ja
door jacq123 Oct 12, 2008 om 10:34
Computers & telefonie

Opzeggen Planet - email only account

Ik wil graag na jaren mijn Planet Internet account opzeggen om over te stappen naar de kabel. Ik betaal bij Planet 35 euro voor 3 Mb en bij UPC kan ik internetten (10Mb), onbeperkt telefoneren en digitaal TV kijken voor totaal 45! Nou wil ik graag mijn Planet email adres behouden. Vroeger kon je bij Planet een email only account openen en dan je mail laten door routeren naar het nieuwe email adres. Opeens, nu Planet KPN is geworden kan dit niet meer en ben ik dus mijn email account kwijt! Ik begrijp wel dat KPN een rem op de opzeggingen probeert te zetten nu er zoveel mensen weg willen, maar dit kan toch niet zomaar? Ik wil graag het planet email adres houden maar geen 35euro betalen!  Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en of KPN zomaar mijn email adres mag houden?

7615 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 12, 2008 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk dat je doelt op vervlogen tijden toen Planet nog gratis was.

Nu is het zo dat je afgesloten wordt van de Provider zodra je opgezegd hebt en dus ook niet meer bij je e-mail kunt komen.

Alleen als je een eigen website hebt met een e-mailadres dat blijft wel altijd bestaan. welke provider je ook hebt.
Je kunt ook een hotmail of Yahoo mailadres aanmaken dan heb je dit probleem niet meer.

Dit heeft dus totaal niets met KPN te doen het werkt overal zo.
Overstappen heeft dus voor jou wel zin, maar blijf uitkijken en weet zeker dat je dit wilt doen, ellende genoeg met dit soort zaken, blijf ervan verschoond.

Succes, Rebel

ve
door verwijderd - Oct 12, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, dat is nu eenmaal de consequentie van overstappen naar een andere provider. E-mailadressen die door de provider worden verstrekt, worden bij beëindiging van het abonnement natuurlijk ook weer opgeheven. Is heel logisch en ook terecht. Je kunt in alle redelijkheid niet verwachten dat jij nog steeds gebruik mag maken van de opslagcapaciteit, diensten en de netwerkinfrastructuur van KPN/Planet terwijl je daar geen cent voor betaalt. Want om jouw e-mailaccount in de lucht te houden (en met jou dan ook die van vele duizenden andere ex-abonnees) kost eenvoudigweg geld. En als de provider geen e-mail-only account als service aanbiedt (tegen lage kosten), dan is daar verder weinig meer aan te doen.
Voor de toekomst: maak een gratis account aan op GMail, Hotmail of Yahoo-mail. Welke provider je ook gebruikt, je kunt dit adres altijd blijven gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2008 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit was het wel mogelijk een inbelaccount van Planet te hebben, voor iets van €3 p/m. Kennelijk heeft KPN voorgoed afscheid genomen van inbelmodems en bestaat dit type account niet meer.

Zelf heb ik ook 's mijn primaire email-adres moeten wijzigen. Een keertje door de zure appel heen bijten, echt je zult zien dat het best meevalt. Stuur al je (actieve) contacten 1 mailtje met daarin het nieuwe adres. Iedereen die je daarna nog op je oude adres stuurt kun je een 2e mailtje sturen, daarna gaat het vanzelf (zodra je oude adres niet meer bestaat). En natuurlijk even nagaan welke online diensten je nieuwe adres zouden moeten hebben en dat aldaar wijzigen.

Sommige providers hebben ook nog een auto-antwoord waarmee je (tijdelijk) naar je nieuwe adres kunt verwijzen, ik weet niet of KPN dat ook heeft.

Je kunt inderdaad beter niet het adres van je internet-provider als primaire adres kiezen, dat wil nog wel eens wijzigen zoals je nu meemaakt. Er zijn online diensten die je een permanent forwarding adres kunnen verstrekken en er zijn online email providers (o.a. Gmail) waar je adres altijd hetzelfde blijft.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2008 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf had ik jaren het Basic inbelabonnement van Planet voor het bedrag van € 35.40 per jaar, tot ik begin dit jaar bericht ontving dat ze met het inbellen zouden stoppen. Alleen als klant van Planet kon ik overgaan naar Email Only of Email Only Plus voor enkele euro's per jaar om mijn emailadres te behouden. Ze hebben me nooit duidelijk kunnen maken wat het verschil tussen die beide was. Ik had begrepen dat op het moment ze zouden stoppen met de inbelservice in april ik automatisch zou overgaan naar Email Only of Email Only Plus. Wilde dus wel mijn Planet mailadres behouden. Heb ook geen restitutie gehad van de reeds betaalde € 35.40 (periode oktober-oktober). Tot mijn verbazing ontving ik vandaag een factuur per mail van KPN ten bedrage van € 35.40 voor mijn Basicabonement. Dus ik moet nog hetzelde betalen als voorheen en vind dit wel een beetje te gek voor alleen maar een mailadres.