as
door asdasd May 18, 2012 om 17:39
Computers & telefonie

OPLICHTERS NATIONALE FOTOSTUDIO!

Kan iemand mij even vertellen of die zijn boete heeft betaald bij deze nutteloze oplichters heb ze net de tieves ingescholde aan de telefoon , heb namelijk vandaag brief binnen gekregen dat ik 165 euro moet betalen en vind het onterecht want ik had hun binnen 24 uur afgebeld!

13795 25 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 18, 2012 om 19:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

asdasd, de eerste 2 Nationale Fotostudio op Google krijg je alleen hun logo. Ben je via Hyves of Twitter bij ze terechtgekomen? Als ik (oude) commentaren lees ben ik wel een beetje bang dat je je geld kwijt bent. Je kan natuurlijk wel via internet aangifte bij de Politie doen. Of het helpt?

mahadma
door mahadma - May 18, 2012 om 21:12
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Toets binnen het zoekveld rechtsbovenin nationale fotostudio in en je leest bakken vol commentaren, adviezen en ervaringen. Hier verder een nieuw item starten heeft geen zin.

abarth
door abarth - May 18, 2012 om 21:53
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 18 mei 2012, 21:12]Toets binnen het zoekveld rechtsbovenin nationale fotostudio in en je leest bakken vol commentaren, adviezen en ervaringen. Hier verder een nieuw item starten heeft geen zin.

zoekfunctie

gr
door grootvader_1 - May 18, 2012 om 22:19
153 Antwoorden / 44 Vragen

Ho,ho,
geen paniek!
Die "Nationale Fotostudio"uit Zwolle is al vele jaren berucht om hun kwanselpraktijken, ook toen zij zich Fotosessie.com noemde.
Gewoon nog eens een aangetekende brief sturen dat u zich binnen de gestelde tijd had afgemeld en het niet kan helpen dat "fotosessie.com c.q. nationale fotostudio"gewoon volgens het aloude patroon doorgaat.
Dat u dit dan ook zal melden aan de politie Zwolle en zeker niet van plan bent om te betalen.

Schrijf maar dat dit het advies is van.................................

De Vrije Vogel
want die kennen ze!

tenormin
door tenormin - May 18, 2012 om 23:14
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=abarth schreef op vrijdag 18 mei 2012, 21:53][quote=mahadma schreef op vrijdag 18 mei 2012, 21:12]Toets binnen het zoekveld rechtsbovenin nationale fotostudio in en je leest bakken vol commentaren, adviezen en ervaringen. Hier verder een nieuw item starten heeft geen zin.

zoekfunctie

Heb keurig op uw zoekfunctie gedrukt en op een vraag van begin 2011 gereageerd. Leek me wel zo gemakkelijk om op pagina veertien nog iets onbenulligs toe te voegen.

tdehond
door tdehond - May 19, 2012 om 08:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit soort bedrijven dienen schriftelijk aangetekend afgezegd te worden omdat u dan rechtsgeldig kunt aantonen dat u bedrijf benaderd heeft met annuleren van de afspraak.

Ik zou ze schriftelijk aangetekend laten weten dat ik binnen 24 uur heb afgebeld met een afdruk van mijn telefoonnota waaruit blijkt dat ik bedrijf benaderd heb. U kunt m.i. het beste een Ontkenning overeenkomst sturen.

klik hier voor voorbeeldbrief Consuwijzer

copie brief + copie afdruk nota + verzendbewijs in map.

De afdruk van de nota waaruit blijkt dat u inderdaad gebeld heeft in combinatie met de onterechte vordering zal hopelijk de rechter overtuigen dat u afgeperst lijkt te worden omdat dit bedrijf in gebreke is gebleven u afzegging te verwerken.

Mijn ervaring is dat netjes blijven een uitstekend wapen is tegen de vijand.

tdehond
door tdehond - May 19, 2012 om 08:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toevoeging
Voorbeeld brief aanpassen aan uw omstandigheden.

"Ik heb op ..... telefonisch contact gehad met u en heb daarbij de afspraak geannuleerd. Dit vond plaats binnen 24 uur nadat de afspraak abusievelijk gemaakt was. Zie bijlage.

