marita567
door marita567 Sep 3, 2015 om 14:47
Computers & telefonie

Oplossing Uitvallen Internet

Hallo ,

Hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft Uitvallen Internet Standaardgateway niet beschikbaar .
De oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

Oplossing alleen voor Ziggo klanten .

Toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
Inlogscherm : gebruikersnaam
Wachtwoord { Staat alle twee onder het
Modem }
Klik op Geavanceerde Instellingen ,
Klik dan op Wireless ,
Klik dan op Radio Settings ,
Ga dan in de lijst naar Standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
Klik dan op Save Settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

Door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

Grtjes marita567

1317 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2015 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo marita567,

Bedankt voor het plaatsen van de/een oplossing.

Voor een volgende keer: het is handiger om dit bij de oorspronkelijke vraag te plaatsen.

marita567
door marita567 - Sep 3, 2015 om 15:05
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:58]Hallo marita567,

Bedankt voor het plaatsen van de/een oplossing.

Voor een volgende keer: het is handiger om dit bij de oorspronkelijke vraag te plaatsen.


Hoi Edrick 3

Sorry , ik dacht om zo meer mensen te bereiken, daar het meteen word gezien .
Maar dit weet ik dan weer voor een volgende keer .

Grtjes marita567

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2015 om 15:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:05]ik dacht om zo meer mensen te bereiken, daar het meteen word gezien .

Grtjes marita567

Dat is ook wel weer waar. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 16:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:47]Hallo ,

Hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft Uitvallen Internet Standaardgateway niet beschikbaar .
De oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

Oplossing alleen voor Ziggo klanten .

Toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
Inlogscherm : gebruikersnaam
Wachtwoord { Staat alle twee onder het
Modem }
Klik op Geavanceerde Instellingen ,
Klik dan op Wireless ,
Klik dan op Radio Settings ,
Ga dan in de lijst naar Standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
Klik dan op Save Settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

Door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

Grtjes marita567

Deze oplossing is voor het grootste deel ook toepasselijk op alle routers alleen is de ingeefcode dan anders. Op te vragen bij de provider.

Men kan bij de provider (helpdesk) ook het kanaal van de router wijzigen, in ieder gaval kan dat bij Ziggo ook.

marita567
door marita567 - Sep 3, 2015 om 16:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 3 sep 2015, 16:04][quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:47]Hallo ,

Hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft Uitvallen Internet Standaardgateway niet beschikbaar .
De oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

Oplossing alleen voor Ziggo klanten .

Toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
Inlogscherm : gebruikersnaam
Wachtwoord { Staat alle twee onder het
Modem }
Klik op Geavanceerde Instellingen ,
Klik dan op Wireless ,
Klik dan op Radio Settings ,
Ga dan in de lijst naar Standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
Klik dan op Save Settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

Door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

Grtjes marita567

Deze oplossing is voor het grootste deel ook toepasselijk op alle routers alleen is de ingeefcode dan anders. Op te vragen bij de provider.

Men kan bij de provider (helpdesk) ook het kanaal van de router wijzigen, in ieder gaval kan dat bij Ziggo ook.

Dit is goed om te weten met mij zo velen .

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 3, 2015 om 20:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Er is een nog betere oplossing voorhanden ;-).

marita567
door marita567 - Sep 3, 2015 om 21:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 3 sep 2015, 20:49]Er is een nog betere oplossing voorhanden ;-).

Hoi akkerdistel .

Wat is dit voor een kabel ?
Nu ik het kanaal van mijn modem heb gewijzigd valt mijn internet niet meer weg .

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@mariska,

Ben akkerdistel wel niet, maar ...
dat is gewoon een kabel om je modem met je compu te verbinden.
Dan heb je dus een bedrade verbinding. (en geen last van die 'kanalen')

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Sep 4, 2015 om 10:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:13]@mariska,

Ben akkerdistel wel niet, maar ...
dat is gewoon een kabel om je modem met je compu te verbinden.
Dan heb je dus een bedrade verbinding. (en geen last van die 'kanalen')

Met vr.gr.



@edrick3

Bedankt voor uw antwoord , ook al bent uw akkerdistel niet maakt niks uit .

Cookies
door Cookies - Sep 4, 2015 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.........dat is gewoon een kabel om je modem met je compu te verbinden. Dan heb je dus een bedrade verbinding. (en geen last van die 'kanalen').........

EN veiliger dan wifi EN een hogere internetsnelheid.

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2015 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Om te zien welk kanaal het beste gekozen kan worden eventueel even klik hier bij punt 4 lezen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer