al
door alfredverhees Nov 5, 2015 om 14:56
Vrije tijd & tuin

Oplichting via Viagogo

Beste heer/mevrouw,
Ik heb nog steeds geen reactie gekregen op onderstaande e-mail
Met vriendelijke groet,

Alfred Verhees

From: alfredverhees@hotmail.com
To: customerservice@viagogo.com
Subject: RE: Je bestelling met transactienummer 5982273 is bevestigd.
Date: Mon, 12 Oct 2015 09:33:31 +0200

Beste heer/mevrouw,

Ik snap dat er iets moet worden verdiend aan deze tickets en ik dacht dat dit de servicekosten betrof. Ik vind het belachelijk dat u in de onderstaande bevestiging aangeeft dat een ticket 73,78 euro kost, terwijl op vrijdag jl. ontvangen ticket een prijs staat van 45,90 euro. Ik verwacht van u een plausibele uitleg, want anders ga ik dit eens navragen bij bijv. Kassa of de Consumentenbond. Ik ben immers nu ca. 100 euro kwijt aan andere kosten dan de kosten van 2 kaartjes.

Met vriendelijke groet,

Alfred Verhees

--------------------------------------------------------------------------------
From: customerservice@viagogo.com
To: alfredverhees@hotmail.com
Subject: Je bestelling met transactienummer 5982273 is bevestigd.
Date: Thu, 8 Oct 2015 14:04:41 +0000

viagogo

Beste Fred,

Gefeliciteerd! Je bent goed op weg om Borussia Dortmund - FC Augsburg in Signal Iduna Park te zien!

Je tickets worden door uiterlijk 3 dagen voor het evenement afgeleverd. Wij sturen je een bericht zodra je tickets verzonden zijn en je kunt de status van je bestelling op elk gewenst moment volgen door Mijn Account te bezoeken.

Bezorginformatie:

• Tickets voor live evenementen worden vaak vlak voor het evenement verzonden, daarom kan je er vanuit gaan dat je tickets 3 dagen voor het evenement worden geleverd. Zodra de tickets zijn verstuurd, zullen we je per e-mail informeren.
• Voor de afgifte van je tickets moet worden getekend op het hieronder vermelde afleveradres, dus neem onmiddellijk contact met ons op als het nodig is om je adres te wijzigen. Klik hier voor meer informatie over hoe je het adres kan wijzigen.
• Om de meest actuele status van je bestelling na te gaan, kan je op elk moment je bestelling volgen.

Adresinformatie

Bezorgadres Factuuradres

Fred Verhees
Atlas 3
Heeze,5591 PJ

Evenementinformatie

Bestellingsnummer: 5982273

Evenement: Borussia Dortmund - FC Augsburg
Ticket(s): Vak 55 , Rij 4, (2 Ticket(s))
Opmerkingen:
Locatie: Signal Iduna Park
Datum: 25 Oktober 2015, 15:30

Bestelinformatie

Betaalwijze: iDEAL (AN): Rabobank *********************************om
Aantal Tickets: 2
Prijs per ticket: €73.78
Totaalprijs Tickets: €147.56
Servicekosten: €22.13
Bezorgkosten: €16.95
BTW: €4.65
Korting: -€0.00
Totaalkosten: €191.29

viagogo is ´s werelds grootste ticketmarkplaats waar je tickets voor de beste live evenementen kan vinden. Deze Concert-, Festival-, Sport- en Theater tickets zijn nu allemaal op viagogo beschikbaar.

Gelieve dit bericht niet beantwoorden, omdat deze verzonden is van een adres dat geen inkomende email accepteert. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.

Bedankt voor het gebruik maken van viagogo!

Copyright © 2015 viagogo. All rights reserved
Privacybeleid | Mijn account

Deze e-mail van viagogo AG kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als deze e-mail niet voor jou bestemd is, gelieve deze te verwijderen. Wij

20517 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 15:04
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Niet slim om je privé email adres en woonadres en ordernummer op een openbaar forum te plaatsen. Ik zal de redactie verzoeken die te verwijderen, dit kunnen wij hier zelf niet.