M.i. bent u in gebreke gebleven mijn annulering te verwerken. Ik ben dan ook niet van plan deze onterechte vordering te voldoen."

Bijlage: afdruk specificatie telefoonrekening waaruit blijkt dat ik u op ... gebeld heb.

as
door asdasd - May 19, 2012 om 10:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heeeeeee De grootvader haha,
Jij hebt hun praktijken dus ook meegemaakt en jij had een brief gestuurd naar hun en daarna had je nog wat van hun gehoord of moeten betalen??

=grootvader schreef op vrijdag 18 mei 2012, 22:19: Ho,ho,
geen paniek!
Die "Nationale Fotostudio"uit Zwolle is al vele jaren berucht om hun kwanselpraktijken, ook toen zij zich Fotosessie.com noemde.
Gewoon nog eens een aangetekende brief sturen dat u zich binnen de gestelde tijd had afgemeld en het niet kan helpen dat "fotosessie.com c.q. nationale fotostudio"gewoon volgens het aloude patroon doorgaat.
Dat u dit dan ook zal melden aan de politie Zwolle en zeker niet van plan bent om te betalen.

Schrijf maar dat dit het advies is van.................................

De Vrije Vogel
want die kennen ze!

gr
door grootvader_1 - May 19, 2012 om 11:06
153 Antwoorden / 44 Vragen

Beste asdas;

Je schrijft: "Heeeeeee De grootvader haha,
Jij hebt hun praktijken dus ook meegemaakt en jij had een brief gestuurd naar hun en daarna had je nog wat van hun gehoord of moeten betalen"

Nee beste man, ik ben nooit in hun zaken getrapt maar enkel gereageerd op eerdere (wanhopige) vragers op dit forum en de reacties van fotosessie.com/ nationale fotostudio.
Heb mede door mijn acties van o.a. hun "algemene voorwaarden' uit te spitten en te wijzen op de onwettigheden daarin hert kleine succesje geboekt dat zij in ieder geval deze AV-s wat hebben aangepast.
En nee, die jongens daar in Zwolle die ook al eens zijn veroordeeld hebben dit niet leuk gevonden en zelfs bezig geweest dit forum te vervuilen door onze bekende nicknames te misbruiken met gemene valse verklaringen.

Daarom heb ik er het volste vertrouwen in dat dit "Nationale fotostudio"het nooit voor een rechter zal brengen.
Zeker niet in die regio Zwolle.

Prettig weekend allemaal met de groeten vanuit een beetje zonnig Nieuwendam met wel de vraag: "Zou het nog zomer worden?"

De Vrije Vogel.

as
door asdasd - May 19, 2012 om 13:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Haha oke ik heb even een brief geschreven en op de bus gedaan.
Zal toch nog wel even paar weken zomerse temperaturen zijn in ons kikkerlandje in delft is today gelukkig wel zonnig .

=grootvader schreef op zaterdag 19 mei 2012, 11:06: Beste asdas;

Je schrijft: "Heeeeeee De grootvader haha,
Jij hebt hun praktijken dus ook meegemaakt en jij had een brief gestuurd naar hun en daarna had je nog wat van hun gehoord of moeten betalen"

Nee beste man, ik ben nooit in hun zaken getrapt maar enkel gereageerd op eerdere (wanhopige) vragers op dit forum en de reacties van fotosessie.com/ nationale fotostudio.
Heb mede door mijn acties van o.a. hun "algemene voorwaarden' uit te spitten en te wijzen op de onwettigheden daarin hert kleine succesje geboekt dat zij in ieder geval deze AV-s wat hebben aangepast.
En nee, die jongens daar in Zwolle die ook al eens zijn veroordeeld hebben dit niet leuk gevonden en zelfs bezig geweest dit forum te vervuilen door onze bekende nicknames te misbruiken met gemene valse verklaringen.

Daarom heb ik er het volste vertrouwen in dat dit "Nationale fotostudio"het nooit voor een rechter zal brengen.
Zeker niet in die regio Zwolle.

Prettig weekend allemaal met de groeten vanuit een beetje zonnig Nieuwendam met wel de vraag: "Zou het nog zomer worden?"

