ju
door justed Sep 26, 2014 om 19:22
Computers & telefonie

Opzeggen vanwege slechte dekking

Ik heb een abonnement bij Hollandsnieuwe, maar de laatste periode heb ik vaak gewoon geen bereik of slechts 1 streepje. Afgelopen kwartaal ben ik in totaal vijf dagen onbereikbaar geweest hierdoor, wat aardig lastig is aangezien klanten me op mijn nummer proberen te bellen.

Nu wil ik dolgraag van Hollandsnieuwe af, maar de 'help'desk wil me natuurlijk hier niet mee helpen. Die zeggen alleen "Goh wat vervelend, ja als het nog een keer voorkomt moet u het even zeggen dan kijken we het na". Maar als het dan nog een keer gebeurt kunnen ze niks vinden en zou het aan m'n toestel liggen.

Ik vind dit een wanprestatie en wil om die rede ook zsm van hun af om over te stappen naar een andere provider. Maar ze willen me niet laten gaan en blijven me voor die paar euro paar maand vasthouden. Ik vind dat behoorlijk triest en ouderwets, als je wil gaan moet je gewoon kunnen gaan. Dan was dat nog iets positiefs geweest wat ik van deze organisatie kan melden, dat wanneer het bereik echt shit is dat je vrij bent te gaan. Voor die paar tientjes die ze nog van me krijgen door de rest van het contract hoeven ze het niet te doen.

Wie kan me vertellen hoe ik het beste van zo'n provider af kom zodat ik vrij ben te gaan en een goede aanbieder kan zoeken?

2291 11 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2014 om 19:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

In gebreke stellen, lossen ze het niet op, ontbind je het contract (wel netjes de eventuele gratis telefoon betalen). Echter verlies je dan wel het nummer, oftewel geen optie voor je.

Verder zijn er wel 'out of the box' mogelijkheden.

sw
door swat1500 - Sep 26, 2014 om 19:52
3774 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft kennelijk een particulier abonnement. Wilt u zakelijk goed bereikbaar zijn dan had u dus een zakelijk abonnement moeten nemen. Daarin kunt harde afspraken maken over bereikbaarheid. U zult in uw voorwaarden moeten kijken welke bereikbaarheid binnen uw huidige abonnement wordt gegarandeerd en op basis daarvan Hollands Nieuwe in gebreke moeten stellen. Afhankelijk van hoe lang uw abonnement nog loopt is afkopen wellicht een snellere optie.

gompy2
door gompy2 - Sep 27, 2014 om 00:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=justed schreef op vrijdag 26 sep 2014, 19:22]Ik heb een abonnement bij Hollandsnieuwe, maar de laatste periode heb ik vaak gewoon geen bereik of slechts 1 streepje. Afgelopen kwartaal ben ik in totaal vijf dagen onbereikbaar geweest hierdoor, wat aardig lastig is aangezien klanten me op mijn nummer proberen te bellen.

De laatste periode heb je geen bereik schrijf je, dan was het schijnbaar daar voor dus wel goed?
Is er iets bij je veranderd, andere telefoon of zo, ben je verhuisd?
Als er bij jezelf niets veranderd is kan het zijn dat er bij het netwerk/zendmasten van Vodafone iets veranderd is, en die klachten komen hier geregeld voorbij.
Hollandsnieuwe is een dochter van Vodafone namelijk, dus als er met het netwerk of een zendmast van Vodafone iets is, heeft elke "onderaannemer" daar ook last van.
Is er bij je zelf niets veranderd, dan ligt de oorzaak duidelijk bij Hollandsnieuwe/Vodafone en dan stel je ze, zoals anderen ook al schreven, in gebreke.
Als de resttijd van je abbo niet zo veel meer is koop je het af,want je kunt wel klagen bij ze maar ze houden je toch aan het lijntje.

Mocht je voor een andere provider gaan, kies er dan 1 die van het netwerk van KPN gebruik maakt, dat is het beste netwerk, als je tenminste voor een goede bereikbaarheid gaat, maar dat kun je van te voren redelijk controleren door dekkingskaarten te bestuderen.
Kies je voor een provider die gebruik maakt van het Vodafone netwerk heb je kans dat je je problemen blijft houden.

KPN , dochters en MVNO's:
Hi, Telfort, XS4ALL, simyo, E-Plus, BASE Company en iBasis Youfone, Toggle Mobile, TrendCall, Robin Mobile, Ortel Mobile, Lebara Mobile, GT Mobile, Aldi Talk, AH Mobiel, Mobile Vikings, Kruidvat Mobiel, Jumbo Mobiel, HEMA en Lycamobile.

Vodafone , dochters en MVNO's:
Ziggo, Tele2, hollandsnieuwe, Dirk Mobiel, DekaMobiel, Telesur, TrendCall en Sizz

T-Mobile heeft de slechtste dekking volgens de dekkingskaarten.
T-Mobile , dochters en MVNO's:
BEN, Tele2, *bliep, Simpel, Stipte, MTV Mobile.

