de Fietskluisadministratie dat ze het abonnement gingen beeindigen, maar deelden niet mee wanneer.
Ook wilden ze meewerken aan een oplossing, welke deelden ze niet mee. En dat terwijl ik duidelijk had gesteld wat ik wilde. Een flut-brief dus. Wat een bedrijf! Een aanfluiting.
Ik heb de klantenservice teruggemaild en gesteld dat de brief vol fouten stond. NS Fiets blijft erbij dat de pas moet worden geretourneerd, of ik deze nu heb of niet of ik nu een brief hierover heb gezonden of niet. Een Kafkaiaanse situatie. Ik zou van mijn leven niet zo'n brief durven te schrijven aan mijn klanten....

Er wordt gesteld dat het contract per direct wordt beëindigd. Dit is onterecht, want ik heb in februari 2010 (en niet 2009, wat in de brief wordt vermeld) al opgezegd. Dit zou betekenen dat ik nóg een jaar abonnement moet betalen! De brief is dan ook onvolledig en onduidelijk. Het is echt te gek voor woorden.

Er wordt ook gesproken over het vinden van een oplossing en het meewerken hieraan door afdeling Fietskluis. In mijn klachtenbrief heb ik gezegd wat ik eis. Moet ik echt overal om vragen? Hoe expliciet moet ik iets vragen?
In de brief zegt NS Fiets mijn probleem te begrijpen. Nee, ik denk het niet.
Ik heb aangegeven deze geschiedenis zo snel mogelijk via de Klaaglijn van RTV- NoordHolland de wereld in ga sturen.
Toch hoop ik dan nog dat ze komen met een acceptabele oplossing, maar nu mijn e-mail niet eens bevestigd wordt (ik heb alleen een leesbevestiging), heb ik hier een hard hoofd in....
Ik houd het op de Klaaglijn, misschien kan ik dan nog iets van die 115 euro terugkrijgen.

Wat een bedrijf! Bah! Zal ik Radar om een koude douche vragen?

Dit is zonde van geld en tijd. 115 euro, daar zijn leukere dingen mee te doen, toch?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nogmaals het BEDRIJF moet aantonen dat je gefaalt hebt bij de opzegging... en niet jij die moet aantonen dat je opgezegt hebt !...

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 19 mei verstuurde ik inderdaad een aangetekende brief naar NS Fietskluis.
U kunt dus rechtsgeldig aantonen dat u op deze datum opgezegd heeft en zo weerleggen dat u dit niet gedaan zou hebben.

M.i. hoort per datum die u aangeeft in aangetekende brief de overeenkomst beëindigd te worden. Als datum overeenkomt met de voorwaarden in de a.v.

NS Fiets blijft erbij dat de pas moet worden geretourneerd, of ik deze nu heb of niet of ik nu een brief hierover heb gezonden of niet.

Mogelijk ligt men nu dwars met een artikel uit de a.v.:
13. De abonnementperiode wordt als beëindigd beschouwd indien de pas binnen 5 werkdagen na afloop van de vervaldatum
door NS Fiets (aangetekend) ontvangen is. E.e.a. vergezeld van naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, station,
stallingsplaatsnummer en het rekeningnummer op wiens naam het abonnement werd afgesloten.

Als deze pas zoek is kunt u stellen in uw aangetekende brief dat de pas zoek is en u dus bereid bent af te zien van teruggave waarborgsom pas.
In artikel 6 v.d. slotbepalingen staat:
De door de abonnementhouder betaalde waarborgsom wordt
terugbetaald indien alle rekeningen zijn voldaan en bij opzegging de pas binnen 5 werkdagen geretourneerd is.

Verzoek meteen om toezending van de geschillen procedure mocht u er niet uitkomen met dit bedrijf.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, de pas.
Stel dat NS Fiets de brief had ontvangen zonder pas, waarom krijg je dan geen brief retour met verzoek om je pas? Je kan het wel vergeten zijn.. Nee, klantenservice dat kennen ze niet bij de NS. Helaas.

De pas heb ik eind 2009 in het bijzijn van de beheerder verknipt. (ook in de klachtenbrief van 18 mei nog eens aangegeven) Enne, zouden ze in die electronica van die fietsenstalling niet kunnen zien dat ik er sinds 1 januari 2010 niet meer ben geweest? Mijn privacy is in dit geval op een ander niveau aangekomen en mag best worden ingezien..

Ik zal de NS een bericht sturen met wat mijn kosten aan dit verhaal inmiddels zijn geworden. Zou ik ze ook een incasso-bureau op hun nek kunnen sturen?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

rma070 schreef op woensdag 13 jun 2012, 05:13: nogmaals het BEDRIJF moet aantonen dat je gefaalt hebt bij de opzegging... en niet jij die moet aantonen dat je opgezegt hebt !...

Ik denk het niet.

Als jij je beroept beroept op schriftelijke opzegging, ligt de bewijslast hiervoor bij jou.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal de NS een bericht sturen met wat mijn kosten aan dit verhaal inmiddels zijn geworden. Zou ik ze ook een incasso-bureau op hun nek kunnen sturen?

Gaat niet lukken denk ik, al is het idee aantrekkelijk.