De Vrije Vogel.

la
door lady15 - Jun 19, 2012 om 16:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ze handelen tegenwoordig onder de naam: Vakfotografen.com bv.
Dus kijk uit als je een berichtje krijgt het zijn dezelfde mensen!!!

tdehond
door tdehond - Jun 19, 2012 om 16:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Inderdaad. Zelfs hetzelfde postbus adres.
Alleen de postcode verschilt. Of op 1 v.d. sites klopt de p.c. niet.

Bedankt voor de melding!

=lady15 schreef op dinsdag 19 jun 2012, 16:11: Ze handelen tegenwoordig onder de naam: Vakfotografen.com bv.
Dus kijk uit als je een berichtje krijgt het zijn dezelfde mensen!!!

on
door onique23 - Aug 21, 2012 om 23:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn gewoon een stelletje vieze gore oplichters.
Helaas zijn mijn dochters er ook ingetrapt
(Gelukkig wel een paar leuke foto's aan overgehouden, maar dat mag ook wel, we hebben er tenslotte grof geld voor betaald)
Maar ze zouden gegarandeerd 4 opdrachten krijgen het afgelopen jaar, met hun zogenaamde 'castingpas' ....
inmiddels zijn we precies 1 jaar verder, en zoals we al dachten, we zijn vet opgelicht, en ook nooit maar 1 uitnodiging gehad voor een casting/opdracht.
Ik kan alleen maar hopen dat er verder niemand intrapt.
Het liefst zou ik persoonlijk ff naar Zwolle willen rijden, en die mensen daar op hun bek slaan, maar ach, ik verlaag me maar niet tot hun niveau, en hoop dat ze snel stikken in hun eigen leugens....

M.

freya
door freya - Aug 22, 2012 om 10:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=onique23 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 23:08]....
Maar ze zouden gegarandeerd 4 opdrachten krijgen het afgelopen jaar, met hun zogenaamde 'castingpas' ....
inmiddels zijn we precies 1 jaar verder, en zoals we al dachten, we zijn vet opgelicht, en ook nooit maar 1 uitnodiging gehad voor een casting/opdracht.

....
Goed dat je je ervaringen hier post. Er is hier al verscheidene keren een oproep gedaan om te melde of er überhaupt iemand is die 4 castings in één jaar heeft gekregen en tot op heden heeft nog niemand zich gemeld.....
En jouw ervaring maakt alleen maar duidelijk dat het er ook wel nooit van zal komen ook.....

Laat het voor iedereen een waarschuwing zijn.

Freya

do
door donja1991 - Nov 20, 2012 om 11:30
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf heet inmiddels Vakfotografen Media BV. Ik had ook een fotoshoot bij hun. Ze gaven aan dat de enige manier om te annuleren was via brief. Ik heb ze een brief verstuurd en een e-mail met daarin diezelfde brief. Nu beweren ze dat ze nooit wat ontvangen hebben, terwijl ze nu ineens wel reageren met datzelfde e-mail adres waarnaar ik die brief nogmaals verstuurd heb. Ik heb inmiddels ook al aangifte gedaan tegen dit bedrijf en laat het er zeker niet bij zitten. Ze zijn hier blijkbaar al jaren mee bezig, en dit moet gewoon een keer stoppen.

hutch
door hutch - Nov 20, 2012 om 13:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals bepaalde 'bedrijven' bezig zijn om ouderen onder ons te belazeren, is dit 'bedrijf' al vele jaren bezig om hoofdzakelijk jongelui te belazeren met hun leugens. Zij zijn veelal aanwezig op hyves e.d. sites en liegen er daar op los. Dit laatste is al meerdere keren keihard bewezen.

Deze club is ook al meerdere keren van naam veranderd en, zoals ik al eens eerder heb aangegeven, zal ook deze keer niet de laatste naamsverandering wezen. En uiteraard zullen zij aangeven, in voorkomend geval, dat het een totaal ander bedrijf is. Waarbij zij niet zullen zeggen, dat het om dezelfde eigenaren gaat.....