Bron: Bellen.com

gompy2
door gompy2 - Sep 27, 2014 om 00:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje, ik heb Tele2 ook bij Vodafone gezet, dit is dus T-Mobile.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 00:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Simpelweg een ander abonnement met nummerbehoud aanvragen. Die 'paar tientje' moeten dan natuurlijk nog wel betaald worden aan HN.

door 1953 - Sep 27, 2014 om 01:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Justed, wanneer loopt uw contract bepaalde duur bij Hollands Nieuwe af?

Het snelst is wanneer er structurele wijzigingen in uw abonnement worden geraakt, zoals wijziging van de voorwaarden, buitenproportioneel tariefsverhoging - de indexverhoging is ingedekt in de voorwaarden.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 09:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=justed schreef op vrijdag 26 sep 2014, 19:22]
...
Maar ze willen me niet laten gaan en blijven me voor die paar euro paar maand vasthouden. Ik vind dat behoorlijk triest en ouderwets, als je wil gaan moet je gewoon kunnen gaan. Dan was dat nog iets positiefs geweest wat ik van deze organisatie kan melden, dat wanneer het bereik echt shit is dat je vrij bent te gaan. Voor die paar tientjes die ze nog van me krijgen door de rest van het contract hoeven ze het niet te doen.

...
Dus... om zakelijk bereikbaar te zijn neem je een goedkoop abonnement bij een budget provider? En jouw klanten moeten dus ook kunnen gaan als ze dat willen?

Wachten op een contractwijziging is zinloos, zoals alle opmerkingen/reacties van 1953, vraag gewoon ergens anders een abonnement met nummerbehoud aan. Dan krijg je vanzelf wel een factuur voor het resterende bedrag.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die paar tientjes dan maar betalen en overstappen naar een provider die wel dekking biedt in uw gebied.

ju
door justed - Sep 27, 2014 om 15:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 27 sep 2014, 09:32][quote=justed schreef op vrijdag 26 sep 2014, 19:22]
...
Maar ze willen me niet laten gaan en blijven me voor die paar euro paar maand vasthouden. Ik vind dat behoorlijk triest en ouderwets, als je wil gaan moet je gewoon kunnen gaan. Dan was dat nog iets positiefs geweest wat ik van deze organisatie kan melden, dat wanneer het bereik echt shit is dat je vrij bent te gaan. Voor die paar tientjes die ze nog van me krijgen door de rest van het contract hoeven ze het niet te doen.

...
Dus... om zakelijk bereikbaar te zijn neem je een goedkoop abonnement bij een budget provider? En jouw klanten moeten dus ook kunnen gaan als ze dat willen?

Wachten op een contractwijziging is zinloos, zoals alle opmerkingen/reacties van 1953, vraag gewoon ergens anders een abonnement met nummerbehoud aan. Dan krijg je vanzelf wel een factuur voor het resterende bedrag.
Kan me niet herinneren dat ik gezegd heb dat ik deze telefoon gekocht had om zakelijk bereikbaar te zijn ... het abonnement had ik al en ben ik zakelijk gaan gebruiken. En natuurlijk heb ik een cheapo abonnement genomen, ik bel nauwelijk dus heb geen zin om me scheel te betalen aan minuten die ik niet gebruik. Het is vooral dat ik bereikbaar ben, snap je? Kan wel dure abonnementen gaan betalen, maar dan betaal ik voor dingen die ik niet gebruik. En ik wil geen ansjovis haha ;-)

En ja ... als mijn klanten mogen ook gaan wanneer ze dat willen ... logisch toch? Klanten vastketenen moet je alleen doen wanneer je denkt dat je product niet goed genoeg is en er dus rede is om weg te gaan. Even heel filosofisch gezegd: Als je iets wilt behouden zul je het moeten loslaten.

@Iedereen Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik maar gewoon kijk wat het me kost om af te kopen, dan ben ik er van af en ga ik op zoek naar een betere provider. Mijn vrouw gebruikt al jaren T-Mobile en heeft nooit problemen gehad (Noord-Nederland), dus misschien dat ik daar eens ga neuzen.

Vodafone / Hollandsnieuwe voor mij dus nooit meer in ieder geval.

Nogmaals bedankt iedereen!!!

hollandsnieuwe
door hollandsnieuwe - Oct 13, 2014 om 10:01
21 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Justed,

Bedankt voor uw bericht.

Graag ontvang ik van u uw adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres via één van onze social media kanalen; Facebook of Twitter. Aan de hand van uw gegevens kijk ik graag samen met u naar de mogelijkheden.

Voor het antwoord op de meestgestelde vragen kunt u terecht bij onze virtuele collega Anouk via www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice.

Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 14, 2014 om 17:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hollandsnieuwe schreef op maandag 13 okt 2014, 10:01]Graag ontvang ik van u uw adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres via één van onze social media kanalen; Facebook of Twitter.
Nog niet eens 'n fatsoenlijke contactmogelijkheid bieden, zo serieus nemen ze je dus als klant bij hollandsnieuwe..