Kennelijk heb je geboekt bij een zogenaamde wederverkoper, en dan wordt je vaak een (aanzienlijk) hogere prijs berekend als in vergelijk bij een directe bestelling bij de evenement organisatie.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 15:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik lees: Tickets voor Concerten, Sport, Theater bij viagogo, een online ticket marktplaats. Koop en Verkoop klopt het feit dat dit een wederverkoper is.

Ik snap dat er iets moet worden verdiend aan deze tickets en ik dacht dat dit de servicekosten betrof. Ik vind het belachelijk dat u in de onderstaande bevestiging aangeeft dat een ticket 73,78 euro kost, terwijl op vrijdag jl. ontvangen ticket een prijs staat van 45,90 euro. Ik verwacht van u een plausibele uitleg, want anders ga ik dit eens navragen bij bijv. Kassa of de Consumentenbond. Ik ben immers nu ca. 100 euro kwijt aan andere kosten dan de kosten van 2 kaartjes.

U kunt wel verwachten dat u een uitleg krijgt, en het bij de hele wereld navragen, maar u heeft zelf gekozen voor deze manier van bestellen en bent akkoord gegaan met de verkoopprijs, dus ......... jammer, helaas, zonde, spijtig en meer.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2015 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op een openbaar forum is het niet handig om persoonlijke gegevens te vermelden.
Heb de redactie gevraagd deze te verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2015 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo alfredverhees,

Er wordt al jaren gewaarschuwd tegen doorverkopers van tickets.
Dat kost je altijd veel geld.
Ter info: kijk eens hier.

al
door alfredverhees - Nov 5, 2015 om 15:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb echter volgens de info kaarten besteld van 65 euro en pas toen de kaarten bezorgd werden bleken ze slechts 45,90 euro te kosten

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 15:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vraagsteller, er staat bij het eerste de beste google info: Tickets voor Concerten, Sport, Theater bij viagogo, een online ticket marktplaats. Koop en Verkoop. U had op dàt moment kunnen weten dat het wederverkopers betreft, die rekenen per definitie meer als hun inkoopprijs. Dat weet iedereen. En u ging er op dat moment mee akkoord om die prijs te betalen. Dan ziet u dat de kaarten een bepaalde inkoopprijs hebben en dàn pas wordt u boos.

Een winkel koopt zijn haar artikelen ook in voor een lagere prijs als u betaald, dus dat is zakelijk. U bent naar een wederverkoper gegaan, èn heeft dus niet uitgekeken waar u bestelde.

reflecs
door reflecs - Nov 5, 2015 om 15:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor een volgende keer:

...Bij voetbalwedstrijden moet je helemaal goed opletten waar je koopt. Je wilt natuurlijk niet in het vak van de tegenpartij terecht komen. Ga daarom naar de site van de club waarvan je de wedstrijd wilt bezoeken of het stadion waar de wedstrijd gespeeld wordt. Je kunt online in ieder geval je kaarten kopen bij:
www.ticketbox.nl – voorverkoopadres van de KNVB
Overig

Wil je een kaartje kopen voor een ander concert, voorstelling of wedstrijd zoals eerder genoemd, ga dan altijd naar de website van de zaal, organisator of artiest/sportclub voor de juiste voorverkoopadresinformatie....

Klik http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

al
door alfredverhees - Nov 5, 2015 om 15:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar het was in ieder geval een mooie wedstrijd!

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2015 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfredverhees schreef op donderdag 5 nov 2015, 15:22]Ik heb echter volgens de info kaarten besteld van 65 euro en pas toen de kaarten bezorgd werden bleken ze slechts 45,90 euro te kosten

Nee; je hebt kaarten voor € 65 euro besteld.
Die prijs had je er blijkbaar voor over.
De kaarten kosten € 45,,90 bij de officiële verkoper.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2015 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfredverhees schreef op donderdag 5 nov 2015, 15:31]Maar het was in ieder geval een mooie wedstrijd!

Gelukkig maar. ;-)

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 15:35
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dan heeft de vraagsteller toch weer bijgedragen aan het inkomen van de verkoper van de kaartjes en de zielige arme voetballers die maar miljoenen per jaar krijgen.