En zij moeten (!) wel van naam veranderen, want telkens komt de waarheid (weer) boven water en dan 'zwerft' hun naam weer in allerlei forums rond, voorzien van de vele waarschuwingen, geplaatst door al die slachtoffers, die er ingetrapt zijn.

In het begin waren zij zelfs lachwekkend bezig, door alleen de naam te veranderen en niet de layout van hun website. Dat zag er echt komisch uit.

Even een klein stukje van hun website:
"Sinds enige tijd werkt Vakfotografen Media BV nauw samen met de grootste, online casting en auditie database van Nederland, genaamd: "Online Auditie". Via OnlineAuditie.com is het mogelijk om na de eerste stap die je hebt genomen direct daarna de tweede te zetten."

En voor de duidelijkheid:
vakfotografen.com staat geregistreerd op het adres: Baileystraat 12 te Zwolle.
onlineauditie.com staat geregistreerd op het adres: Baileystraat 12 te Zwolle.

Uiteraard is dit heel 'toevallig', of zou hier sprake kunnen zijn van dezelfde eigenaar.
Zij wekken hier niet alleen de schijn (althans dat proberen zij) alsof het hier om totaal verschillende bedrijven/eigenaren zijn, maar ook alsof zij samenwerken met een groot (inter)nationaal bedrijf. Ook dit is echt lachwekkend.

Nog een voorbeeldje wat op onlineauditie.com staat: "VakFotografen BV maakt hele mooie foto's ! ! ", geschreven door ene Ben M. Deze geeft aan als adres: Baileystraat 12 te Zwolle. En dat staat weer op Fotoshoots.nl (Nationale Fotostudio). Fotoshoots.nl gebruikt het telefoonnummer van ...... Nationale Fotostudio.

Het is een wirwar van 'bedrijfjes' enz.enz.enz.

Er is al zoveel over geschreven, o.a. ' '.

'Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken'

'Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel'

freya
door freya - Nov 20, 2012 om 13:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, we doen er nog één:

'Eens een dief, altijd een dief....'

Freya

geoffreyhormann
door geoffreyhormann - Dec 28, 2012 om 15:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 16 November een fotoshoot bij hun gedaan maar heb tot op heden nogsteeds geen foto´s ontvangen
zij zeggen dat ze ze naar het verkeerde adres hebben gestuurd en dat ze zo spoedig mogelijk nieuwe foto´s naar mij zullen versturen.

Maar nu ik al deze informatie lees krijg ik sterk de in druk dat ik ben opgelicht en dat ik daar binnen een week al hun matiriaal ga plunderen als ze niet binnen een week mij mijn foto´s versturen. Ik kan ze nu al vertellen dat als deze informatie waar is zij beter hun spullen kunnen gaan inpakken want ik kan wel een agentje bellen om te zeggen dat ik ben opgelicht maar als deze praktijken zich al jaren voor doen heeft dat weinig zin.

Mij advies is hoor je of lees je van www.vakfotografen.com of word jij door hun persoonlijk benaderd vertel ze dan eerst wat je hier hebt gelezen en dat er nog een hele hoop mensen zijn die op hun geld en of foto´s wachten. Ook zou ik als ik jullie was hier en op de hoofdpagina van facebook je klacht doen zodat meerdere mensen kunnen zien dat wat zij je beloven onzin is.

Nog even dit ik ga echt volgende week naar Zwolle toe om daar eens even de bezem door het pand heen te halen. zijn ze nou helemaal een haartje betoeterd en dit is nog maar licht uitgedrukt!!!

Met vriendelijke groet
Geoffrey Hormann

dearagain
door dearagain - Dec 28, 2012 om 19:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik dacht dat de eigenaren opgepakt waren en de zaak failliet was, is dat niet zo?

hutch
door hutch - Dec 29, 2012 om 13:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=dearagain schreef op vrijdag 28 dec 2012, 19:22]*ik dacht dat de eigenaren opgepakt waren en de zaak failliet was, is dat niet zo?
Ja, ze zijn al eens (of vaker?) failliet verklaard/gegaan. En ze veranderen om de haverklap van naam. Maar ze zijn nog niet zo slim om alles te veranderen, waaronder dat adres/plaats, enz. enz.

Fotosessie.com was de eerste naam. En uiteraard zullen zij 'verklaren' dat het om een ander 'bedrijf' gaat. Dezelfde figuren, maar met (wéér) een andere naam.

Ze zijn ook al veroordeeld:
"Uit een onderzoek van de Consumentenautoriteit bleek dat Fotosessie.com agressieve en misleidende praktijken hanteerde om een kwetsbaar publiek (minderjarigen) te bereiken. De voorwaarden waaronder de aangeboden diensten vielen, waren niet in overeenstemming met de geldende regels. Rekening houdende met de inbreuken, werd Fotosessie.com veroordeeld tot een boete van € 100.000."

Met het meerdere keren veranderen van naam, geven zij ook al indirect aan, wat voor een malafide zooi dat is. Stel (ik weet het, dit is eigenlijk onvoorstelbaar....!?!) dat zij een bonafide bedrijf waren, dan zouden ze (juist) nooit van naam hoeven te veranderen.

Maar ja, er worden doorlopend nieuwe slachtoffers gevonden.... helaas.
Hopelijk wordt er door degenen, die dit aangaan, eerst gegoogeld.

al
door allisha78 - Mar 7, 2013 om 23:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben een paar weken terug ook weer door hun benaderd en omdat ik dus al door hun opgelicht ben was ik maar naar dit bedrijf gaan google ( ik ben zelf 16 was toen 14 geloof ik ). Ik heb dan wel 3casting uitnodigingen gehad en me foto's maar geld nooit terug gekregen. Ook ik herkende de straat. Ik ben jullie erg dankbaar ik weet nu dat ze nog steeds actief zijn wat echt heel jammer is. en dat ze niet failliet zijn is wel logisch als je kijkt hoeveel ze hebben opgelicht en alles. Ik hoop dat ze ooit nog gaan inzien dat dit niet de manier is en je veel mensen verdriet mee doet en boos maakt

bedankt,
Allisha

gyliane1974
door gyliane1974 - Jun 18, 2014 om 08:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, Het is nu 2014;

Ook ik heb in overleg met mijn minderjarige zoon een tweede afspraak vastgelegd op 07/06/2014
Wegens hooikoorts heb ik deze 04/06/2014 geannuleerd via Christine van Vakfotografen EN een mail gestuurd met een andere datum. Ik had op dat moment nog volste vertrouwen in deze organisatie.

Echter geen reactie binnen drie werkdagen zoals beloofd via Christine. 09/06/2014 lag de gepeperde rekening in de bus.

Ik heb gemaild, geen reactie (10 mails)
Ik heb gebeld, voicemail en uiteindelijk contact. (Tja U heeft niets geannuleerd?) U MOET eerste betalen en dan kunt u alsnog een afspraak maken.
Ik heb een brief gestuurd over hun nalatigheid, geen reactie.

Ik heb deze klacht gerapporteerd. Ik wil graag nog advies van een gedupeerde die hetzelfde heeft meegemaakt.
Wat zijn hun vervolgacties en waartegen kan ik mij bewapenen?

MVG
Gyliane van Putten

gyliane1974
door gyliane1974 - Jun 18, 2014 om 08:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is het afgelopen? Ik heb nu hetzeldfde probleem...

hutch
door hutch - Oct 27, 2014 om 22:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bekijk de uitzending van Tros Radar eens. Klik * *.

Nu kan iedereen zien (en horen) hoe dit criminele flut'bedrijfje' de zaak flest, liegt en bedriegt en misleidt.

Misleiden = attraperen, bedriegen, beetnemen, begoochelen, mystificeren, om de tuin leiden, verwarren, voorliegen.

Het betreft hier:

, Baileystraat 12, 8013 RV Zwolle. Telefoonnummer: 038-8528770.

Laat iedereen nu (hopelijk) gewaarschuwd zijn. Trap er niet in !!

Indien mogelijk: doorsturen via Twitter en Facebook.

hutch
door hutch - Oct 27, 2014 om 22:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bovenstaande link is van een andere uitzending.
De juiste uitzending is * * (voorlopig) te bekijken.