ev
door eveline25 Sep 23, 2014 om 16:34
Computers & telefonie

Opzeggen telefoon

Ik heb een vaste lijn voor de telefoon met een abonnement via de KPN. Omdat deze vaste telefoon nauwelijks gebruikt wordt wil ik deze graag opzeggen. Nu is het wel zo dat ik ook een internetaansluiting via Online heb. Moet ik de KPN daarvan op de hoogte stellen, zodat ze niet alles helemaal afsluiten. Of moet ik Online waarschuwen dat zij iets moeten doen met die telefoonlijn? Ik ben een leek, dus als dit een heel domme vraag is, sorry. Dank voor het antwoorden

1093 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt die telefoon lijn natuurlijk wel nodig voor uw internet. Neem contact op met Online hoe dat geregeld kan worden.

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2014 om 18:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bellen moet je toch, want je schijnt de vaste telefoon alleen telefonisch op te kunnen zeggen. Bereid je voor op een verkooppraatje met een leuk, goedkoper aanbod.

Opzeggen is snel geregeld

Jammer dat je overweegt je abonnement bij KPN op te zeggen. Bel 0800-0402 (24/7 gratis bereikbaar) of laat je terug bellen via ‘Bel me nu’ rechts op het scherm. Onze medewerkers maken dit direct voor je in orde. Uiteraard ontvang je een schriftelijke bevestiging van je opzegging.

Alleen de persoon die het abonnement heeft afgesloten, kan telefonisch opzeggen. Bel je namens iemand anders, zorg dan dat die persoon in de buurt is om toestemming te geven.

Per wanneer kan ik opzeggen?

Je kunt je abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Op MijnKPN kun je de begin- en einddatum van je contract vinden.

Bron: KPN.nl

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 23, 2014 om 19:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het was eerder zo dat als als je het belgedeelte via KPN stopte Online de KPN lijn als datalijn aan u zou doorberekenen,
kosten waren rond € 10 per maand.
Nu zou dat niet meer hoeven en moet het voor Online geen moeite zijn om u alleen internet te leveren.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik

Zonder dat er voor ern lijn betaald hoeft te worden?

door 1953 - Sep 23, 2014 om 19:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

En die telefoonlijn is toevallig niet een ISDN-aansluiting?

gompy2
door gompy2 - Sep 23, 2014 om 20:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eveline25 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 16:34]Ik heb een vaste lijn voor de telefoon met een abonnement via de KPN. Omdat deze vaste telefoon nauwelijks gebruikt wordt wil ik deze graag opzeggen.Er van uitgaande dat je alleen een internet abonnement hebt van Online, moet die wel naar je huis gevoerd worden.
Dat gebeurd dan over de lijn van KPN, en daar betaal je voor je abonnement €12,50 /mnd voor.
Die lijn blijft van de KPN, hoe dan ook, en die wil daar voor betaald worden.
Providers betalen daar huur voor die weer verrekend wordt in de hoogte van de abonnementsprijs bij een provider, mits je daar internetten + telefonie hebt.
Als je alleen een internet abonnement hebt bij Online, en je gaat het abonnement bij KPN opzeggen, dan gaat er iets niet meer lukken, want KPN sluit die telefoonlijn af en jij hebt geen internet meer.
Heb je echter ook telefonie bij Online, dan betaal je voor je telefonie dubbel vermoed ik, maar we lezen wel hoe de vork in de steel zit

Je betaald dan nu aan twee bedrijven denk ik, KPN en Online.

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2014 om 20:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Als je alleen een internet abonnement hebt bij Online, en je gaat het abonnement bij KPN opzeggen, dan gaat er iets niet meer lukken, want KPN sluit die telefoonlijn af en jij hebt geen internet meer........

Dat begrijp ik niet, want op Online.nl lees ik dit:

Om internet bij Online.nl te bestellen heeft u niet veel nodig.
Als u VDSL wilt bestellen, dan heeft u een aansluitpunt van KPN nodig. Dit betekent niet dat u een telefoonabonnement van KPN nodig heeft!

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vraag is natuurlijk of de Ts VDSL heeft, zou het niet gewoon ADSL zij ?

Geen idee trouwens of dat verschil maakt.

Had vroeger ook internet van Online en een vaste telefoon van KPN? Betaalde daarom minder bij Online.

gompy2
door gompy2 - Sep 23, 2014 om 23:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 20:33]
Dat begrijp ik niet, want op Online.nl lees ik dit:
Om internet bij Online.nl te bestellen heeft u niet veel nodig.
Als u VDSL wilt bestellen, dan heeft u een aansluitpunt van KPN nodig. Dit betekent niet dat u een telefoonabonnement van KPN nodig heeft!
Dat ligt er aan wat voor abbo TS heeft Carola.
Bij wat jij aanhaalt betaald de provider de huur van de KPN aansluiting, maar het wordt wel doorbrekend aan de klant uiteraard.
Het is maar net waarvoor men kiest.
Alles bij 1 is wel overzichtelijker als apart bij KPN en Online betalen.

ev
door eveline25 - Sep 24, 2014 om 11:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal inderdaad 2 verschillende rekeningen, 1 bij KPN en 1 bij Online. Ik ben altijd een beetje huiverig voor al die dingen bij een aanbieder. Misschien stom, ik weet het niet, heb ook een apart abonnement voor de televisie (UPC). Maar eigenlijk lees ik in jullie antwoorden ook twee opties. Het is niet nodig een abonnement te hebben, als je maar een telefoon aansluiting hebt, nou die zit er dus wel. Maar KPN rekent dan misschien wel iets voor het gebruik van die lijn.
Bedankt voor het meedenken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2014 om 19:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook het nummer porteren naar bijvoorbeeld Budgetphone en gewoon 'vaste' telefonie houden. En voor die 15 euro, per jaar, is dat nog best betaalbaar.