Opzeggen Canal Digitaal
Ik probeer al een tijdje van Canal Digitaal af te komen.
Ik had een contract to september 2014
Tot mijn verassing blijkt mijn contract verlengd te zijn to september 2015
Ik heb na een prijsverhoging in 2013 geprobeerd mijn contract op te zeggen maar ben overgehaald om te blijven dan zou ik € 5 Per maand korting krijgen. Er is met geen woord gesproken over contract verlenging. canal Digitaal beweert een een brief gestuurd te hebben, heb ik niet gehad. kan dit zomaar, want voorlopig houden ze vol dat ik een contact heb. Moet ik bewijzen dat ik geen contract heb, of zij dat ik wel een contact heb
Hallo preesman,
Als je in 2013 'overgehaald' bent om te blijven is je contract toen dus verlengd en in 2014 opnieuw automatisch verleng als je niet opgezegd hebt.
Kijk maar eens in de voorwaarden van je contract.
En als je er vanaf wilt nu tijdig opzeggen.
Ter info:
Uit de Algemene Voorwaarden:
Artikel 4. Duur van de Overeenkomst
4.1 Een Abonnement voor Televisiediensten wordt aangegaan voor 12 of 24
maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. EenAbonnement
voor Internet en/of Internet- en Telefoniediensten wordt aangegaan voor
24 maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. Na aflop van
de bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een
overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Artikel 5. Beëindiging en annulering
5.1 Tussentijdse opzegging van een Abonnement vóór het verstrijken van de
overeengekomen minimum periode is niet mogelijk, behoudens het elders in
de Voorwaarden of in de wet bepaalde.
5.2 Na het verstrijken van de overeengekomen termijn zoals bedoeld in 4.1 kan
het Abonnement te allen tijde kosteloos worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door CanalDigitaal, c.q. de dag waarop telefonisch
wordt opgezegd. CanalDigitaal stelt de Klant schriftelijk of elektronisch op
de hoogte van de ontvangst van de opzegging en de datum waarop het Abonnement wordt beëindigd.
5.3 Opzegging van een Abonnement geschiedt bij voorkeur telefonisch, op nummer 0900 9323 (€ 1,00 per gesprek) van de CanalDigitaal klantenservice, of
op dezelfde wijze als waarop het Abonnement tot stand is gekomen
Een verlenging gaat bij CD standaard voor 24 maanden, als je daar niet op let. En die verlenging wordt schriftelijk bevestigd.
U krijgt natuurlijk geen € 5,00 korting per maand als u maar een maandje langer blijft.
Wij hebben al een contract vanaf 2011 bij Canal digitaal. Nu gaan we emigreren. Maar in december was onze ontvanger stuk. Toen hebben ze voor €19,95 een nieuwe gestuurd en zonder overleg ons abonnement verlengt tot eind 2016.
Er staat in het contract dat het alleen voor het huidige adres geldig is. Maar wij gaan weg uit Nederland. Kunnen ze ons dan toch verplichten om te betalen tot eind 2016???
Om die ontvanger zo goedkoop te kunnen krijgen, zult u ongetwijfeld een contractverlenging aangegaan zijn van 24 maanden.
Dat u gaat emigreren is niet relevant voor CD.
Ik weet natuurlijk niet naar welk land u emigreet, maar als dat in Europa is, kunt u CD gewoon blijven gebruiken. U dient alleen een (ander) Nederlands banknummer op te geven voor de incasso. Misschien kunt u dat regelen met familie.
Na september 2014 is uw contract, als contractant, van bepaalde duur omgezet naar onbepaalde duur.
Als Canal Digital beweert dat uw contract tot september 2015, dan heeft CD nagelaten u een Schriftelijkheidsvereiste te laten ondertekenen, dus het contract is per direct opzegbaar - schriftelijk en aangetekend. CD moet bewijzen dat zij in haar gelijk staan: wie eist die bewijst!
Van toepassing is de Wet van Dam en de Wet Koop op afstand, d.d. 13 juni 2014.
Wegens meer opzeggingen dan aanmeldingen vermoed ik dat ze doen of ze het antwoord van 1953 waar ik het 100% mee eens ben zogenaamd niet weten!
[quote=preesman schreef op donderdag 12 feb 2015, 12:46]Ik probeer al een tijdje van Canal Digitaal af te komen.
Ik had een contract to september 2014
Tot mijn verassing blijkt mijn contract verlengd te zijn to september 2015
Ik heb na een prijsverhoging in 2013 geprobeerd mijn contract op te zeggen maar ben overgehaald om te blijven dan zou ik € 5 Per maand korting krijgen. Er is met geen woord gesproken over contract verlenging. canal Digitaal beweert een een brief gestuurd te hebben, heb ik niet gehad. kan dit zomaar, want voorlopig houden ze vol dat ik een contact heb. Moet ik bewijzen dat ik geen contract heb, of zij dat ik wel een contact heb
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer