ar
door arhakemulder Jun 24, 2014 om 12:28
Voeding & gezondheid

Opzeggen jaarcontract

Ik heb een jaarcontract voor een sportschool, aangezien ik in de bijstand zit kan ik het niet meer betalen. buiten dat zijn er nog twee redenen dat ik wil stoppen. Onbeschofte manier van benaderen en ontslaan van een zeer gewaardeerde instructeur. Kan ik voortijdig mijn contract opzeggen zonder dat het mij geld kost?

mvg

Fons

691 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 12:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

1) Dat u in de bijstand zit is geen reden om een contract voortijdig te beëindigen. Dat is uw risico.

2) De onbeschofte manier van behandelen dat is wat te algemeen. U moet dan maar heel duidelijk maken wat die onbeschofte manier, het hoe en waarom, heeft plaatsgevonden.

3) Personeel ontslaan mag, of in ieder geval dat is tussen de werknemer en werkgever, daar staat u verder los van. U moet wel een goede vervanger krijgen.

Ik denk dat u alleen iets met punt 2 zou kunnen, maar u moet dan wel ijzersterke argumenten hebben en de slechte behandeling moet ook redelijk ernstig zijn geweest en vaker gebeurd zijn. En u moet zelf geen schuld hebben aan de onbeschoftheid.

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2014 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo arhakemuller,

Zoals je zelf aangeeft: je hebt jaarcontract.
Dat kun je niet zomaar eenzijdig opzeggen.
De sportschool heeft geen boodschap aan jouw 'omstandigheden'.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2014 om 12:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het enige wat u kunt proberen is of ze gevoelig zijn met een vriendelijke vraag of er een vorm van coulance mogelijk is. Bij de meeste sportscholen kun je dit vergeten.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 12:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In mijn antwoord ging ik ervan uit dat u onbeschoft was benaderd. Als u bedoelt dat de zeer gewaardeerde instructeur onbeschoft werd behandeld, dan staat u daar ook buiten en is verder geen reden voor beëindiging contract. De instructeur zal zijn eigen boontjes moeten doppen.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2014 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zit u nog wel in het eerste jaar van uw abonnement?

el
door elckzijn - Jun 26, 2014 om 12:03
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga even een andere weg in. Veel gemeentes vergoeden (voor een deel) een abonnement op bijv een sportclub of bibliotheek. Ik zou als ik u was eens uitzoeken of uw gemeente zo'n extraatje geeft. Soms gaat het om maximaal 100 a 200 euro. U moet dit wel aan kunnen tonen.