ha
door havias Nov 23, 2014 om 08:02
Garantie & verzekeringen

Opmerking

Eigen risico
Het eigen risico bedraagt €375 in 2015. Dat is €15 meer dan in 2014. Je kan er weer voor kiezen je eigen risico vrijwillig te verhogen met €100, €200, €300, €400 of maximaal €500. Door het verlagen van je eigen risico krijg je een korting op de premie van je basisverzekering. (Door het verlagen van je eigen risico krijg je een korting op de premie van je basisverzekering??)

563 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt geen korting op de premie van de basis verzekering. Met een hoger eigen risico is de premie van die basisverzekering gewoon lager.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt door het VERHOGEN van het eigen risico ern korting op de basispremie.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De premie gaat omlaag met het verhogen van het eigen risico, sec gezien is het een sigaar uit eigen doos want bij onverhoopte zorgkosten moet u het hogere eigen risico zelf ophoesten.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zondag 23 nov 2014, 09:38: De premie gaat omlaag met het verhogen van het eigen risico, sec gezien is het een sigaar uit eigen doos want bij onverhoopte zorgkosten moet u het hogere eigen risico zelf ophoesten.

Dat valt natuurlijk nogal mee. Het ligt er maar aan welk "risico" je kunt en wilt lopen.

Als je bij Anderzorg het eigen risico met € 500 verhoogd, krijg je een premiekosrting van € 324 per jaar, dus tot € 699 eigen risico speel je nog quitte. Het extra eigen risico is dus niet hoger dan € 176.. .

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen een optie voor mensen die weinig tot geen zorg gebruiken.....

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op zondag 23 nov 2014, 10:06: Alleen een optie voor mensen die weinig tot geen zorg gebruiken.....

Dus sowieso een optie voor mensen diet tot € 700 zorg gebruiken.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 23 nov 2014, 09:49: dus tot € 699 eigen risico speel je nog quitte
Tot 699 verdien je natuurlijk gewoon maximaal 324 euro. Pas daarboven is het maximale verlies 176 euro.

Overigens bij AZ een vrijwillig eigen risico van 400 euro kiezen is pas echt dom.
500 euro, 100 euro meer risico, levert een extra premievoordeel tov 400 van 168 euro op (14 per maand). Iemand die 400 neemt is dus een dief van zijn eigen portemonnee.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwaardvis

Bij € 699 aan zorgkosten heb je niets meer "verdiend". Bij € 375 zorgkosten heb je die € 324 verdiend. ;-)

En heb je meer zorgkosten dan € 699 dan kost je dat dus maximaal € 176.

Maar veel mensen durven niet te rekenen.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 23 nov 2014, 11:10: Maar veel mensen durven niet te rekenen.

Exact, ben je in goede conditie is een extra eigen risico een aanrader. Wel het advies om het geld dat je overhoudt op een aparte rekening te zetten (met 2 klikken open je ergens een nieuwe spaarrekening), in het geval je het wel nodig hebt.
Hetzelfde geldt voor de aanvullende verzekering, kun je in de meeste gevallen ook het beste schrappen en ook dit geld ga je sparen.

Zolang ze jaarlijks miljarden zinloos verspelen in de zorg (graaiende directie en tig overbodige -wij geven vriendjes mooie baantjes- management-lagen, is dit mijn inziens de beste oplossing.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2014 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja inderdaad dat is voor mensen die in de meeste gevallen niet eens aan de standaard eigen risico halen. Of er meer dan 200 euro daar boven komt. Daar is dan berekend 300 euro extra eigen risico. Maar mensen die dus veel zorg nodig hebben kunnen dat vergeten.