pr
door preesman Feb 12, 2015 om 12:46
Computers & telefonie

Opzeggen Canal Digitaal

Ik probeer al een tijdje van Canal Digitaal af te komen.

Ik had een contract to september 2014

Tot mijn verassing blijkt mijn contract verlengd te zijn to september 2015

Ik heb na een prijsverhoging in 2013 geprobeerd mijn contract op te zeggen maar ben overgehaald om te blijven dan zou ik € 5 Per maand korting krijgen. Er is met geen woord gesproken over contract verlenging. canal Digitaal beweert een een brief gestuurd te hebben, heb ik niet gehad. kan dit zomaar, want voorlopig houden ze vol dat ik een contact heb. Moet ik bewijzen dat ik geen contract heb, of zij dat ik wel een contact heb

4496 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo preesman,

Als je in 2013 'overgehaald' bent om te blijven is je contract toen dus verlengd en in 2014 opnieuw automatisch verleng als je niet opgezegd hebt.
Kijk maar eens in de voorwaarden van je contract.
En als je er vanaf wilt nu tijdig opzeggen.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:
Uit de Algemene Voorwaarden:

Artikel 4. Duur van de Overeenkomst
4.1 Een Abonnement voor Televisiediensten wordt aangegaan voor 12 of 24
maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. EenAbonnement
voor Internet en/of Internet- en Telefoniediensten wordt aangegaan voor
24 maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. Na aflop van
de bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een
overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Artikel 5. Beëindiging en annulering
5.1 Tussentijdse opzegging van een Abonnement vóór het verstrijken van de
overeengekomen minimum periode is niet mogelijk, behoudens het elders in
de Voorwaarden of in de wet bepaalde.
5.2 Na het verstrijken van de overeengekomen termijn zoals bedoeld in 4.1 kan
het Abonnement te allen tijde kosteloos worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door CanalDigitaal, c.q. de dag waarop telefonisch
wordt opgezegd. CanalDigitaal stelt de Klant schriftelijk of elektronisch op
de hoogte van de ontvangst van de opzegging en de datum waarop het Abonnement wordt beëindigd.
5.3 Opzegging van een Abonnement geschiedt bij voorkeur telefonisch, op nummer 0900 9323 (€ 1,00 per gesprek) van de CanalDigitaal klantenservice, of
op dezelfde wijze als waarop het Abonnement tot stand is gekomen

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een verlenging gaat bij CD standaard voor 24 maanden, als je daar niet op let. En die verlenging wordt schriftelijk bevestigd.

U krijgt natuurlijk geen € 5,00 korting per maand als u maar een maandje langer blijft.

an
door anter5 - Mar 29, 2015 om 16:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben al een contract vanaf 2011 bij Canal digitaal. Nu gaan we emigreren. Maar in december was onze ontvanger stuk. Toen hebben ze voor €19,95 een nieuwe gestuurd en zonder overleg ons abonnement verlengt tot eind 2016.
Er staat in het contract dat het alleen voor het huidige adres geldig is. Maar wij gaan weg uit Nederland. Kunnen ze ons dan toch verplichten om te betalen tot eind 2016???

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2015 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om die ontvanger zo goedkoop te kunnen krijgen, zult u ongetwijfeld een contractverlenging aangegaan zijn van 24 maanden.

Dat u gaat emigreren is niet relevant voor CD.

Ik weet natuurlijk niet naar welk land u emigreet, maar als dat in Europa is, kunt u CD gewoon blijven gebruiken. U dient alleen een (ander) Nederlands banknummer op te geven voor de incasso. Misschien kunt u dat regelen met familie.

door 1953 - Mar 29, 2015 om 19:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Na september 2014 is uw contract, als contractant, van bepaalde duur omgezet naar onbepaalde duur.

Als Canal Digital beweert dat uw contract tot september 2015, dan heeft CD nagelaten u een Schriftelijkheidsvereiste te laten ondertekenen, dus het contract is per direct opzegbaar - schriftelijk en aangetekend. CD moet bewijzen dat zij in haar gelijk staan: wie eist die bewijst!

Van toepassing is de Wet van Dam en de Wet Koop op afstand, d.d. 13 juni 2014.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 29, 2015 om 20:26
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wegens meer opzeggingen dan aanmeldingen vermoed ik dat ze doen of ze het antwoord van 1953 waar ik het 100% mee eens ben zogenaamd niet weten!

bo
door bouweriks - Mar 29, 2015 om 23:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=preesman schreef op donderdag 12 feb 2015, 12:46]Ik probeer al een tijdje van Canal Digitaal af te komen.

Ik had een contract to september 2014

Tot mijn verassing blijkt mijn contract verlengd te zijn to september 2015

Ik heb na een prijsverhoging in 2013 geprobeerd mijn contract op te zeggen maar ben overgehaald om te blijven dan zou ik € 5 Per maand korting krijgen. Er is met geen woord gesproken over contract verlenging. canal Digitaal beweert een een brief gestuurd te hebben, heb ik niet gehad. kan dit zomaar, want voorlopig houden ze vol dat ik een contact heb. Moet ik bewijzen dat ik geen contract heb, of zij dat ik wel een contact heb

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2015 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bouweriks

Wat wilt u schrijven?