grace10
door grace10 Jun 29, 2015 om 11:28
Computers & telefonie

Opruimen Windoes Live mail/Outlook

Regelmatig krijg ik een bericht van Outlook dat mijn account te snel groeit. Ik moet dan oude berichten verwijderen, maar dat kan ik alleen door alles te verwijderen of één voor één alle berichten aan te klikken. Omdat ik alles van minstens een jaar oud wil bewaren is dat een enorme klus! Slepen en selecteren gaat niet, wie heeft een tip?

2776 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 11:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo grace10,

Misschien kun je iets met deze handleiding: klik

Suc6

jo
door josnoordanus - Jun 29, 2015 om 11:50
17 Antwoorden / 5 Vragen

Klik de bovenste mail van de serie die je wilt verwijderen aan, terwijl je de SHIFT-toets ingedrukt houdt.
Ga vervolgens naar de onderste van het te verwijderen rijtje en je ziet dat alle te verwijderen berichten aan kleurtje hebben. Druk op DELETE en de zaak is weg.
Wil je een paar losse afzonderlijke mails weggooien: doe dan hetzelfde maar met de CTRL-toets.
Jos

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 11:59
68 Antwoorden / 11 Vragen

Edrik3 Dit is voor Outlook zelf. Ik gebruik Windows Live Mail via Outlook.
Josnoordanus Dat is dus wat ik bedoel met slepen en selecteren werkt niet!

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grace10,

Dan kun je wellicht hier iets mee.

Suc6

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 12:39
68 Antwoorden / 11 Vragen

Jammer dat ik geen screenprint kan plaatsen, maar ook daar staat: Handmatig.

Er zit jaren aan email in en om die stuk voor stuk aan te klikken zou ik een robotarm
nodig hebben ;)

reflecs
door reflecs - Jun 29, 2015 om 13:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het zou mogelijk moeten zijn om hier in "mijn profiel" onder "foto's" een afbeelding te uploaden en dan de link daarvan te plaatsen.

In veel mailprogramma's kan er ook een regel gemaakt worden.
Iets als: nieuwe regel -Postvak In - berichten - voor deze periode -verplaatsen naar -verwijderde items - nu toepassen.
U kunt ook proberen om de deleteknop te gebruiken i.p.v de berichten aan te klikken ;)

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 14:30
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zou eens kunnen proberen alle mail van het laatste jaar te verplaatsen naar een andere map.
Hoe gebruik ik de delete knop? Ik zal toch iets aan moten klikken om te deleten?

reflecs
door reflecs - Jun 29, 2015 om 14:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het was inderdaad niet duidelijk verwoord.
Ik bedoelde de deletetoets op het toetsenbord.
Bericht selecteren, -delete- ingedrukt houden.
Als het goed is wordt het bericht eronder automatisch geselecteerd en verwijderd, enzovoort, zolang u de toets ingedrukt houdt.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 16:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Begrijp ik goed dat u WLM gewoon kunt openen op de pc?
Probeer dan eens het volgende: met de cursor op Postvak in van een account gaan klikken (dat dat blauw wordt) waaruit u mails wilt verwijderen, vervolgens met de cursor naar Bewerken, dan naar Zoeken - bericht en tik de afzender in waarvan u mails wilt verwijderen, vervolgens: nu zoeken aanklikken. U ziet dan een overzicht van de mails van die afzender. U kunt de mails aanklikken vanaf de laatste die u wilt verwijderen die bovenaan staat, shift vasthouden en de onderste vervolgens aanklikken, met Shift + Delete kunt u dan de hele rij mails ineens verwijderen.
Dit herhalen voor andere afzenders.
Zo werkt het bij mij in WLM 2009.

reflecs
door reflecs - Jun 29, 2015 om 17:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als het over Outlook.com gaat werkt het zoals josnoordanus en aurora1 aangeven.
U hoeft niet te slepen, u ziet de selectie pas blauw worden als u op het tweede vakje heeft geklikt.

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 17:45
68 Antwoorden / 11 Vragen

Fijn dat jullie meedenken!
Ook op de delete manier zal ik dus alle berichten een keer aan moeten klikken.
Het zijn er echt tienduizenden.......
Ben bang dat er geen andere manier is. Ik had gehoopt dat ik alle mail na een bepaalde
datum zou kunnen verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grace10,

Het zou toch op de reeds aangegeven manier moeten lukken:

Ga naar je mailprogramma.
klik de 1e mail aan die je wilt verwijderen (wordt blauw)
Druk Shift in - en hou die ingedrukt - en klik de laatste mail aan die je wilt verwijderen.
De tussenliggende mails worden allemaal blauw.
Laat de Shifttoets los.
Klik op Deletetoets op je toetsenbord.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 18:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u e.e.a. over de zoekfunctie wel gelezen?
U hoeft op die manier niet 1 voor 1 mails te verwijderen maar kunt dat met bladzijden vol tegelijk doen. Dus nr. 1 van de eerste blz en met vasthouden van de Shift toets de bladzijden naar beneden doorscrollen tot de laatste bladzijde en dan de laatste mail aanklikken. Alle te verwijderen mails worden dan blauw en die kunt u met Shift en Delete in 1 klap verwijderen.

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 18:20
68 Antwoorden / 11 Vragen

Vreemd genoeg krijg ik met de zoekfunctie niet de data die ik zoek.
Zoeken: Voor `1-1-2014
Na 1-1-2011
Toch krijg ik dan de mail van ongeveer het laatste half jaar.

De andere manier werkt ook niet.
Dan wordt alleen de eerste en de laatste mail blauw en verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grace10,

Gebruik je wel Shift ipv Ctrl???

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 19:00
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ja zeker!

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het eens zonder een datum in te stellen.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 19:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grace10,

Vreemd.
Je schrijft:
....Dan wordt alleen de eerste en de laatste mail blauw en verwijderd.....
En dat is dus wat er zou gebeuren als je Ctrl gebruikt.
Zijn die 2 toetsen soms verwisseld? (nee natuurlijk).;-)
Maar kijk eens wat er gebeurt als je bij jou Ctrl gebruikt ipv Shift.
Wie weet werkt het dan. ;-)

grace10
door grace10 - Jun 29, 2015 om 19:27
68 Antwoorden / 11 Vragen

Het lukt! Nou ja, deels.
Ben hier al erg blij mee!
Kennelijk vroeg ik teveel berichten tegelijk of zo.
Nu heb ik voor 1 jaar gezocht dat klopte nog niet helemaal,
want het begon toch in 2014.
Maar ik kan nu tenminste vanaf 2013 beginnen en dan zie ik
wel waar het schip strand. Voorlopig kan ik opruimen.
Allemaal heel erg bedankt dat jullie de moeite hebben genomen
om mee te denken. :)

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 23:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden en graag gedaan. Dat schiet in ieder geval wat meer op.
Voor de toekomst kunt u eens in de zoveel tijd de zoekfunctie gebruiken om snel te kunnen opruimen.

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2015 om 09:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grace10,

Denk er wel om dat je de map 'Verwijderde items' leeg maakt. ;-)

grace10
door grace10 - Jun 30, 2015 om 09:56
68 Antwoorden / 11 Vragen

Edick3 Dat is een goeie, niet eens aan gedacht, ha ha!
Had al in de prullenbak gekeken, omdat er toch weer mail
bij stond van 2014, maar ik kom er wel.
Bedankt allemaal.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 1, 2015 om 10:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het goed begrijp lees je je mail online? Via jouw browser dus.